Appletv Take2
Fra : Lyrik

Dato : 17-01-08 14:14

Jeg synes helt sikkert at dette er den største nyskabelse på denne sidste
MacWorld udstilling:
http://www.luen.dk/appletvtake2.mov

Farvel-HD-DVD og Blu-Ray! Farvel HTPC! Farvel DVD! Goddag AppleTV Take2!
Beklageligvis kommer "Da-R-n-mark" først med senere på året.;-(
--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-01-08 14:28

In article <op.t42sd9njcof222@macintosh.local>, Lyrik <lyrik@heaven.dk>
wrote:

> [...]
>
> Farvel-HD-DVD og Blu-Ray! Farvel HTPC! Farvel DVD! Goddag AppleTV Take2!
> Beklageligvis kommer "Da-R-n-mark" først med senere på året.;-(

Desværre.. det er på ingen måde farvel til de redskaber når Apple TV kun
formår nogle fastbestemte formater.

En HTPC er versatil.. det er AppleTV på ingen måde.. desværre.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-01-08 14:30

Lyrik wrote:

> Jeg synes helt sikkert at dette er den største nyskabelse på denne
> sidste MacWorld udstilling:
> http://www.luen.dk/appletvtake2.mov

Den er nice og kommer helt sikkert til at betyde mere for 'verden' end
de andre produkter. Men det er måske i virkeligheden ikke AppleTV som
sådan, men at Movie Rentals der er det interessante ;)

> Farvel-HD-DVD og Blu-Ray! Farvel HTPC! Farvel DVD! Goddag AppleTV Take2!
> Beklageligvis kommer "Da-R-n-mark" først med senere på året.;-(

1) Man kan stadig ikke optage stuff med den

2) Den spytter 'kun' 720p ud. 1080p må komme inden længe. Så vidt jeg
har forstået, er det kun softwaren der er blevet opdateret i denne omgang?!

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-01-08 15:15

> [...]
> sådan, men at Movie Rentals der er det interessante ;)

> 1) Man kan stadig ikke optage stuff med den

uinteressant for Apple. Køb en macmini med Elgato EyeTV istedet ...

> 2) Den spytter 'kun' 720p ud. 1080p må komme inden længe. Så vidt jeg
> har forstået, er det kun softwaren der er blevet opdateret i denne omgang?!

kan du på 3 meters afstand se forskel på 720p og 1080p ?

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-01-08 15:30

Thomas von Hassel wrote:

> uinteressant for Apple. Køb en macmini med Elgato EyeTV istedet ...

Også for mig. Se det som en kommentar til Lyriks forhåbninger om, at
kunne smide <whatnot> ud.

> kan du på 3 meters afstand se forskel på 720p og 1080p ?

Næh. Det sprog snakker mig gamle 32" Sony TV slet ikke ;) Igen det er
ikke relevant for mig - igen blot en konstatering. Jeg VED at mange vil
tude over det...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-01-08 15:51

> Også for mig. Se det som en kommentar til Lyriks forhåbninger om, at
> kunne smide <whatnot> ud.

jeg har så begge dele. En mini med EyeTV til digital kabeltv, og et
Apple TV til musik, film, foto m.m. EyeTV kan enda automatisk encode
optagelser til AppleTV ...

> Næh. Det sprog snakker mig gamle 32" Sony TV slet ikke ;) Igen det er
> ikke relevant for mig - igen blot en konstatering. Jeg VED at mange vil
> tude over det...

:)

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-01-08 15:58

Thomas von Hassel wrote:

> jeg har så begge dele. En mini med EyeTV til digital kabeltv, og et
> Apple TV til musik, film, foto m.m. EyeTV kan enda automatisk encode
> optagelser til AppleTV ...

Jo, jo - det er da heller ikke med den på. Jeg ville hellere end gerne
have den slags stående, men det er jo fluks en udskrivning på 10000 kr
til spas.

Det eneste jeg ikke bryder mig om ved AppleTV er, at man nødvendigvis
skal have et tv tændt for at kunne benytte det. Det giver ingen mening,
hvis den skal bruges som musikafspiller, hvilket - for mit vedkomne -
ville være den mest anvendte funktion. Det virker liiidt dumt at have
tv'et tændt 4-5 timer om dagen bare for at kunne vælge musik. Min XBOX
(uden at drage yderligere sammenligninger) tilbyder mig præcis det samme
i dag, men det virker bare ikke 'rigtigt' at have både XBOX og TV tændt
for at høre musik.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-08 19:29

> [...]
> skal have et tv tændt for at kunne benytte det. Det giver ingen mening,
> hvis den skal bruges som musikafspiller, hvilket - for mit vedkomne -

løsningen hedder så en Squizebox og en readynas.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-01-08 20:48

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> løsningen hedder så en Squizebox og en readynas.

Mmmh Squeezebox er fin. ReadyNas er RIGTIG fin, men den er godt nok også
dyr. Jeg er sån' lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skal købe en AirPort
Express/Time Capsule, en 'rigtig' NAS eller makke en eller anden Linux
distribution på en stationær PC.

Kender du andre NAS'er til lidt mere en studenter økonomi-venlig pris?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-08 21:02

> [...]
> distribution på en stationær PC.
>
> Kender du andre NAS'er til lidt mere en studenter økonomi-venlig pris?

Ikke nogen der kan føde en afp/smb klient med samme hastighed eller
trække en slimserver. Dvs Intel har et linux basseret NAS til 4 diske
men det kan ikke køre slimserver.

Fra : Peter Kiil

Dato : 18-01-08 01:43

Peter Farsinsen - fornavn@efternavn.dk on 17/01/08 20.48 wrote:

> [...]
> distribution på en stationær PC.
>
> Kender du andre NAS'er til lidt mere en studenter økonomi-venlig pris?

Jeg har en ReadyNas NV+ og det er MAM. Jeg tror jeg har testet 10
forskellige, og ReadyNas'en var og er i den dyre ende, men det er altså kram
i forhold til mange af de billige.

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Franz Berliner

Dato : 17-01-08 23:18

> [...]
> skal have et tv tændt for at kunne benytte det. Det giver ingen mening,
> hvis den skal bruges som musikafspiller, hvilket - for mit vedkomne -

Kan Ipod Touch ikke afspille filer fra iTunes biblioteket fra Mini'en
via Wifi? I Så fald kunne du jo fræse sådan én ind i væggen til at
browse musikken på. Det kunne også komme til at se ret elegant ud

Morten bud på en løsning er dog nok lidt mere elegant sådan rent
lydmæssigt.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-01-08 23:44

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Kan Ipod Touch ikke afspille filer fra iTunes biblioteket fra Mini'en
> via Wifi?

Hmmm, nej, det kan den ikke. Den kan dog bruges som remote control til
iTunes.

<http://www.iospirit.com/remotebuddy/>

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 18-01-08 00:36

Den 17.01.2008 kl. 23:18 skrev Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk>:

> Kan Ipod Touch ikke afspille filer fra iTunes biblioteket fra Mini'en
> via Wifi? I Så fald kunne du jo fræse sådan én ind i væggen til at
> browse musikken på. Det kunne også komme til at se ret elegant ud
Det er jo en lidt klumpet måde at gøre det på. Man kan jo overføre al
musikken til Touch og spille den derfra for eksempel ved at oprette
playlists. Så vil den fungere som "Jukebox" til et party. Den har
almindelig ministereojack udgang på lyden som kan forbindes til anlæg
o.s.v.

Iøvrigt kan den spille musik over WiFi-vel at mærke den musik der ligger
på MacMinien. Se den her i funktion som remote desktop server:
http://www.luen.dk/touchremote.mov

Iøvrigt kan jeg åbne filer fra Mac-ens dokumentmappe, inklusive .pdf-filer
over wifi på iPod Touchen. Den kan gøre alt det man kan gøre med en mac
fra remote desktop.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-01-08 16:41

> [...]
> browse musikken på. Det kunne også komme til at se ret elegant ud
>
> Morten bud på en løsning er dog nok lidt mere elegant sådan rent

Også betjeningsmessigt. Squize bozen kan betjenes på 3-4 m afstand via
remoten, alternativt kan kan betjene den via et bebfjæs - evt fra en
smartphone

mht til at få musak'en ind i slimserveren på readynas'en er det smart
at placere hele ens iTunes biobliotek (inkl xlm filerne) på et nfs
share på readynas'en og montere dette på ¨/Music/iTunes\ Nusic.

Slimserveren kan læse itunes library xlm filen og overtage
spillelister mm. Det fungerer fiint.

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 18-01-08 11:33

Peter Farsinsen wrote:

> [...]
> (uden at drage yderligere sammenligninger) tilbyder mig præcis det samme
> i dag, men det virker bare ikke 'rigtigt' at have både XBOX og TV tændt

Jeg har lidt de samme overvejelser og har spekuleret på hvordan det vil
fungere med skærmen fra en DVD afspiller af den type man bruger til
børneparkering på bagsædet af en bil ?

mvh
Jesper \

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 18-01-08 11:39

Jesper Hartoft wrote:

> Jeg har lidt de samme overvejelser og har spekuleret på hvordan det vil
> fungere med skærmen fra en DVD afspiller af den type man bruger til
> børneparkering på bagsædet af en bil ?

Hmm, det var faktisk en go' ide, hvis man kan finde en pæn en af slagsen.

Gad vide om man kan have to skærme på AppleTV? Alternativt skal man jo
finde en switch, som - formentlig - skal switche mellem to typer

Har nogen noget viden at byde ind med her?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 18-01-08 14:56

> [...]
> finde en switch, som - formentlig - skal switche mellem to typer
>
> Har nogen noget viden at byde ind med her?

Du kan godt få dimser til at splitte signalet ud i to. På dem jeg har
set skal begge skærme dog køre samme opløsning.

Hvis du skal have en lille skærm på ville det være smart med en
touchskærm, så man undgår alt muligt andet når man skal bladre i
musikken. Små touchskærme er ikke specielt dyre.

Det er lidt tid siden jeg sidst kiggede på det, så jeg har desværre ikke
nogle links ved hånden.
--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 18-01-08 15:27

Franz Berliner wrote:

> Du kan godt få dimser til at splitte signalet ud i to. På dem jeg har
> set skal begge skærme dog køre samme opløsning.

Mmmh, men der skal jo nok også konverteres til en anden signaltype. På
et tidspunkt får jeg jo nok et HD-TV og en lille skærm vil jo formentlig
være med VGAU/DVI indgang.

> Hvis du skal have en lille skærm på ville det være smart med en
> touchskærm, så man undgår alt muligt andet når man skal bladre i
> musikken. Små touchskærme er ikke specielt dyre.

AppleTV vil da ikke snakke med en mus - vil den? I virkeligheden kan jeg
nok også godt leve med kun at bruge remoten.

> Det er lidt tid siden jeg sidst kiggede på det, så jeg har desværre ikke
> nogle links ved hånden.

Det er heller ikke super aktuelt - men det er en interessant og brugbar
løsning, hvis det kan lade sig gøre.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-01-08 16:35

> AppleTV vil da ikke snakke med en mus - vil den?

Nej.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-08 19:28

> [...]
>
> 2) Den spytter 'kun' 720p ud. 1080p må komme inden længe. Så vidt jeg
> har forstået, er det kun softwaren der er blevet opdateret i denne omgang?!

Hvad skal du med 1080p? Kan du se forskel på +2,5 meter?

1080p ville formegenlig betyde lavere bitrate end hvad apple er i
stand til at pushe med 720p. dvs lavere billedkvalitet.

Det interessante blive i mine øjne bitraten på såvel deres SD dsom
deres HD udbud. Bitraten på apples 70p trailere er lavere end på en
almindelig SD DVD9, dvs billedkvaliteten er trods den lavere
opløsninng på en god SD DVD9 højere end hvad Apple hidtil har udbudt
af HD materiale.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-01-08 20:32

> Hvad skal du med 1080p? Kan du se forskel på +2,5 meter?

Ikke noget. Og jeg ved det ikke.

Som jeg skrev til Thomas er det blot en konstatering. Jeg er fuldstændig
ligeglad, men bed bare mærke i det, da jeg læse om AppleTV.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-08 21:00

> Ikke noget. Og jeg ved det ikke.
>
> Som jeg skrev til Thomas er det blot en konstatering. Jeg er fuldstændig
> ligeglad, men bed bare mærke i det, da jeg læse om AppleTV.

mange blueray og hd-dvd titler er også i 720p.

Fra : Morten Lind

Dato : 17-01-08 15:09

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Jeg synes helt sikkert at dette er den største nyskabelse på denne sidste
> MacWorld udstilling:

Tror du da, at der ikke kommer flere? (Undskyld).

M.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 17-01-08 15:20

On 2008-01-17 14:14:23 +0100, Lyrik <lyrik@heaven.dk> said:

> [...]
>
> Farvel-HD-DVD og Blu-Ray! Farvel HTPC! Farvel DVD! Goddag AppleTV Take2!
> Beklageligvis kommer "Da-R-n-mark" først med senere på året.;-(

Er det ikke bare en software update til 20$ der skal til for
eksisterende apple tv mark 1 ejere? Det stod der i hvert fald på
macrumours hjemmeside da de opdaterede live under keynote.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-01-08 15:25

Thomas Schreiber wrote:

> Er det ikke bare en software update til 20$ der skal til for
> eksisterende apple tv mark 1 ejere? Det stod der i hvert fald på
> macrumours hjemmeside da de opdaterede live under keynote.

Jeg har forstået, at opdateringen af AppleTV er gratis. Det er vist nok
opdateringen af iPod Touch, der koster $20.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-01-08 15:55

> Jeg har forstået, at opdateringen af AppleTV er gratis. Det er vist nok
> opdateringen af iPod Touch, der koster $20.

det er korrekt. Og grunden til de $20 til iPod Touch skal vist findes i
noget regnskabs mæssig fnidder mht. hvad du kan og må gøre gratis ved
exsisterende produkter. Ligesom f.eks. 802.11n opdatering for noget tid
siden ....

/thomas

Fra : iSteen

Dato : 17-01-08 20:08

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Jeg synes helt sikkert at dette er den største nyskabelse på denne sidste
> MacWorld udstilling:
> http://www.luen.dk/appletvtake2.mov

Jeg så Jobs keynote, hvor han var meget begejstret for at man nu kunne
undvære en computer til dette produkt.
Betyder det, at man kobler Apple TV direkte til sit TV, og så kører det
bare derudaf?

Fra : Lyrik

Dato : 17-01-08 20:32

Den 17.01.2008 kl. 20:08 skrev iSteen <isteen@gmail.com>:

> Jeg så Jobs keynote, hvor han var meget begejstret for at man nu kunne
> undvære en computer til dette produkt.
> Betyder det, at man kobler Apple TV direkte til sit TV, og så kører det
> bare derudaf?
Boksen er efter den nye gratis opgradering blevet til en "minimac" "HTPC"
med indbygget harddisk og trådløst netværk samt eget styresystem(måske det
samme som på iPhone altså Tiger reduced). Før var den bare en "Dummybox"
uden styresystem. Den bliver sat ned i pris samtidig. Lige nu inden
nedsættelsen koster den 2299 med 40 Giga Harddisk og 2999 med 160 giga
harddisk. Opgradering fra allerede købt "Dummybox" til "Reduced
Tigersystem" er gratis!

Den styres med remote og kan selv styres til internettetnettet og
fremvise for eksempel de 40 millioner videoer fra YouTube direkte på
HD-TV-skærmen gratis uden at downloade dem.(Den kræver HDMI tilslutning).
Den har også direkte kontakt til iTunes-butikken hvor man kan købe musik,
i fremtiden film og musikvideoer. Det er en selvstændig Mac-maskine!

Samtidig har den direkte Wi-Fi-kontakt til husets Mac's hvor den kan
udveksle alt det der ligger i iTunes. Den kan spille det trådløst og
overføre data til Apple-TV.
Samtidig kan den tilføje det den selv har købt til Mac's iTunesbibliotek.
Det vil sige at man også på husets Mac kan afspille det Apple-TV har
hentet og overføre data til den og fra den trådløst!!

Så den afspiller også fotos fra Mac til HD-TV. Og musikken købt på den
kan overføres til Mac og videre til iPod. Før skulle man hente alt på
selve Mac og overføre det trådløst til Apple-TV.

Så har de udvidet dens High Def afspilningsmuligheder. Før kunne den kun
afspille 960x540 nu henter og afspiller den lejefilmene som
1280x720!-Eller alternativt de en dollar billigere Standard Def film.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-01-08 22:46

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Boksen er efter den nye gratis opgradering blevet til en "minimac" "HTPC"
> med indbygget harddisk og trådløst netværk samt eget styresystem(måske det
> samme som på iPhone altså Tiger reduced).

Vrøvl .. den har altid kørt en modifceret udgave af 10.4 ...

> Den styres med remote og kan selv styres til internettetnettet og
> fremvise for eksempel de 40 millioner videoer fra YouTube direkte på
> HD-TV-skærmen gratis uden at downloade dem.(Den kræver HDMI tilslutning).

nej, jeg køre med component udgang og det er da også HD ?

> Den har også direkte kontakt til iTunes-butikken hvor man kan købe musik,
> i fremtiden film og musikvideoer. Det er en selvstændig Mac-maskine!

.... som ikke andet end netop det ... lidt af en tilsnigelse at kalde den
en mac. Det er stadig mere en stationær ipod en noget andet.

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 18-01-08 00:04

Den 17.01.2008 kl. 22:46 skrev Thomas von Hassel <thomas@elements.dk>:

> [...]
>
> ... som ikke andet end netop det ... lidt af en tilsnigelse at kalde den
> en mac. Det er stadig mere en stationær ipod en noget andet.
Er det "find 3 fejl?"

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-01-08 06:40

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Er det "find 3 fejl?"

nej, men du siger så meget som er halve sandheder og får det til at
lyde som om du næsten har udviklet produktet.

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 18-01-08 18:23

Den 18.01.2008 kl. 06:40 skrev Thomas von Hassel <thomas@elements.dk>:

> nej, men du siger så meget som er halve sandheder og får det til at
> lyde som om du næsten har udviklet produktet.
>
> /thomas
Det meste er i din fantasi Thomas.

Apple TV Take2 er en formiddabel maskine i mine øjne. Det skyldes at den
nu kan operere på nettet selvstændigt med den nye softwareopgradering. Det
kan da godt være at du ikke kan se forskellen. Det tyder det ikke på for
den har altid haft styresystem, så intet nyt her i dine øjne.

At der ikke skulle være nyt i Apple TV Take2 vil nok få Steve Jobs til at
løfte øjenbrynene.. Men forskellen er at den du har skal fødes fra iTunes
på din Mac. Den nye version kan føde sig selv! Og selv leje film, endda i
High Def. Den kan også selv surfe på nettet og selv afspoille 40 millioner
film fra Youtube.
"Jeg siger så meget som er halve sandheder"-I dine øjne en frygtelig halv
sandhed når jeg nævner at den bruger HDMI kabel og du ved den også har
componentmulighed.-Ja det var en frygtelig halv sandhed, så skulle jeg
hellere slet ikke skrive noget men bare sidde med hænderne i skødet og
glo?!

Ved du hvad jeg tror von Hassel!? Jeg tror at du ikke skal kommentere mine
indlæg, så skal jeg nok lade være med at kommentere dine! Ingen grund til
at vi skal sidde og irritere hinanden!

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-01-08 19:18

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> High Def. Den kan også selv surfe på nettet og selv afspoille 40 millioner

Du kan også afspille YouTube nu med den gamle version, og du kan stadig
ikke surfe på det "almindelige" internet med den nye version ...

> [...]
> componentmulighed.-Ja det var en frygtelig halv sandhed, så skulle jeg
> hellere slet ikke skrive noget men bare sidde med hænderne i skødet og

du siger den "kræver" HDMI .. det passer ikke.

Og den skal også stadig fødes via iTunes ... og i Danmark kan du skyde
en hvid pind efter movie rentals sådan lige foreløbig.

Så i _Danmark_ er produktet stadig ikke intressant for den "almindelige"
forbruger. Nørder som os der ripper vores dvd film via handbrake synes
det er et fantastisk produkt. Jeg overvejer faktisk at købe én mere ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 18-01-08 22:25

Den 18.01.2008 kl. 19:18 skrev Thomas von Hassel <thomas@elements.dk>:

> [...]

> Og den skal også stadig fødes via iTunes ... og i Danmark kan du skyde
> en hvid pind efter movie rentals sådan lige foreløbig.
Det er ikke engang en halv sandhed.:
http://www.luen.dk/take2.mov

Steve Jobs udtalte at det ville komme overalt ved slutningen af året.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-01-08 22:53

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Det er ikke engang en halv sandhed.:
> http://www.luen.dk/take2.mov
>
> Steve Jobs udtalte at det ville komme overalt ved slutningen af året.

Nej, han siger:

"Internationally later this year" .... det samme sagde han ang. iPhone
da den blev lanceret og indtil videre er det kun de store markeder i UK,
..de, og .fr der har fået udover USA. Danmark er nul og niks ...

/thomas

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-01-08 00:19

> Danmark er nul og niks ...

.... præcis som da vi ventede på iTMS.

/Preben
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are often the ones who do.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-01-08 11:20

Preben Bødker Nielsen <0906-spam@os.dk> wrote:

> ... præcis som da vi ventede på iTMS.

Vi fik først musik da alle de nordiske lande kunne forhandles på plads
på én gang. Og der er stadig masser af musik som findes i den
amerikanske store som ikke findes i den danske ...

/thomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 19-01-08 15:19

> Vi fik først musik da alle de nordiske lande kunne forhandles på plads
> på én gang. Og der er stadig masser af musik som findes i den
> amerikanske store som ikke findes i den danske ...

Var det egentlig ikke på tide at at EU kom i tanker om at de havde en
eksistensberettigelse og indførte det frie indre musikmarked?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-01-08 16:13

gNiels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:

> Var det egentlig ikke på tide at at EU kom i tanker om at de havde en
> eksistensberettigelse og indførte det frie indre musikmarked?

De er i gang, halvvejs, de havde en sag ang. apple og deres
prisforskelle i de forskellige landes iTMS.

Men pladeindustrien er jo glade for at styre deres markeder med hård
hånd.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-01-08 16:08

Jesper Hartoft <news01@UDhartoft.net> writes:

> Jeg har lidt de samme overvejelser og har spekuleret på hvordan det
> vil fungere med skærmen fra en DVD afspiller af den type man bruger
> til børneparkering på bagsædet af en bil ?

Eller en iPod touch måske?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-01-08 16:10

stuff@NOSPAMkampp.dk (Franz Berliner) writes:

> musikken. Små touchskærme er ikke specielt dyre.
>
> Det er lidt tid siden jeg sidst kiggede på det, så jeg har desværre ikke
> nogle links ved hånden.

Ærgeligt - jeg vil gerne kigge lidt på "ikke specielt dyre"
berøringsfølsomme skærme.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Peter Kiil

Dato : 18-01-08 16:42

Thorbjørn Ravn Andersen - nospam0000@gmail.com on 18/01/08 16.10 wrote:

> Ærgeligt - jeg vil gerne kigge lidt på "ikke specielt dyre"
> berøringsfølsomme skærme.

Ebay.de eller ebay.co.uk er ganske leveringsdygtige i den slags...

Fra : Franz Berliner

Dato : 18-01-08 18:22

> Ærgeligt - jeg vil gerne kigge lidt på "ikke specielt dyre"
> berøringsfølsomme skærme.

Du kan evt. kigge hos dem der leverer industriPC'er. Der findes i par
firmaer i dk. Derudover er der rigtig mange små touchscreens til
overvågningsudstyr og til biler.

Du kan fint få noget for under 2000 kr. med fint kabinet, skærm og
alting.

Led efter ting med 4-10" touch.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 18-01-08 18:26

> [...]

> overvågningsudstyr og til biler.
>
> Du kan fint få noget for under 2000 kr. med fint kabinet, skærm og

Fandt den her efter en hurtig søgning på google:
http://www.car-hightech.de/shop/product_info.php?products_id=114

Men har set dem billigere.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-01-08 19:23

> Fandt den her efter en hurtig søgning på google:
> http://www.car-hightech.de/shop/product_info.php?products_id=114
>
> Men har set dem billigere.

Prøvede lige at gætte lidt, men synes ikke rigtigt de rigtige søgeord
kommer til mig. Det er bare for sjov, så jeg synes ikke at over to
tusinde er "ikke specielt dyrt", men jeg er nok bare en større gnier end
Morten Lind.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-01-08 19:30

> forbruger. Nørder som os der ripper vores dvd film via handbrake synes
> det er et fantastisk produkt. Jeg overvejer faktisk at købe én mere ...

Er det ikke uhørt luksus med _TO_ DVD'ere?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Jens

Dato : 18-01-08 20:05

> Er det ikke uhørt luksus med _TO_ DVD'ere?

Det er s'gu da ikke DVD han skal ha' en ekstra af. Men hvorfor _købe_
"håndbremsen"? Den er jo GPL

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-01-08 20:29

Jens <spam@spam.invalid> wrote:

> Det er s'gu da ikke DVD han skal ha' en ekstra af. Men hvorfor _købe_
> "håndbremsen"? Den er jo GPL

i er godt nok sjove hva' ;)

/thomas