Blæseren er begyndt at larme i min
Fra : Michael

Dato : 17-01-08 12:25

Så fik jeg skiftet ram'en i mini-mac'en, men nu er blæseren begyndt at
larme. Er der andre der har prøvet det og har i en løsning? Den larmer
ikke bare, den køler også bedre, nu er mac'en ikke varm på toppen.

--
/michael

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-01-08 12:45

Michael <michael@mhcdan.dk> wrote:

> Så fik jeg skiftet ram'en i mini-mac'en, men nu er blæseren begyndt at
> larme. Er der andre der har prøvet det og har i en løsning? Den larmer
> ikke bare, den køler også bedre, nu er mac'en ikke varm på toppen.

Er det en "syg" lyd som hvis den slæber imod noget, eller er det bare
lyden af mere luft, der bliver flyttet? I så fald lyder det næsten som
om, den er gået i orden og køler ordentligt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael

Dato : 17-01-08 12:52

Henrik Münster skrev:
> Er det en "syg" lyd som hvis den slæber imod noget, eller er det bare
> lyden af mere luft, der bliver flyttet? I så fald lyder det næsten som
> om, den er gået i orden og køler ordentligt.

Det var lige det jeg frygtede. At den er begyndt at virke rigtigt
Jeg var ellers så glad for at den ikke sagde noget. Nu fik jeg ikke set
hvad det er for en blæser der sidder i, for jeg kunne nu godt finde på
at skifte den med en lownoice (zalman eller lign.), nogen forslag?

--
/michael

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 17-01-08 16:23

On 2008-01-17 12:52:01 +0100, Michael <michael@mhcdan.dk> said:

> [...]
> set hvad det er for en blæser der sidder i, for jeg kunne nu godt finde
> på at skifte den med en lownoice (zalman eller lign.), nogen forslag?

Hvor mange o/min køre den med????

Min SC køre med 1200-1500 og man høre kun en meget svag snurren hvis
man virkelig lytter!

Henrik

Fra : Michael

Dato : 17-01-08 16:34

Henrik Palshøj skrev:
> Hvor mange o/min køre den med????
>
> Min SC køre med 1200-1500 og man høre kun en meget svag snurren hvis man
> virkelig lytter!
>
> Henrik

Det ved jeg ikke, hvor ser jeg det hende? Jeg er ny i den her mac verden.

Der er tale om mac os 10.5

--
/michael

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 17-01-08 18:36

On 2008-01-17 16:33:41 +0100, Michael <michael@mhcdan.dk> said:

> Det ved jeg ikke, hvor ser jeg det hende? Jeg er ny i den her mac verden.
>
> Der er tale om mac os 10.5

Hent den lille widges på islayer.com den hedder istate den fortæller
alt om temperatur forskellige steder i din Mac. Need to have...

Henrik

Fra : Michael

Dato : 17-01-08 18:48

Henrik Palshøj skrev:

> Hent den lille widges på islayer.com den hedder istate den fortæller alt
> om temperatur forskellige steder i din Mac. Need to have...
>
> Henrik

Tak skal du ha'. Den påstår at den køre med 5500rmp, det lyder sgu da
lidt vildt.

--
/michael

Fra : lkjbkjh

Dato : 18-01-08 15:46

> [...]

>lidt vildt.

>Så fik jeg skiftet ram'en i mini-mac'en, men nu er blæseren begyndt

Har du overvejet om der i forbindelse med ram udskiftningen er sket
en afbrydelse af temperatur sensoren?

Fra : Michael

Dato : 19-01-08 14:52

lkjbkjh skrev:

> Har du overvejet om der i forbindelse med ram udskiftningen er sket
> en afbrydelse af temperatur sensoren?

Der var en ledning som var faldet ud. Den er nu sat i og ingen larm
Tak for hjælpen.

--
/michael

Fra : lkjbkjh

Dato : 19-01-08 23:15

Michael <michael@mhcdan.dk> wrote:

>Der var en ledning som var faldet ud. Den er nu sat i og ingen larm
>Tak for hjælpen.

Velbekomme.

Fra : iSteen

Dato : 17-01-08 20:08

> [...]

> larme. Er der andre der har prøvet det og har i en løsning? Den larmer
> ikke bare, den køler også bedre, nu er mac'en ikke varm på toppen.

Jeg har en iBook G4 der har et par år på bagen. Efter den har været i
brug et stykke tid, er den osse begyndt at "larme". Om det er HD eller
blæser - eller begge dele ved jeg ikke rigtigt, men det er irriterende!
Jeg vil have en MacBook!

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-01-08 22:21

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> brug et stykke tid, er den osse begyndt at "larme". Om det er HD eller
> blæser - eller begge dele ved jeg ikke rigtigt, men det er irriterende!

Den har nu også en blæser, der kan finde på at gå i gang, hvis man laver
noget, der er lidt belastende. Hvis en ældre computers blæser begynder
at køre mere, kan det skyldes støv på køleflader, i gitre og på blæseren
selv, som nedsætter afkølingen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-01-08 17:24

> [...]

> brug et stykke tid, er den osse begyndt at "larme". Om det er HD eller
> blæser - eller begge dele ved jeg ikke rigtigt, men det er irriterende!

Min svæver 3 cm over underlaget. Og blæseren kører stort set aldrig.

Jeg har lige forsøgt at pine iBook'en med megen besvær. Så vi har noget
at sammenligne med.

Blæseren startede da hukommelses strømforsyningen nåede 55 grader
celcius. Da var HD 56 grader sprang hurtigt til 59, og CPUen 66 grader.
Omdrejningstal på blæser cirka 6.700 rpm.

Flemming Rubini