iTunes: import ALE filer til AAC
Fra : Jesper Lillesø

Dato : 16-01-08 13:53

Hej

Jeg har en ekstern disk med en masse (musik fra alle mine CDer) musik
i Apple LossLess format. Det er jeg fint tilfreds med. Nu vil jeg
gerne have en kopi af disse men i AAC.

Import i iTunes tager kun en fil ad gangen, og "tilføj mappe"
konverterer ikke filerne til et andet format.

Hvad er smart at gøre?

PS. Jeg har desværre ikke plads til at kopiere alle ALE filerne og
derefter konvertere dem.

--
Jesper

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 16-01-08 22:17

Jesper Lillesø wrote:
> [...]
> gerne have en kopi af disse men i AAC.
>
> Import i iTunes tager kun en fil ad gangen, og "tilføj mappe"
> konverterer ikke filerne til et andet format.

Automator har en action kaldet 'Import audio files', den tager en stak
filer som 'argument', konverterer dem til det ønskede format og tilføjer
dem til iTunes.

Det burde være lige ud af landevejen, men det vil nok tage lidt tid ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-01-08 23:04

"Jesper Lillesø" <lillesoe@gmail.com> writes:

> Import i iTunes tager kun en fil ad gangen, og "tilføj mappe"
> konverterer ikke filerne til et andet format.
>
> Hvad er smart at gøre?

Kan du ikke markere alle de filer du lige har tilføjet fra mappen, og så
konvertere dem? Herefter kan de tilføjede originaler slettes igen.

Så må du nøjes med en mappe ad gangen når du ikke kan hive dem alle ind
på een gang :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Lyrik

Dato : 16-01-08 23:16

Den 16.01.2008 kl. 21:52 skrev Jesper Lillesø <lillesoe@gmail.com>:

> [...]
>
> Hvad er smart at gøre?
>
> PS. Jeg har desværre ikke plads til at kopiere alle ALE filerne og

Konverter dem derfra hvor de ligger igennem programmet "Max"

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-08 00:00

Jesper Lillesø <lillesoe@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Hvad er smart at gøre?
>
> PS. Jeg har desværre ikke plads til at kopiere alle ALE filerne og

Definer i itunes at den skal bruge en mappe på den eksterne disk til
"iTunes Music Library".

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 17-01-08 00:29

Hej

Tak for alle forslagene... Jeg vil lige se hvad der passer mig
bedst

Men ja - det kommer sgu til at tage noget tid!

--
Jesper