Hvordan læser i dette kampagnetilbud?
Fra : Leif Langgaard

Dato : 15-01-08 12:57

Hej

Min kone og jeg var hos optikeren Louis Nielsen i Aalborg for at benytte os
af følgende tilbud:

http://www.louisnielsen.dk/index.php?id=351

Men til stor skuffelse, kunne vi ikke dele dette tilbud, altså en brille til
hver, da dette tilbud er "personligt", sagde den venlige mand bag skranken!

Man kan til "kampagnepris" få to totalt forskellige briller med totalt
forskellige glas, med/uden læsefelt, med/uden farveskift, ja man kan blande
som man vil, også med forskellige stel. Styrken skal bare være den samme!

Kort før jul lød det i en reklame fra "en eller anden" optiker: "tag din
nabo, kollega
eller din gamle mor med in og få rabat på briller". Nok ikke ordret, men med
samme "indhold", nogen kan måske komme med den ordrette tekst/ordlyd?

Hvor fremgård det at brillerne fra "kampagnetilbuddet" skal være til en og
samme person?

Langgaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-01-08 13:00

Leif Langgaard skrev:

> Hvor fremgård det at brillerne fra "kampagnetilbuddet" skal være til en og
> samme person?

Og nok så interessant: Hvis det ikke fremgår, kan man så kræve to
forskellige briller til to forskellige personer?

--
Bertel

Fra : Leif Langgaard

Dato : 15-01-08 13:08

> Og nok så interessant: Hvis det ikke fremgår, kan man så kræve to
> forskellige briller til to forskellige personer?

Tak Bertel, det var sådan set det der var mit spørgsmål

Langgaard

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-01-08 19:15

Leif> "Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i en
Leif> meddelelse
Leif> news:a08po31s69g1g2flktibi6radoqtaltnvf@4ax.com...

Leif> Tak Bertel, det var sådan set det der var mit spørgsmål

Hvis jeg husker ret, kan man da købe en synstest for 100 kr eller
lignende. Bagefter: Så er det bare at købe brillerne i én persons
navn. Hvor svært kan det være? Der er vist ingen klausul om at styrken
skal passe til den der køber brillerne, vel?

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 15-01-08 19:25

"Martin "Jørgensen"" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg husker ret, kan man da købe en synstest for 100 kr eller
> lignende.

Det gjorde vi også, til 110.-kr. stykket.

> Bagefter: Så er det bare at købe brillerne i én persons
> navn. Hvor svært kan det være? Der er vist ingen klausul om at styrken
> skal passe til den der køber brillerne, vel?

Det var også hvad vi mente, men sådan spiller klaveret ikke, påstod den
flinke mand!

Langgaard

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 16-01-08 22:19

Leif> "Martin "Jørgensen"" <megafedt@hotmail.com> skrev i en
Leif> meddelelse news:478cf824$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...

Leif> Det gjorde vi også, til 110.-kr. stykket.

Leif> Det var også hvad vi mente, men sådan spiller klaveret ikke,
Leif> påstod den flinke mand!

Jeg ville ringe til en eller anden reklame/marketing-ansvarlig (ikke
hos den lokale forretning, men der må være et hovedkontor) og først
spørge pænt om hvordan reglerne skal forstås.

Derefter spørge specifikt til situationen.

Tilsidst: Hvis klaveret stadigt ikke spiller rigtigt, så fortæl at de
jo må være bundet af deres tilbud der ikke har nogen begrænsning på
styrken... Og hvis de nægter: Så sig du vil gå til EB og spørg EB
(eb.dk) om ikke de syntes at det ville være sjovt at undersøge sagen
og spørge en jurist m.m. Jeg kan ihvertfald ikke umiddelbart se at
klaveret "ikke skulle spille sådan".

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Rea721

Dato : 15-01-08 19:32

> [...]

> brillerne i én persons navn. Hvor svært kan det være? Der
> er vist ingen klausul om at styrken skal passe til den

Næ, men styrken skal være ens på begge briller...såååå, det løser jo lisom
ikke problemet.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Leif Langgaard

Dato : 15-01-08 19:35

"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, men styrken skal være ens på begge briller...såååå, det løser jo lisom
> ikke problemet.

Det står der jo ikke noget om, og det ene par kan være et par
designersolbriller uden styrke, det er ok!

Langgaard

Fra : Rea721

Dato : 15-01-08 19:40

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en
meddelelse news:fmiv79$f9m$1@news.dansketelecom.com

> Det står der jo ikke noget om,

Det er ellers ikke til at misforstå jfr det link.

> og det ene par kan være et
> par designersolbriller uden styrke, det er ok!

Løser det dit problem med et sæt briller til dig og et til konen??

Fra : Leif Langgaard

Dato : 15-01-08 19:55

Fra : Rea721

Dato : 15-01-08 20:23

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en
meddelelse news:fmj0bv$fnf$1@news.dansketelecom.com

> Nej, men det løser dit problem med at du skrev:

> "Næ, men styrken skal være ens på begge briller..."

Okay, du vil hellerer fluekneppe.

EOD

Fra : Allan Soerensen

Dato : 15-01-08 15:32

> [...]
> forskellige glas, med/uden læsefelt, med/uden farveskift, ja man kan
> blande som man vil, også med forskellige stel. Styrken skal bare være den

Når du kikker "FÅ 2 PAR BRILLER BETAL FOR 1" på
http://www.louisnielsen.dk/index.php?id=319 står der "får du..", "Vælger
du..", "betaler du..", "du vælger..". Der står konsekvent *du*, så der er
ingen tvilv om at der er tale om et personligt tilbud.

> [...]
> med samme "indhold", nogen kan måske komme med den ordrette tekst/ordlyd?

Kunne godt være samme Louis Nielsen.
Prøv at se deres "Køb briller sammen og få halv pris på brille nr. 2" på
http://www.louisnielsen.dk/index.php?id=320
Der fremgår det helt tydeligt at Brille nr. 2 kan være til en anden person.

Fra : David T. Metz

Dato : 15-01-08 15:49

Allan Soerensen wrote:

> [...]
> du..", "betaler du..", "du vælger..". Der står konsekvent *du*, så der er
> ingen tvilv om at der er tale om et personligt tilbud.

Ja. En person betaler. Jeg forstår ikke problemet. Kan Leif ikke bare
købe et par til sig selv og så vælge et andet til konen?

David

Fra : Allan Soerensen

Dato : 15-01-08 15:57

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
Allan Soerensen wrote:

> Ja. En person betaler. Jeg forstår ikke problemet. Kan Leif ikke bare købe
> et par til sig selv og så vælge et andet til konen?

Der står tydeligt "Hos os får *DU* to par briller". Der står intet om at
konen eller naboen får noget som helst.
Bruger Leif og konen samme styrke, står det naturligvis Leif frit for at
forære konen det ekstra par briller *han* har fået

Fra : Leif Langgaard

Dato : 15-01-08 16:08

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bruger Leif og konen samme styrke, står det naturligvis Leif frit for at
> forære konen det ekstra par briller *han* har fået

*Jeg* går ind til optikeren,*jeg* vælger to par briller, Og *jeg* vælger
styrke, læsefelt og hvad der ellers skal vælges, der efter betaler *jeg*
også, er kravene til dette "du" så ikke opfyldt?

Langgaard

Fra : Holst

Dato : 15-01-08 16:14

Leif Langgaard wrote:

> *Jeg* går ind til optikeren,*jeg* vælger to par briller, Og *jeg* vælger
> styrke, læsefelt og hvad der ellers skal vælges, der efter betaler *jeg*
> også, er kravene til dette "du" så ikke opfyldt?

Det væsentlige er vel, at du vælger styrke, læsefelt og hvad der ellers
skal vælges ens for begge briller, idet det jo er et tilbud til dig.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 15-01-08 16:13

> [...]
> styrke, læsefelt og hvad der ellers skal vælges, der efter betaler *jeg*
> også, er kravene til dette "du" så ikke opfyldt?

Du mangler lige at; *du* får lavet en synstest, så brillerne passer til
*dig* og *dine* øjne.
Du *du* får par briller for en brilles pris, mener jeg ikke der kan være
tvivl om at styrken i begge briller passer til *dig*.

Fra : David T. Metz

Dato : 16-01-08 10:32

Allan Soerensen wrote:

> Du mangler lige at; *du* får lavet en synstest, så brillerne passer til
> *dig* og *dine* øjne.

Man kommer vel bare med en recept. Jeg gik ud fra at ægtefællerne havde
ens recepter.

David

Fra : Allan Soerensen

Dato : 15-01-08 16:15

> [...]
> styrke, læsefelt og hvad der ellers skal vælges, der efter betaler *jeg*
> også, er kravene til dette "du" så ikke opfyldt?

Jo, og *du* får også 2 briller for en brilles pris, fuldstændig lige som der
står i teksten.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 16-01-08 15:48

David T. Metz skrev:

> Ja. En person betaler. Jeg forstår ikke problemet. Kan Leif ikke bare
> købe et par til sig selv og så vælge et andet til konen?
>
> David

Sagtens.. så må man bare håbe at konen har samme sysnstyrke.

Problemet er at briller er særdeles individuelt tilpassede, og jeg
*antager* at det er indstillingen af slibemaskinen der koster penge.

Kost prisen er vel næsten den samme for glasset, uanset om der bliver
slebet eet par, to par eller 10, når først maskinen er indstillet.

- cep

Fra : Jonas Kofod

Dato : 16-01-08 20:36

Claus E. Petersen skrev:

> [...]
>
> Kost prisen er vel næsten den samme for glasset, uanset om der bliver
> slebet eet par, to par eller 10, når først maskinen er indstillet.

En optiker sliber ikke selv brilleglas i den forstand at de tilsliber
styrken. Selve glasset kommer med den færdig styrke fra fabrikken.
På den baggrund modtager tilskæreren nogle store grundglas hvor man til
den aktuelle model skærer korrekt størrelse.
Om der er tale om den ene eller anden styrke er derfor ligegyldigt, til
den enkelte model skal der derimod reguleres. Så for at din idé skal
have mening er det altså samme model der skal kræves.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 16-01-08 21:04

Jonas Kofod skrev:

> [...]
> den enkelte model skal der derimod reguleres. Så for at din idé skal
> have mening er det altså samme model der skal kræves.

Det var jeg ikke klar over.

Tak for info!

- cep

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-01-08 20:59

Leif Langgaard skrev den 15-01-2008 12:57:

> [...]
> samme "indhold", nogen kan måske komme med den ordrette tekst/ordlyd?

så må du kontakte "en eller anden" optiker.

Du går vel heller ikke rundt i kvickly og mener, at de skal give tilbud
på deres varer fordi du i en reklameavis fra "et eller andet"
supermarked har set tilbud på oksemørbrad.

> Hvor fremgård det at brillerne fra "kampagnetilbuddet" skal være til en og
> samme person?

Tilbuddet kan ikke kombineres med andre former for rabat.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Christian Madsen

Dato : 16-01-08 01:35

> [...]
> samme "indhold", nogen kan måske komme med den ordrette tekst/ordlyd?
>
> Hvor fremgård det at brillerne fra "kampagnetilbuddet" skal være til en og

Jeg kan se, at der er en heftig debat om hvorvidt tilbudet er
personligt eller ej. Jeg mener nu ikke, at der skulle være noget galt
i, at to personer samlet benytter tilbudet, men får helt at undgå denne
problemstilling, vil jeg angribe den på en anden måde.

Selvom det er omtvistet, er det antaget, at et tilbud på en hjemmeside,
er et bindende tilbud, som du umiddelbart kan acceptere. Jeg vil
henvise til, at tilbudet som det fremstår der, ikke indeholder en
begrænsning af den nævnte, og du er derfor i din gode ret til at
acceptere tilbudet, som det fremstår på hjemmesiden... Dette
understøttes af, at der faktisk fremgår begrænsninger på hjemmesiden:
"Vores 2for1 kampagne gælder for briller fra grøn, blå og sort
prisgruppe", men en begrænsning f.s.v.a. styrke er ikke nævnt..

Når dette så er sagt, kan forretningen jo blot nægte (selvom jeg ikke
mener, at den er i sin gode ret hertil) og herefter bliver det ret
svært for dig at gennemtvinge kravet, da en retssag vel ikke kan betale
sig..

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-01-08 10:48

Christian Madsen skrev:

> Jeg kan se, at der er en heftig debat om hvorvidt tilbudet er
> personligt eller ej. Jeg mener nu ikke, at der skulle være noget galt
> i, at to personer samlet benytter tilbudet, [...]

Ændrer det din opfattelse at man ved kun ét klik (fra menuen
under "Tilbud og kampagner") kan læse en specifikation hvoraf det
fremgår at tilbudet er personligt, og at deletilbudet stadig er i
kraft som et andet tilbud?

--
Bertel

Fra : Leif Langgaard

Dato : 16-01-08 12:09

> [...]
> under "Tilbud og kampagner") kan læse en specifikation hvoraf det
> fremgår at tilbudet er personligt, og at deletilbudet stadig er i

Hej Bertel

Vil du være rar at komme med det link, jeg kan have overset det?

Nu var det jo et specifikt tilbud jeg linkede til, et tilbud der bør kunne
stå alene, uden at man skal læse betingelserne for de andre tilbud i
butikken, tilbud som ikke har min interesse!

Langgaard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-01-08 13:54

Leif Langgaard skrev:

> Vil du være rar at komme med det link, jeg kan have overset det?

"2 for 1"
http://www.louisnielsen.dk/index.php?id=319

og "Nr. 2 til halv pris"
http://www.louisnielsen.dk/index.php?id=320

"2 for 2 med flerstyrke" skal læses sammen med "2 for 1".

--
Bertel

Fra : Christian Madsen

Dato : 16-01-08 14:30

Bertel Lund Hansen skrev den 16-01-2008:

> "2 for 1"
> http://www.louisnielsen.dk/index.php?id=319
>
> og "Nr. 2 til halv pris"
> http://www.louisnielsen.dk/index.php?id=320
>
> "2 for 2 med flerstyrke" skal læses sammen med "2 for 1".

Det er nok fordi jeg er blind, men jeg kan altså ikke se hvor det
står???

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-01-08 15:39

Christian Madsen skrev:

> Det er nok fordi jeg er blind, men jeg kan altså ikke se hvor det
> står?

   Hos os får du to par briller fra grøn, blå eller sort
   prisgruppe for ét pars pris. Basisprisen er inklusiv
   Pentax enkeltstyrkeglas i begge par briller. Vælger du
   flerstyrkeglas, betaler du kun tillægspris for den type
   glas, du vælger til første brille og får samme type
   flerstyrkeglas i brille nummer to, med i købet.

   Køb briller sammen og få halv pris på brille nr. 2

   [...]

   Det er helt op til dig, om du selv vil have glæde af
   tilbuddet eller du vil forære rabatten til en anden.

--
Bertel

Fra : Christian Madsen

Dato : 17-01-08 00:19

> [...]
>    glas, du vælger til første brille og får samme type
>    flerstyrkeglas i brille nummer to, med i købet.

Ja, heraf fremgår det vel ikke, at begge par briller skal have glas med
samme styrke?

>    Køb briller sammen og få halv pris på brille nr. 2
>
>    [...]
>
>    Det er helt op til dig, om du selv vil have glæde af
>    tilbuddet eller du vil forære rabatten til en anden.

Jeg mener bestemt ikke, at sælger vil kunne komme igennem med, at
tilbudet skal ses i sammenhæng med et andet... Ønsker sælger en
begrænsning i det oprindelige tilbud, må han skrive det der...

Det ville svare til, at han solgte vin, men at tilbudet var begrænset
til to flaske, hvilket kun kunne udledes, såfremt man gennemgik alle
andre tilbud og fandt et, hvor der stod, at det gjaldt ubegrænset.. :)

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-01-08 05:13

Christian Madsen skrev:

> Jeg mener bestemt ikke, at sælger vil kunne komme igennem med, at
> tilbudet skal ses i sammenhæng med et andet... Ønsker sælger en
> begrænsning i det oprindelige tilbud, må han skrive det der...

Han forklarer først hvad "2 for 1" er. Det er et personligt
tilbud ("du"). Derefter forklarer han hvad "2 for 1 med
flerstyrke er".

Kan han da ikke forudsætte første afsnit som sammenhørende
dermed?

--
Bertel

Fra : Christian Madsen

Dato : 17-01-08 12:17

Bertel Lund Hansen skrev den 17-01-2008:

> [...]
> flerstyrke er".
>
> Kan han da ikke forudsætte første afsnit som sammenhørende

Da jeg ikke har haft briller, spørger jeg sikkert dumt: Men
flerstyrkeglas betyder vel bare, at der kan være forskellige felter med
forskellig styrke i det samme glas??

Selvom der står "du", kan den enkelte jo godt købe brillerne (med
forskellig styrke) og sælge / give dem videre... ??

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-01-08 12:55

Christian Madsen skrev:

> Da jeg ikke har haft briller, spørger jeg sikkert dumt: Men
> flerstyrkeglas betyder vel bare, at der kan være forskellige felter med
> forskellig styrke i det samme glas??

Ja, men "samme type" betyder at de har samme styrke i alle
felter. Det skulle være sært om konen har samme nedsatte syn og
præcis de samme bygningsfejl som manden.

> Selvom der står "du", kan den enkelte jo godt købe brillerne (med
> forskellig styrke) [...]

Ikke som jeg opfatter det.

--
Bertel

Fra : Christian Madsen

Dato : 19-01-08 12:20

Bertel Lund Hansen skrev den 17-01-2008:

> Ja, men "samme type" betyder at de har samme styrke i alle
> felter. Det skulle være sært om konen har samme nedsatte syn og
> præcis de samme bygningsfejl som manden.

Tjaa, jeg vil mene, at tilbudet er tilpas upræcist, og der kommer i
denne situation sælger til gode..

Sælger har da også ændret sig tilbud, men når spørger først har
accetperet, har han krav herpå..

> Ikke som jeg opfatter det.

Vi kan jo have forskellige opfattelser, og det er herligt... :)
Personligt ville jeg dog stadig helst præsentere spørger, da jeg
vurderer dennes chancer til at være gode. ;)

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Christian Madsen

Dato : 19-01-08 12:20

Christian Madsen skrev den 19-01-2008:

> [...]
> ville jeg dog stadig helst præsentere spørger, da jeg vurderer dennes chancer

Der skulle stå: køber til gode

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 19-01-08 12:24

"Christian Madsen" <have@none.com> skrev i en meddelelse

> Vi kan jo have forskellige opfattelser, og det er herligt... :) Personligt
> ville jeg dog stadig helst præsentere spørger, da jeg vurderer dennes
> chancer til at være gode. ;)

Hej

Jeg har skrevet til kundeservice og spurgt hvorfor vi blev afvist inden
deres kampagne blev ændret til at være personlig, men har ikke fået svar
endnu!

Langgaard

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-01-08 13:48

Leif> "Christian Madsen" <have@none.com> skrev i en meddelelse
Leif> news:mn.9ae37d8191148cc3.72899@none.com...

> [...]

Leif> Hej

Leif> Jeg har skrevet til kundeservice og spurgt hvorfor vi blev
Leif> afvist inden deres kampagne blev ændret til at være
Leif> personlig, men har ikke fået svar endnu!

Jeg har ikke fulgt 100% med, men hvis jeg forstår dig ret lyder det da
som en indrømmelse af at det førhen var et helt generelt 2-for-1
tilbud som nu er indskrænket til at være personligt og det må da alt
andet lige tolkes til din fordel (hvis jeg har forstået tråden ret).

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Christian Madsen

Dato : 19-01-08 14:20

Martin Jørgensen skrev den 19-01-2008:

> [...]
> tilbud som nu er indskrænket til at være personligt og det må da alt
> andet lige tolkes til din fordel (hvis jeg har forstået tråden ret).

Det vil jeg give dig ret i... Når han ændrer tilbudet, må han være klar
over, at det før kunne fortolkes anderledes...

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 17-01-08 13:15

> Da jeg ikke har haft briller, spørger jeg sikkert dumt: Men flerstyrkeglas
> betyder vel bare, at der kan være forskellige felter med forskellig styrke
> i det samme glas??

Ja!

> Selvom der står "du", kan den enkelte jo godt købe brillerne (med
> forskellig styrke) og sælge / give dem videre... ??

Ja,man kan vel med rette kalde "tilbuddet" misvisende?

Optikeren kunne jo med få ord have gjort reglerne klare!

Ups!!

http://www.louisnielsen.dk/index.php?id=319

Hvad er det der nu står på 2. sidste linie i teksten?

Nu er tilbudet blevet personligt, så optikeren kunne nok selv se at den var
lidt tynd!

Langgaard