udvendig bagage
Fra : Peter Holm

Dato : 14-01-08 16:43

hej

i mine forsikringsbetingelser for familieforsikring hos alm. brand står der,
at tyveri fra bilen ikke dækkes.
Dog dækkes tyveri af udvendig bagage.

http://www.almbrand.dk/abweb/files/almbrand/pdfForsikringBetingelser/5036Familieforsikring_280105.pdf
Se side 17.

Hvad er udvendig bagage? Alm. Brand kundeservice var ikke i stand til at
give en defination.

Mvh
Peter

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 14-01-08 16:54

Tagbagagebærer.
Objekter spændt fast uden på bilen.
Cykelstativ påmonteret bilen.

/Hans

Fra : Peter Holm

Dato : 14-01-08 19:42

> Tagbagagebærer.
> Objekter spændt fast uden på bilen.
> Cykelstativ påmonteret bilen.
>
> /Hans

kan der gives nogen logisk forklaring på, hvorfor forsikringen dækker tyveri
fra en skibox ol. med svag lås (eller slet ingen) og uden alarm, men ikke
fra selve bilen med kraftigere lås og tyverialarm?

Mvh
Peter

Fra : jseeberg@hotmail.com

Dato : 14-01-08 12:34

On 14 Jan., 19:42, "Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com>
wrote:

> [...]
> fra en skibox ol. med svag lås (eller slet ingen) og uden alarm, men ikke
> fra selve bilen med kraftigere lås og tyverialarm?

Det ser ud som om der ikke er nogen begrænsning for så vidt angår
"almindelig privat indbo", ved indbrud i biler, dog en begræsning på
2% af forsikringssummen ved udv. baggage.

Jesper

Fra : Peter Holm

Dato : 14-01-08 20:51

jseeberg@hotmail.com wrote:

> Det ser ud som om der ikke er nogen begrænsning for så vidt angår
> "almindelig privat indbo", ved indbrud i biler, dog en begræsning på
> 2% af forsikringssummen ved udv. baggage.
>
> Jesper

der kræves 'at voldeligt opbrud kan konstateres' før forsikringen dækker
indbrud i selve bilen.
Hvis man sætter en ulåst tagbox på bilen (eller blot en papkasse på taget)
og får tyveri fra denne box, så dækker forsikringen uanset om 'voldeligt
opbrud kan konstateres'.

Ja, det lyder som ren volapyk i mine ører.

Mvh
Peter

Fra : Rea721

Dato : 14-01-08 16:58

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en
meddelelse news:fmfvu7$14sp$1@newsbin.cybercity.dk

> Hvad er udvendig bagage? Alm. Brand kundeservice var ikke
> i stand til at give en defination.

Udvendig baggage??? Det ligger lisom lidt i ordet Bagga der er udvendig
på bilen.

Google
Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 967 for udvendig baggage. (0,36 sekunder)

Udvendig baggagebox, Skibox på taget, baggage på bagagebære osv osv

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : A R:nen

Dato : 14-01-08 17:01

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> writes:

> Hvad er udvendig bagage? Alm. Brand kundeservice var ikke i stand til at
> give en defination.

Vel genstande anbragt uden for bilens karosseri, fx på taget eller i
(åben) trailer. "Bagage" lyder som noget rejseforsikringsagtigt noget,
det skulle så snarere bare gælde for typiske rejsefornødenheder og ikke
også en stak 2x4'ere der bliver stjålet når man stopper for at købe
en kasse bajere på vejen hjem fra byggemarkedet.