Indkøb af ting til foreningen udenfor for ~
Fra : lakridsen@gmail.com

Dato : 13-01-08 13:14

Hej

Jeg er kasserer i en lokal forening, hvor vi har snakket om at indkøbe
nogle ting til foreningen i et land udenfor EU, nærmere betenget Hong
Kong.

Det som vi gerne kunne tænke os at vide er om man skal betale moms,
eller told af de indkøbte ting her i Danmark ? og hvis ja, er det så
noget vi kan "trække fra" eller få momsen tilbage på ?

På forhånd tak

Mvh

Peter
GHF

Fra : dw

Dato : 13-01-08 21:54

lakridsen@gmail.com skrev:
> [...]
> eller told af de indkøbte ting her i Danmark ? og hvis ja, er det så
> noget vi kan "trække fra" eller få momsen tilbage på ?

Kan i trække momsen fra på ting i køber i danmark?

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-01-08 22:07

lakridsen wrote:

> Det som vi gerne kunne tænke os at vide er om man skal betale moms,
> eller told af de indkøbte ting her i Danmark ? og hvis ja, er det så
> noget vi kan "trække fra" eller få momsen tilbage på ?

Er I momsregistreret og indgår de pågældende genstande i erhvervsmæssige
aktiviteter for foreningen? I så fald ja, men ellers ikke. Der er sådan
set ikke nogen forskel på at betale importmoms direkte til SKAT og betale
moms hos de lokale døgnkiosk.

--
Jesper Lund

Fra : lakridsen@gmail.com

Dato : 14-01-08 06:13

On 13 Jan., 22:07, Jesper Lund <use...@jesperlund.com> wrote:

> [...]
> aktiviteter for foreningen? I så fald ja, men ellers ikke. Der er sådan
> set ikke nogen forskel på at betale importmoms direkte til SKAT og betale

Hej og tak for jeres hurtige svar.

Mit spørgsmål, var mere ment sådan om man som forening kunne indkøbe
ting udenfor EU uden at skulle betale told ? Hvis det er ting som er
indkøbt til foreningen for dens medlemmer at kunne bruge.

Jeg har hørt noget om at hvis man får tingene sendt som en
fødselsdagsgave, så undgår man at skulle betale told, ved nogen om
dette er rigtigt. ?

Ja jeg ved godt det sidste spørgsmål er en smule kringlet, men det er
en af de ting mine medlemmer gerne vil vide, så derfor er spørgsmålet
hermed stillet.

På forhånd tak

Mvh

Peter
GHF

Fra : dw

Dato : 15-01-08 22:31

lakridsen@gmail.com skrev:

> [...]
> ting udenfor EU uden at skulle betale told ? Hvis det er ting som er
> indkøbt til foreningen for dens medlemmer at kunne bruge.

Told skal i betale uanset hvad.

Hvis i kan få refunderet momsen, når i handler til foreningen i en
almindelig dansk butik, kan i enten slippe for at betale import moms,
eller ihvertfald få den refunderet.
Ellers skal der betales 25% der.

> Jeg har hørt noget om at hvis man får tingene sendt som en
> fødselsdagsgave, så undgår man at skulle betale told, ved nogen om
> dette er rigtigt. ?

Nej.

Fra : N/A

Dato : 15-01-08 22:31