Er dette en stiltiende accept???
Fra : Andersen [3650]

Dato : 10-01-08 22:51

Helt konkret har jeg skrevet en opsigelse til
Viasat, og denne træder i kraft 1/4. Imidlertid har jeg jo
betalt kortafgift frem til 9/5. Denne kortafgift er jo også
den man betaler for at se de "gratis" public service kanaler.
Derfor skrev jeg følgende i min opsigelse (ordret) :
---
Da jeg har betalt kortafgift frem til 09.05.08 forventer jeg at
retunering af kortet først skal ske efter denne dato, idet det
skal bruges til at se de gratis public-service kanaler
(eller at et andet kort fremsendes).
---

Nu har jeg så fået er bekræftigelse på min opsigelse og besked om
at indsende kortet inden 14 dage efter ophør.
Jeg agter (indtil gode argumenter ændrer dette) derfor at indsende kortet
umiddelbart efter 9/5 da det jo er der min kortafgift udløber.
Vel at mærk uden at forvente bøvl fra Viasat, for de har vel stiltiende
accepteret mit argument for at beholde kortet til kortafgift-udløb.
Eller hvad?? De har jo læst det, idet ovenstående var en pasus i
samme brev som også indeholdt opsigelsen, og den har de jo læst.

Andersen [ 3650 ]
Mandag morgen burde starte tirsdag kl. 11:00

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-01-08 00:28

Andersen [3650] wrote:

> [...]
> bøvl fra Viasat, for de har vel stiltiende accepteret mit argument for
> at beholde kortet til kortafgift-udløb. Eller hvad??

Viasat har ikke stilstiende accepteret dit forslag. Om du er berettiget
til at beholde kortet eller ej må afhænge af den aftale, som du har med
Viasat. I værste fald kommer du til at betale erstatning for den
uberettigede brug af kortet.

Så vidt jeg husker er Viasat efter DVB-T udrulningen sidste år ikke
længere forpligtet ("forpligtet" efter aftale med DR) til at stille
"public service" kort til rådighed? Korriger mig hvis jeg taler fejl. Det
kunne man godt bruge som argumentation for at du ikke er berettiget til
at beholde kortet for at se public service kanaler efter ophøret af din
abonnementsaftale med Viasat, medmindre der direkte står noget herom i
din aftale med dem.

Hvis jeg var dig, ville jeg fremskynde købet af en tagantenne og DVB-T
modtager med en lille måneds tid... Du får ikke mange advokat-sekunder
for den derved forbundne merudgift

--
Jesper Lund