begære tvangsaktion ved fogedretten
Fra : Peter Holm

Dato : 07-01-08 23:08

Hej

jeg overvejer at køre en vunden inkasso-fogedretssag videre til begæring om
tvangsaktuion af den bil som skyldner satte som pant. (skyldner har ikke
efterlevet den afbetalingsordning der blev aftalt ved fogedretten)

Kan nogen fortælle mig, hvad det koster at lave en sådan begæring og således
få sat en bil på tvangsauktion gennem fogedretten?

Mvh
Peter

Fra : Codexx

Dato : 07-01-08 15:22

On 7 Jan., 23:07, "Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com>
wrote:
> [...]
> tvangsaktuion af den bil som skyldner satte som pant. (skyldner har ikke
> efterlevet den afbetalingsordning der blev aftalt ved fogedretten)

Du mener vel at der blev foretaget udlæg i bilen.

> Kan nogen fortælle mig, hvad det koster at lave en sådan begæring og således
> få sat en bil på tvangsauktion gennem fogedretten?

Jeg mener det koster 800.- samt en procent af budsummen.

/Bacher

Fra : Peter Holm

Dato : 09-01-08 18:01

Codexx wrote:

> Du mener vel at der blev foretaget udlæg i bilen.

> Jeg mener det koster 800.- samt en procent af budsummen.
>
> /Bacher

Jeg forespurgte i dag på dette ved fogesretten i Viborg, men de har ikke en
fast sats for en gennemført tvangsaktion.
Først skal man tinglyse udlæget i bilbogen. 'Det koster som udgangspunkt en
grundafgift på 1.400 kr. at tinglyse et dokument i Bil- og Personbogen.'
Når dette er gjort kan fogedretten sætte en proces igang. I denne
forbindelse vil der være varierende udgifter:
- undersøgelse af udlægsforhold på bilen (kan den overhovedet sættes på
tvangsauktion)
- udgift til personligt fremmøde af fogeden
- låsesmed
- transport af bilen til aktionshus
- afgift ved auktionen
- administration ved fogedretten
- andet

Når dette så er sket bliver beløbet som auktionen indbringer fordelt mellem
alle de kreditorer som har udlæg i bilen. Det er derfor meget usikkert om
jeg overhovedet vil få del i dette beløb. Jeg er bekendt med, at der er
mindst 3 fogedretssager imod Frihjemmeside.dk og Morten Nüchel, hvor der er
lavet udlæg i samme bil.
Alle udgifter i forbindelse med tvangsauktionen påfalder mig, da jeg har
ønsket tvangsauktionen.
Før jeg blot kan lugte mit tilgodehavende har jeg således brugt mellem 20-40
timers arbejde på sagen og adskillige tusind kroner.

Som privatperson uden jura-indsigt er det meget vanskeligt at forstå,
hvorledes den skyldige part i en fogedretssag kan have så fordelagtig en
position. Først snyder man et andet firma for mange tusind kroner. Og selvom
man taber en fogedretssag og dernæst undlader at efterleve den aftalte
afbetalingsordning, så er der obsolut ingen sanktioner.
Det er mig helt ubegribeligt at et firma af en anseelig størrelse som
Frihjemmeside.dk med Morten Nüchel i spidsen kan overleve i branchen med en
så lav forretningsmoral, og sågar føre sig frem som seriøs forretningsmand i
Viborgs bedre kredse. Nå, det var et sidespring som nok er OT her. Beklager
opstødet.

Mvh
Peter

Fra : Wilstrup

Dato : 09-01-08 20:36

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i
meddelelsen news:fm2ulf$1iq1$1@newsbin.cybercity.dk...
> [...]
> sågar føre sig frem som seriøs forretningsmand i Viborgs
> bedre kredse. Nå, det var et sidespring som nok er OT her.

Prøv at henvende dig til kontant i DR eller noget tilsvarende.

Fra : Codexx

Dato : 09-01-08 13:04

On 9 Jan., 18:01, "Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com>
wrote:

> [...]
> grundafgift på 1.400 kr. at tinglyse et dokument i Bil- og Personbogen.'

Okay, jeg troede der allerede var foretaget udlæg i bilen.

> [...]
> tvangsauktion)
> - udgift til personligt fremmøde af fogeden

Og det er vist de 800.-

> [...]

> Som privatperson uden jura-indsigt er det meget vanskeligt at forstå,
> hvorledes den skyldige part i en fogedretssag kan have så fordelagtig en

Hvem skulle ellers betale for at du kan få dine penge?

/Bacher