Hvad er mest kriminel/ulovlig (læs indlæg)
Fra : 8751

Dato : 03-01-08 22:04

Hej

Lige et spørgsmål, hvad er mest kriminel/ulovlig ?

1. Køre på en EU45 Scooter som kan køre 80 km/t

eller

2. Køre på en 125ccm motorcykel uden kørekort

Mvh
HR

Fra : Holst

Dato : 03-01-08 22:15

8751 wrote:

> Lige et spørgsmål, hvad er mest kriminel/ulovlig ?

Definer lige, hvordan du måler graden af kriminel/ulovlig.

Fra : 8751

Dato : 03-01-08 22:25

Det jeg mener er:

Hvis jeg nu bliver impliceret i en ulykke, så er scooter 45'en jo ulovlig da
den kan køre over de tilladte 45 km/t. Men en MC er lovlig, men jeg har ikke
ikke kørekort til denne, hvordan er jeg så stillet ?

Så er det bedst at køre på en lovlig MC uden kørekort, eller på en "ulovlig"
EU45

PS: Har kørekort il bil.

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-01-08 22:46

> [...]
> ikke ikke kørekort til denne, hvordan er jeg så stillet ?
>
> Så er det bedst at køre på en lovlig MC uden kørekort, eller på en

Det er vist et fedt , tag et MC-kort hvis du vil køre over 45Km/t på
2-hjuler.........
--
Venlig Hilsen
Brian Sørup

Fra : alexbo

Dato : 03-01-08 22:57

> [...]

> ikke ikke kørekort til denne, hvordan er jeg så stillet ?
>
> Så er det bedst at køre på en lovlig MC uden kørekort, eller på en

At køre motorcykel med bilkørekort koster 3.000 kr.
Hvis du bliver målt til 80 km/t på det der nu hedder stor knallert, mister
du kørekortet til bil.
Så det er nok hvad du vil kalde mest kriminelt.

Hvad en ulykke angår vil det nok være svært at påvise at du kørte 80 km/t på
knallerten, men nemt at påvise du ikke har kørekort til MC, så her vil det
være mest kriminelt at køre MC.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-01-08 00:10

alexbo skrev:

> Hvad en ulykke angår vil det nok være svært at påvise at du kørte 80 km/t på
> knallerten,

Er politiet ikke ret gode til at vurdere bremsespor og skader i
forhold til hastighed?

--
Bertel

Fra : alexbo

Dato : 04-01-08 01:11

"Bertel Lund Hansen" skrev

> Er politiet ikke ret gode til at vurdere bremsespor og skader i
> forhold til hastighed?

Jo men grænsen for at miste kortet er 60% overskridelse af de 45 km/t,
d.v.s. 72 km/t, og efter HR's oplysninger kan den køre 80 km/t.
Jeg tror ikke at politiet ved hjælp af bremsespor vil forsøge at påvise at
den har kørt mindst 72 km/t.
Der må være en vis fejlmargin til kørerens fordel.

mvh
Alex Christensen

Fra : blue

Dato : 04-01-08 15:34

> Er politiet ikke ret gode til at vurdere bremsespor og skader i
> forhold til hastighed?

Det er nu typisk bilinspektørerne, der undersøger den slags, og det er de
rigtig dygtige til. Som Alex er inde på, er det ikke sandsynligt, at der vil
blive rejst sigtelse for hastighed på baggrund af bremsespor.

Fra : blue

Dato : 04-01-08 15:34

> [...]
> på
> knallerten, men nemt at påvise du ikke har kørekort til MC, så her vil det

Jeg tror ikke, spørgeren tænker på, at hastigheden i uheldsøjeblikket er 80
km/t, men mere det, at knallerten i det hele taget er ulovlig - og det er jo
også nemt at finde ud af.

Fra : Anders Majland

Dato : 07-01-08 11:09

> At køre motorcykel med bilkørekort koster 3.000 kr.
> Hvis du bliver målt til 80 km/t på det der nu hedder stor knallert,
> mister
> du kørekortet til bil.

Og der er afaik rabat hvis man har modtaget et ikke ubetydeligt antal
lektioner ....

Imho kom igang med et mc-kørekort (og beståå gerne køreprøven inden du køber
mc'en).
Btw er ansvarsforsikring på en lille mc oftere billigere end knallert

/A

Fra : Kim2000

Dato : 03-01-08 23:34

> [...]
> ikke ikke kørekort til denne, hvordan er jeg så stillet ?
>
> Så er det bedst at køre på en lovlig MC uden kørekort, eller på en

Det må være et trickspørgsmål. Din forsikring dækker ikke, hvis du brager
ind i en bil på mc uden at have kørekort, banker du ind i en BMW, så venter
der en hel del ekstra nattevagter for at blive gældsfri. Hvis man kører 80
km/t på en scooter er man ikke helt normal i hovedet, da den er i såfald er
hamrende ustabil.

Hvis man ikke har et kørekort, må man tage en god gammeldags Puch Maxi eller
en knallert 30 eller tage bussen (hvilket man ikke gør på landet).

mvh
Kim

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-01-08 00:31

Kim2000 skrev den 03-01-2008 23:33:

> Det må være et trickspørgsmål. Din forsikring dækker ikke, hvis du brager
> ind i en bil på mc uden at have kørekort, banker du ind i en BMW, så venter
> der en hel del ekstra nattevagter for at blive gældsfri.

skadelidte får dækket af forsikringen.

forsikringen gør så regres mod skadevolder.

eller har jeg misforstået noget?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Kim2000

Dato : 04-01-08 01:17

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> skadelidte får dækket af forsikringen.
>
> forsikringen gør så regres mod skadevolder.
>
> eller har jeg misforstået noget?

Nej den er god nok. Det er dælme bare træls at skylde 500.000 væk til et
selskab for at spare 10 minutters transporttid.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-01-08 07:56

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej den er god nok. Det er dælme bare træls at skylde 500.000 væk til et
> selskab for at spare 10 minutters transporttid.

Jeg er rimelig sikker på at forsikringen kun gør regres hvis det er kørerens
manglende evner til at køre der har forårsaget ulykken. Men du ved måske
noget andet?

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, egenvægt 925 kg,

Fra : Leif Poulsen

Dato : 04-01-08 12:52

> Nej den er god nok. Det er dælme bare træls at skylde 500.000 væk til et
> selskab for at spare 10 minutters transporttid.

Forsikringsselskabet kan kun gøre regres for ansvarsudgiften hvis der er
tale om grov hensynsløshed, jfr. Færdselsloven § 108.

Det vil næppe blive betegnet som grov hensynsløshed at køre uden kørekort.

Der er mig bekendt ingen domme der giver regres iht. Færdselsloven §108
alene pga. mgl. kørekort.

Leif

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 04-01-08 04:50

Kim2000 skrev:
> [...]
>
> Hvis man ikke har et kørekort, må man tage en god gammeldags Puch Maxi eller
> en knallert 30 eller tage bussen (hvilket man ikke gør på landet).

Der er noget dér.. Bliver du "stoppet" på den ene (boret, tunet, etc.)
er der en bøde, men på den anden risikerer du at ryge i spjældet.
Sådan fik jeg det refereret.

Er det korrekt?

Fra : alexbo

Dato : 04-01-08 12:41

"Claus E. Petersen" skrev

> Der er noget dér.. Bliver du "stoppet" på den ene (boret, tunet, etc.) er
> der en bøde, men på den anden risikerer du at ryge i spjældet.
> Sådan fik jeg det refereret.
> Er det korrekt?

Nej.
Helt præcist hvad du mener med "Der er noget der" ved jeg ikke, det er ikke
til at se hvad dit indlæg refererer til, men svaret er nej under alle
omstændigheder, der er ikke noget i emnet der kan give fængsel.

mvh
Alex Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 04-01-08 18:04

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
>Hvis man kører 80 km/t på en scooter er man ikke helt
> normal i hovedet, da den er i såfald er hamrende ustabil.

Hvorfor ? de er ikke bygget til at køre 45/kmt, men en del mere, de er dog
hastigheds begrænset i dk, som knallerter har været siden klør konge var
knægt.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.