kuppet i Brabrand
Fra : joke

Dato : 03-01-08 19:42

Hej

Sad lige og tænkte på hvad er det egenligt at kuppet med de 26,7 mill. fra
danske bank bliver kaldt for danmarks historiens største røveri.

Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til har man bakket en bil ind i et hegn
der væltede derefter stormet ind hvor de ansatte har taget flugten ind i
bygningen hvorefter personerne har taget pengene og stukket afsted.

men umiddelbart har jeg ikke hørt at de ansatte skulle være blevet truet på
livet eller lign, som vel er et krav for at det er røveri og ikke ran.

Hilsen

Johnny

Fra : Martin

Dato : 03-01-08 19:59

Det er netop også "kun" et tyveri, og er ikke det største.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 04-01-08 07:58

joke skrev:
> [...]
> livet eller lign, som vel er et krav for at det er røveri og ikke ran.

Uanset hvad, så lyder "Røveri" bedre end "Tyveri", så det bliver nok for
altid "Røveriet".
Gad nu vide om de slipper med 3 måneders betinget hvis de bliver fanget,
eller om summen indvirker på dommen.

- cep

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-01-08 14:55

"joke" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> wrote in

> [...]

> men umiddelbart har jeg ikke hørt at de ansatte skulle være blevet
> truet på livet eller lign, som vel er et krav for at det er røveri og

Mon ikke fremgangsmåden i sig selv virker tilpas truende til at det er et
røveri? Personalet har jo følt behov for at flygte derfra, altså må de har
været bange og har følt sig truet.