timian og esdragon kviste... hjælp...
Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 04-01-08 08:20

Hej,

hvor køber man timian og esdragon kviste i Aalborg??
skal bruge det til en omgang Osso Buco i aften...

Rasmus

Fra : Inger D.

Dato : 04-01-08 08:34

> hvor køber man timian og esdragon kviste i Aalborg??
> skal bruge det til en omgang Osso Buco i aften...

Jeg har ofte købt friske krydderurter i Føtex. Man kan både få den som
afklippede kviste på køl i grøntsagsafdelingen og ofte også i urtepotter,
ligeledes i grøntsagsafdelingen.
I nødstilfælde kan du sagtens bruge tørrede urter til osso buco. Det gjorde
jeg så sent som i forgårs, og det smagte herligt.

Inger D.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 04-01-08 08:53

Inger D. wrote:

> [...]
> I nødstilfælde kan du sagtens bruge tørrede urter til osso buco. Det
> gjorde jeg så sent som i forgårs, og det smagte herligt.

ok... jeg troede faktisk at det var tørrede kviste "de" mente i
opskriften...
der står man skal binde en buket af persille, timian og esdragon kviste og
laurbærblade...

så vil du mene at det er de afklippede kviste "på køl" jeg skal have fat i?

tak for svaret...

Rasmus

Fra : Inger D.

Dato : 04-01-08 10:46

> [...]
> laurbærblade...
>
> så vil du mene at det er de afklippede kviste "på køl" jeg skal have fat

Ja, bestemt. Jeg tror egentlig aldrig, jeg har set tørrede kviste til
salg... Jeg ville i hvert tilfælde bruge friske, hvis det stod sådan i en
opskrift. Jeg plejer bare at dumpe det hele ikke - altså ikke noget med
buketter og den slags, så kan man nemt lige pille grene og blade op før
servering - persillen ville jeg dog hakke. Det er lidt nemmere og lidt mere
rustikt, synes jeg.

Inger D.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 04-01-08 12:10

Inger D. wrote:

> [...]
> blade op før servering - persillen ville jeg dog hakke. Det er lidt
> nemmere og lidt mere rustikt, synes jeg.

hehe... du får det næsten til at lyde som om der skal 100 g. skovbund i
retten...
men jeg prøver med det friske så... mange tak for hjælpen...

Rasmus

Fra : Jan Boegh

Dato : 04-01-08 12:49

Rasmus M. Jensen skrev i flkokv$n82$1@newsbin.cybercity.dk dette:

> [...]
> kviste og laurbærblade...
>
> så vil du mene at det er de afklippede kviste "på køl" jeg skal have

Kviste af timian fungerer fint som tørrede. Tørrest persille og tørrede
esdragonkviste har jeg ingen fidus til. Tørret persille smager som tørret
græsplæne og tørrede esdragonkviste af....ingenting.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Gert Krabsen

Dato : 04-01-08 09:38

Rasmus M. Jensen skrev:
> Hej,
>
> hvor køber man timian og esdragon kviste i Aalborg??
> skal bruge det til en omgang Osso Buco i aften...

Jeg ville prøve en af disse:

Salling
Ham på Kastetvej - Thormanns efterfølger eller noget i den retning..
Grønthandleren i Storcenteret

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 04-01-08 10:07

Gert Krabsen wrote:

> Salling
> Ham på Kastetvej - Thormanns efterfølger eller noget i den retning..
> Grønthandleren i Storcenteret

tak... prøver dem hvis det går galt med føtex...
OT: havde du noget med foto / PR at gøre på Blå Sommer '99??

Rasmus

Fra : Gert Krabsen

Dato : 04-01-08 11:11

Rasmus M. Jensen skrev:

> tak... prøver dem hvis det går galt med føtex...
> OT: havde du noget med foto / PR at gøre på Blå Sommer '99??

Ja og nej - jeg stod for lejrens hjemmeside...

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 04-01-08 12:09

Gert Krabsen wrote:

> Ja og nej - jeg stod for lejrens hjemmeside...

ok... jeg sad sammen med Per T. og redigerede billeder og stod i
mørkekammeret/fremkalder...
hehe...

Rasmus