Inspiration: Torsk med peberpiment, oliven~
Fra : Kasper Bergholt

Dato : 04-01-08 00:13

Kære gruppe!

Min far havde i julegave bl.a. modtaget en æske med olier, eddiker og
delikatesser fra Laudrup Vin. Der var olives negres, sorte oliven, fra
Priorat (Natur Fruit), olivenolie fra Bracamonte og 'Pimientos del
Piquillo' -- syltede peberfrugter. Det skreg på en spanskinspireret
ret. For nogle år siden fik jeg en kraftig fiskeret på Au Bascou (en
baskisk restaurant i Paris) - maden er nogenlunde autentisk og
indretningen er et kapitel for sig - en kunstner har fået frie hænder,
og det er gået vildt for sig. Absolut et besøg værd, hvis det skal
være lidt anderledes. Fornuftige priser - og ok udvalg af regionale
vine. Nå, tilbage til retten. Jeg mener, den var lavet på torsk (eller
måske kuller) og en hvidvinsbaseret sauce, der dog var brun (måske
kalvefond?). Tilbehøret var langtidsbagte tomater, spæde salater og
asparges. De ting blev kernen i retten.

Opskrift og billeder her:
http://www.bergholt.net/torsk_med_oliven_peberfrugt_skorzonerroedder_og_asparges.html

--
Mvh.
Kasper Bergholt

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-08 06:24

Kasper Bergholt wrote:
> [...]

Klip......

Der da vist et ur der har travlt her

mvh Ebbe

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 04-01-08 18:20

On Fri, 4 Jan 2008 06:23:53 +0100, "Ebbe \(7000\)"
<es44(snabela)pc[punktum]dk> wrote:

>Klip......
>
>Der da vist et ur der har travlt her

Hej Ebbe!

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener. At mit indlæg er time-stampet
forkert?

--
Mvh.

Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net (På vej: Jomfruhummerbisque med havtaskefilet;
Agerhønesuppe med jordskokker og tørsaltet bacon)

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-08 23:23

Kasper Bergholt wrote:
> [...]

Det kan jeg da godt forstå at du ikke gør. Jeg har da vist været ret søvnig
i morges hva'

Sorry.

mvh Ebbe