skinkechips
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-01-08 12:35

I min lokale superbrugs sælger de nogle små poser
med 40 gram skinkechips af mærket 'Handl Tyrol'.

Det er nogle meget tynde flager af noget, der ligner
lufttørrede stykker svinefilet. Jeg vil bare lige advare
om at de er vanedannende (hvis man kan lide dem).

Endnu har jeg ikke prøvet skinkechipsenes modstykke
fra oksen: 'beef jerky'. Men skinkechipsene må vist
være noget af det, med den højeste kilopris, jeg køber
for tiden. (De 40 gram koster 22,95).

Har nogen af jer andre erfaringer med Beef-jerky eller
skinkechips?

--
Herluf :·)

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 02-01-08 14:52

On 2 Jan., 12:35, "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJ...@privat.dk>
wrote:

> Har nogen af jer andre erfaringer med Beef-jerky eller
> skinkechips?

Jeg køber uhyre sjældent beef jerky, men jeg synes, det smager
fremragende. Lufttørring og kød går godt i spænd.

Jeg har ladet mig fortælle af jerky-fans, at det med fordel kan købes
over nettet. Det er jo en af de få kødvarer, der holder til lange
forsendelser. På den måde kan man finde langt mere varierede, gode og
billige produkter end på de danske hylder.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Linde

Dato : 03-01-08 16:27

<edelvang@gmail.com> skrev i en meddelelse
Jeg køber uhyre sjældent beef jerky, men jeg synes, det smager
fremragende. Lufttørring og kød går godt i spænd.

Helt enig. Mange teknikker til at smagssætte jerky gør det også til en
spændende smagsoplevelse at prøve en ny jerky.

[...]

Det er nemlig helt rigtigt. Som også nævnt her i en tidligere tråd er Wild
West Jerky kommet til DK hos snacks.dk, der desværre ikke har været så gode
til at holde webshoppen i kog...jeg håber dog de snart kommer i gang med
noget seriøs jerky-import igen! Indtil da kan det fås hos
wildwestjerky.co.uk, til en marginalt højere pris. Deres nuggets og
habanero-jerky er helt i top! Dog kan man som en bivirkning efter modtagelse
af en større mængde godt opleve nogen lammelse i kæben og kløen i
kindtænderne. Ellers er min absolutte favorit stadig Pemmican jerky, som
jeg dog endnu ikke har set herhjemme. Her er tale om et produkt i særklasse,
meget som at spise en god mør bøf, med meget mere af det hele, pånær mængden
desværre! Men generelt synes jeg, alle de mærker jeg har prøvet har haft
noget specielt at byde på, det være sig udskæring, marinade, røgning,
tørring osv.

Når det så er sagt ville jeg til hver en tid købe skinke-jerky hvis jeg
faldt over dem...det lyder spændende, og kunne være et hit at prøve at
sammenholde med okse-jerky. Jeg vil holde udkig i Brugsen næste gang min vej
falder forbi! Og skulle andre falde over produktet andre steder er tips da
også velkomne.

Mvh
Linde

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-01-08 16:49

Linde skrev:

> [...]
> vil holde udkig i Brugsen næste gang min vej falder forbi!
> Og skulle andre falde over produktet andre steder er tips

Jeg må lige tilføje at jeg så noget okse-jerky hos Irma i
Espergærde her i december. Jeg var så dum ikke at købe
det, fordi det var lidt pebret - prisen altså. Men hvis de
har det næste gang jeg kommer der, *skal* det altså prøves.

--
Herluf :·)

Fra : Linde

Dato : 03-01-08 18:14

> [...]
> det, fordi det var lidt pebret - prisen altså. Men hvis de
> har det næste gang jeg kommer der, *skal* det altså prøves.

God plan. Det er ganske rigtigt lidt dyrt, men der går også et kilo kød til
250 gram jerky, plus/minus.

Mvh
Linde

Fra : Heidi

Dato : 03-01-08 17:46

Linde wrote:

> Det er nemlig helt rigtigt. Som også nævnt her i en tidligere tråd er
> Wild West Jerky kommet til DK hos snacks.dk, der desværre ikke har
> været så gode til at holde webshoppen i kog...

Nej det må du nok sige - det er vist snart et halvt år siden jeg skrev
til dem for at spørge om det kunne lade sig gøre at købe efter at
auktionen på qxl var afsluttet, men jeg har aldrig fået svar - og har
endnu tilgode at smage både beef jerky og skinkechips...

--
Heidi

Fra : Linde

Dato : 03-01-08 18:12

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> qxl var afsluttet, men jeg har aldrig fået svar - og har endnu tilgode at

Øv, sikke en bét. De plejede ellers at forny auktionen, men de må være gået
tør, eller har erfaret de ikke gad besværet. Jeg nåede selv at få forsynet
godt, men det er nu et par måneder siden jeg selv fik gumlet det sidste i
mig. Men jeg kunne da godt være frisk på en samordre fra england hvis det
var. Lad der være jerky!

Mvh
Linde

Fra : Heidi

Dato : 04-01-08 16:16

Linde wrote:

> [...]
> gumlet det sidste i mig. Men jeg kunne da godt være frisk på en
> samordre fra england hvis det var. Lad der være jerky!

Det ser ud til at fragt er gratis ved ordrer over 25£ hos
Wildwestjerky.co.uk og det kan man jo hurtigt få brugt hvis en enkelt
pose koster 4 pund - så jeg tror da jeg skal prøve at have sendt en
bestilling - for der er vel ikke umiddelbart andre steder det er
billigere?

--
Heidi