Elektronisk/online logbog mv.
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 14-07-01 19:16

Hej alle,

Jeg har gået og pønset lidt på at kode mig en online log-bog, så jeg kan
lave noget statistik over hvor meget jeg har kørt, hvor henne, evt. noget
dagbog og billed-upload og det hele. Så var det jo at jeg fik tanken at
andre måske ville kunne få nytte af noget sådan også.

Mange mc'ister har jo hjemmesider med forklaringer, tips & tricks, billeder,
rejsebeskrivelser og meget andet og hvis man nu kombinerede det med en
online logbog (dagbog) med mulighed for at uploade billeder (søgning i alles
logbog hvis de tillader det) så kunne det måske gå hen og blive ret sjovt
for folk at bruge.

Det store spørgsmål er bare om I tror at det er noget folk (inkl. jer selv)
ville gide at bruge. Forslag til funktionalitet der kan gøre det endnu
federe modtages naturligvis gerne! Jeg er ikke interesseret i at lave
køb/salg funktionalitet - det findes der allerede masser af eksempler på,
men hvis man kunne samle en masse info om mc'ister og deres mc'ere på et
sted kunne det måske gå hen og blive ret sjovt. Forestil jer at man f.eks.
kunne søge efter alle fra København, der kører GSX og som har kørt gennem
Tyskland. Mulighederne er uendelige

Hva' siger I?

Hilsner,

Tony (som længselsfuldt går og venter på at det bliver onsdag så mc'en kan
få sit 1k-tjek)
XJ600S - 1534 km

Fra : Anders Winther

Dato : 15-07-01 02:49

Hej Tony,
Det lyder som en meget god idé..
Men jeg tror ikke at du skal forvente at folk vil opdatere deres side
dagligt.. Du omtaler det jo som en dagbog.. Men måske skulle det nærmere
forståes som et sted hvor man kan lave en side om sin MC, og hvor man evt.
kunne beskrive ture og oplevelser man har haft med den..
Så synes jeg det lyder godt..!

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 15-07-01 13:57

Hej,

Nej dagbog er måske også et forkert udtryk - logbog er nok bedre... omend
det lyder som noget fra et skib eller et fly.

Fordelen er klart at få samlet alle eller mange MC-hjemmesider på et sted så
man kan søge på kryds og tværs.

Tony