/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kan han mon få et forlænget speedometer ??
Fra : Morten


Dato : 05-01-08 10:25

Speedometret løber tør -
http://www.youtube.com/watch?v=AMkpJeMmZqs&feature=related

Puh ha - at han tør.

Morten



 
 
Eg Egemarke (05-01-2008)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 05-01-08 12:05

Morten skrev:
> Speedometret løber tør -
> http://www.youtube.com/watch?v=AMkpJeMmZqs&feature=related
>
> Puh ha - at han tør.
>
> Morten
>
>

Tror bare han skal ændre sin gearing tilbage til det normale, så den
viser rigtigt istedet for at vise 300 når han i virkeligheden bare kører
100.... Den slags fusk er så nemt at lave at det er latterligt, det
eneste der kommer ud af den slags video´er er at der er en stakkel der
skal ud og prøve med den rigtige gearing og slår sig selv ihjel

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Martin Sørensen (05-01-2008)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 05-01-08 12:48

>> Speedometret løber tør -
>> http://www.youtube.com/watch?v=AMkpJeMmZqs&feature=related
>> Puh ha - at han tør.
> Tror bare han skal ændre sin gearing tilbage til det normale, så den
> viser rigtigt istedet for at vise 300 når han i virkeligheden bare
> kører 100.... Den slags fusk er så nemt at lave at det er
> latterligt, det eneste der kommer ud af den slags video´er er at der
> er en stakkel der skal ud og prøve med den rigtige gearing og slår
> sig selv ihjel

Det kan godt være at der er ændret en smule på den, men det er ikke ret
meget (og slet ikke 3:1). Den viser 110 når han venter på at bilen får
overhalet og når han skifter fra 1. til 2. gear, så viser den 120 lidt under
redline. Det er heller ikke helt galt.. Jeg tror ikke den viser mere end 20%
for meget.

--
signing off.. Martin Sørensen



Leif (05-01-2008)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 05-01-08 13:19


"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> wrote in message
news:477f6e62$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> >> Speedometret løber tør -
> >> http://www.youtube.com/watch?v=AMkpJeMmZqs&feature=related
> >> Puh ha - at han tør.
> > Tror bare han skal ændre sin gearing tilbage til det normale, så den
> > viser rigtigt istedet for at vise 300 når han i virkeligheden bare
> > kører 100.... Den slags fusk er så nemt at lave at det er
> > latterligt, det eneste der kommer ud af den slags video´er er at der
> > er en stakkel der skal ud og prøve med den rigtige gearing og slår
> > sig selv ihjel
>
> Det kan godt være at der er ændret en smule på den, men det er ikke ret
> meget (og slet ikke 3:1). Den viser 110 når han venter på at bilen får
> overhalet og når han skifter fra 1. til 2. gear, så viser den 120 lidt
under
> redline. Det er heller ikke helt galt.. Jeg tror ikke den viser mere end
20%
> for meget.

Der er dog ikke meget tilbagefald i visningen når der skiftes gear. Det ser
nærmest ud som om at accelerationen bare fortsætter opad.........

/Leif


Ukendt (05-01-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-01-08 13:27

On Sat, 5 Jan 2008 12:47:57 +0100, Martin Sørensen wrote:

> Det kan godt være at der er ændret en smule på den, men det er ikke ret
> meget (og slet ikke 3:1). Den viser 110 når han venter på at bilen får
> overhalet og når han skifter fra 1. til 2. gear, så viser den 120 lidt under
> redline. Det er heller ikke helt galt.. Jeg tror ikke den viser mere end 20%
> for meget.

Hint! Nyere mc'er måler hastighed på gearkassens udgående aksel, så der kan
geares om i vildskab uden at Du kan se det på instrumenternes indbyrdes
forhold. :-/

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008

Ivar (05-01-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 05-01-08 14:29

Orla Pedersen skrev:

> Hint! Nyere mc'er måler hastighed på gearkassens udgående aksel, så der kan
> geares om i vildskab uden at Du kan se det på instrumenternes indbyrdes
> forhold. :-/

Jo, men der er grænser for hvor hurtigt du kan få den udgående
aksel til at køre hurtigere. Der er nok ingen man kan fordoble
uden at gearingen bliver så lav, at man kan komme blot i nærheden
af den normale topfart.


Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af
at citere indlæg fra Googles Groups korrekt.



Ukendt (05-01-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-01-08 15:35

On Sat, 05 Jan 2008 14:29:16 +0100, Ivar wrote:

> Orla Pedersen skrev:
>
>> Hint! Nyere mc'er måler hastighed på gearkassens udgående aksel, så der kan
>> geares om i vildskab uden at Du kan se det på instrumenternes indbyrdes
>> forhold. :-/
>
> Jo, men der er grænser for hvor hurtigt du kan få den udgående
> aksel til at køre hurtigere. Der er nok ingen man kan fordoble
> uden at gearingen bliver så lav, at man kan komme blot i nærheden
> af den normale topfart.

Næeh, men hvis nu "speedometer km./t." er målet, til eksempelvis en
film.....

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008

Ivar (05-01-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 05-01-08 15:49

Orla Pedersen skrev:

> Næeh, men hvis nu "speedometer km./t." er målet, til eksempelvis en
> film.....

Jo, men så må man geare omdrejningstælleren den modsatte vej og
risikere at motoren bliver ødelagt.

Hvis motorcyklen i filmen som standard har en tophastighed på 260 km/t,
vil det normalt være i topgear lidt under det røde felt. Hvis den
bliver lavt gearet, vil den når speedometeret viser 260 km/t
stadig være lidt under det røde felt. Da det jo er gearkassen
der bestemmer forholdet mellem udgående aksel og motor-omdrejninger.
Ved 300 km/t visning vil omdreningstælleren (og motor) løbe op i det
røde felt.


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/



Ukendt (05-01-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-01-08 17:15

On Sat, 05 Jan 2008 15:49:22 +0100, Ivar wrote:

> Hvis motorcyklen i filmen som standard har en tophastighed på 260 km/t,
> vil det normalt være i topgear lidt under det røde felt.

Nøeh, det er da vist sjældent :-/ Prøv engang at se hvor åndsvagt min
tidligere VTR var gearet: http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/accel

> Ved 300 km/t visning vil omdreningstælleren (og motor) løbe op i det
> røde felt.

Det er slet ikke sikkert. Med en lav gearing, og det i øvrigt optimistiske
speedometer, så kunne VTR'en fint "vise" 300 Km./t. :-/ Hvad man så end
skulle bruge det til.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008

"J.C.Kløve" (05-01-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 05-01-08 19:58

Orla Pedersen skrev:
> On Sat, 05 Jan 2008 15:49:22 +0100, Ivar wrote:
>
>> Hvis motorcyklen i filmen som standard har en tophastighed på 260 km/t,
>> vil det normalt være i topgear lidt under det røde felt.
>
> Nøeh, det er da vist sjældent :-/ Prøv engang at se hvor åndsvagt min
> tidligere VTR var gearet: http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/accel
>
>> Ved 300 km/t visning vil omdreningstælleren (og motor) løbe op i det
>> røde felt.
>
> Det er slet ikke sikkert. Med en lav gearing, og det i øvrigt optimistiske
> speedometer, så kunne VTR'en fint "vise" 300 Km./t. :-/ Hvad man så end
> skulle bruge det til.
>
Lige nøjagtig -

og har man som jeg købt og installeret en "Speedo Healer", for at
korigere for omgearingen, kan man problemløst få speedometeret til at
vise stort set hvad som helst fra 0 - 999 km/t, eller miles for sin
sagsskyld :-\

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Ivar (06-01-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 06-01-08 00:03

"J.C.Kløve" skrev:

> og har man som jeg købt og installeret en "Speedo Healer",

Det er jo en helt anden sag, end den vi diskuterede - altså
at få speedometeret til at vise mere ved at ændre gearingen
til baghjulet.


Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af
at citere indlæg fra Googles Groups korrekt.



Armand (06-01-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-01-08 01:17

Ivar skrev:
> "J.C.Kløve" skrev:
>
>> og har man som jeg købt og installeret en "Speedo Healer",
>
> Det er jo en helt anden sag, end den vi diskuterede - altså
> at få speedometeret til at vise mere ved at ændre gearingen
> til baghjulet.
>

- - - men ikke desto mindre en enklere metode at forberede sig til en
bluff-video som den pågældende!

--
Armand.

Ivar (06-01-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 06-01-08 12:20

Armand skrev:

> - - - men ikke desto mindre en enklere metode at forberede sig til en
> bluff-video som den pågældende!

Jo, det vil jeg på ingen måde anfægte. Mit første indlæg i denne
omhandlede kun den påstand at videoen kunne fuskes ved blot at
mindske sekundærudvekslingen (for og bagtandhjul). Og det er kun
den påstand jeg har omtalt, men fokus har så let ved at forsvinde
i nyhedsgrupper.


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/



Armand (06-01-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-01-08 14:39

Ivar skrev:
> Armand skrev:
>
>> - - - men ikke desto mindre en enklere metode at forberede sig til en
>> bluff-video som den pågældende!
>
> Jo, det vil jeg på ingen måde anfægte. Mit første indlæg i denne
> omhandlede kun den påstand at videoen kunne fuskes ved blot at
> mindske sekundærudvekslingen (for og bagtandhjul). Og det er kun
> den påstand jeg har omtalt, men fokus har så let ved at forsvinde
> i nyhedsgrupper.
>
Nu er hele bluff-snakken vel i sig selv et forvrænget focus jvf.
emnelinien, så man kan vel ikke påpege at det der i forvejen er en
afledning bliver afledt endnu en gang :-/

Men sådan set lidt fra oven er der vel heller ikke meget forskel på at
tale om "at få speedometeret til at vise mere ved at ændre
speedometer(!)-gearingen (á en såkaldt "healer") istedet for "at få
speedometeret til at vise mere ved at ændre gearingen" :-/

--
Armand.

Ukendt (06-01-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-01-08 15:18

On Sun, 06 Jan 2008 12:20:15 +0100, Ivar wrote:

> Armand skrev:
>
>> - - - men ikke desto mindre en enklere metode at forberede sig til en
>> bluff-video som den pågældende!
>
> Jo, det vil jeg på ingen måde anfægte. Mit første indlæg i denne
> omhandlede kun den påstand at videoen kunne fuskes ved blot at
> mindske sekundærudvekslingen (for og bagtandhjul). Og det er kun
> den påstand jeg har omtalt, men fokus har så let ved at forsvinde
> i nyhedsgrupper.

Det handlede om "at han tør", og det er for forklaringens skyld det som
_jeg_ tager stilling til. Der skal mod til at køre en "busa" ud, og den hár
ikke ydelsen til, med original gearing, at trække omdrejningerne i
begrænseren. Men, med omgearing opnår Du at slå to fluer med et smæk, dels
bliver det ikke så hårrejsende at lade den løbe linen ud, dels får mc'en så
meget mindre modstand, at den kán løbe omdrejningstæller, og speedometer
ud. Fint til formålet, at blære sig på en film. At der er fusket siger sig
selv, som Armand påpeger, så kan ingen normaltgearet "busa" trække femte
gear ud så hurtigt.

Alt dette "fusk" kan lade sig gøre fordi at speedometret måler på
gearkasseakslen. Hvis at Du ser på det link jeg gav dig, så er X-aksen
_beregnede_ Km./t. Tro mig, VTR-speedometret havde en helt anderledes
positiv udlægning af hastighedsformåen.

Håber at det letter forståelsen, ellers kom igen

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008

Armand (05-01-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-01-08 16:19

Eg Egemarke skrev:
> Morten skrev:
>> Speedometret løber tør -
>> http://www.youtube.com/watch?v=AMkpJeMmZqs&feature=related
>>
>
> Tror bare han skal ændre sin gearing tilbage til det normale, så den
> viser rigtigt istedet for at vise 300 når han i virkeligheden bare kører
> 100.... Den slags fusk er så nemt at lave at det er latterligt,
>

Jup!
Spis nu for fanden lidt brød til hvad der ses på internettet :-|

En ting slår mig:
Hvad pokker er dét for et speedometer?
Jeg har ikke set et speedometer på en 300km/t's motorcykel, endsige på
nogen motorcykel, uden at fordelingen af fart kun fylder ca. 3/4 af
cirkulaturen - På video'en befinder okm/t sig hvor også 320km/t kunne
være
Selve instrumenteringen ligner også noget fra en ældre/mindre motorcykel :-/

Noget andet er at accelerationen er uhyre degressiv og selv på de
vildeste motorcykler bevæger nålen sig langsomt op ad skalaen efter 200
og specielt efter 250 - markant langsommere end hvad der ses på denneher
video :-|
Er der ingen der har video'en fra den Tyske Blackbird-test, så man kan
få sig et indtryk af hvorledes det virkeligt ser ud når man pacer efter
300??

Sidst, men ikke mindst: Tiden!
Selvom det er med lidt flyvende start, så kunne den rette måske nok få
mere ud af en perfekt koblings-start med forhjulet 2mm over jorden, så
starten vil jeg hverken tilskrive eller fratrække tid for, men efter
5stk stopurs-målinger køres der på videoen til 280 på gennemsnitligt
14,3 sekunder!
Hvilken model magter dét?
Hvilken model magter i det hele taget at køre ud til enden af sit 5.
gear på dén tid??

Min konkluson er:
Der køres temmeligt hurtigt på video'en, meen langtfra hvad der kan
læses på speedometeret :-|
Måske at det skyldes mekanisk fusk á gearing eller at
speedometer-skala'en er ombyttet; men det kan vel også tænkes at ligge i
f.eks. video-redigering !

> det eneste der kommer ud af den slags video´er er at der er en stakkel
> der skal ud og prøve med den rigtige gearing og slår sig selv ihjel
>
Hørt!
Akkurat som Ghost-rider og andre pubertil-impressere :-|

--
Armand.

PP (05-01-2008)
Kommentar
Fra : PP


Dato : 05-01-08 20:33

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:477f9f73$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
> En ting slår mig:
> Hvad pokker er dét for et speedometer?
> Jeg har ikke set et speedometer på en 300km/t's motorcykel, endsige på
> nogen motorcykel, uden at fordelingen af fart kun fylder ca. 3/4 af
> cirkulaturen - På video'en befinder okm/t sig hvor også 320km/t kunne
> være
> Selve instrumenteringen ligner også noget fra en ældre/mindre
> motorcykel :-/
>
Det tror jeg at Busa folket blver kede af at læse
>
>

--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL



Ukendt (05-01-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-01-08 21:14


> Noget andet er at accelerationen er uhyre degressiv og selv på de
> vildeste motorcykler bevæger nålen sig langsomt op ad skalaen efter 200 og
> specielt efter 250 - markant langsommere end hvad der ses på denneher
> video :-|
> Er der ingen der har video'en fra den Tyske Blackbird-test, så man kan få
> sig et indtryk af hvorledes det virkeligt ser ud når man pacer efter 300??
>
> Sidst, men ikke mindst: Tiden!
> Selvom det er med lidt flyvende start, så kunne den rette måske nok få
> mere ud af en perfekt koblings-start med forhjulet 2mm over jorden, så
> starten vil jeg hverken tilskrive eller fratrække tid for, men efter 5stk
> stopurs-målinger køres der på videoen til 280 på gennemsnitligt 14,3
> sekunder!
> Hvilken model magter dét?
> Hvilken model magter i det hele taget at køre ud til enden af sit 5. gear
> på dén tid??
>
Hej
Hvis speedometeret passer har den mange hk. Min er ca.10sek. fra 200 til 300
set og målt på en vidio jeg havde mont.på tanken.
Det skal siges at de 300 nok er ca. 285, forstået på den måde at jeg har
prøvet flere gange at tjekke med cykelkomputer på både for og bag hjul
og op til ca.250 viser de ens også speedometeret, men over er det som om
den laver hjulspind og forskellen bliver større.
Min max på forhjul er 308 og der viste den 323 på baghjulet.
Alt dette er målt på den store vej uden andre på vejen i nogen spor.
Hygge PD CBR1100t med ca.240hk. på baghjulet.
geaet 1 tand mere for og 1 mindre bag



Armand (09-01-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-01-08 17:07

Armand skrev:
> E
> Er der ingen der har video'en fra den Tyske Blackbird-test, så man kan
> få sig et indtryk af hvorledes det virkeligt ser ud når man pacer efter
> 300??
>
Dén kom så ind af en bagvej qua MKS' tråd om en britisk fartsynder:
http://youtube.com/watch?v=YGIwU9-sjzc viser et Blackbird-klip fra DR's
"Køreklar":
o-260 på omtrent 15 sekunder - Hvor der lindes på gassen pga en
forankørende; men netop de sidste 20 km/t (á 6 gears acceleration) tager
helt vildt med tid, hvilket ikke er tilfældet for den oprindelige video.
Ret beset er déns accelerartion hvad angår tid og "fortsat acceleration"
omtrent som Blackbird'en her klarer de 260-270, og regner man på dét
svarer det jo kun til ca. 16% trimning med en speedo-healer :-|

--
Armand.

hamselv (05-01-2008)
Kommentar
Fra : hamselv


Dato : 05-01-08 14:39

Næææ, tror jeg ikke, men men kan nogle gange få ligkister på tilbud



henrik



"Morten" <netrom1555@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:477f4d03$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Speedometret løber tør -
> http://www.youtube.com/watch?v=AMkpJeMmZqs&feature=related
>
> Puh ha - at han tør.
>
> Morten
>



Eg Egemarke (05-01-2008)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 05-01-08 14:52

hamselv skrev:
> Næææ, tror jeg ikke, men men kan nogle gange få ligkister på tilbud
>
>
>
> henrik
>
>
>
> "Morten" <netrom1555@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:477f4d03$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Speedometret løber tør -
>> http://www.youtube.com/watch?v=AMkpJeMmZqs&feature=related
>>
>> Puh ha - at han tør.
>>
>> Morten
>>
>
>
Det fungere ligesom en træderacer cykel med 21 gear speedometeret måler
ganske enkelt hvor hurtigt der trampes ikke hvor hurtigt baghjulet
snurrer. så hvis den er gearet sådan at motor/gear hviner afsted med 1
mill omdrejninger ser det super hurtigt ud, men i realiteten kommer han
ikke særligt hurtigt afsted. Og du kan ikke se om den bil han overhaler
rent faktisk kører 120 eller 40 ??
Det er ikke andet end fis og show at lave sådan en video.

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste