Varmt kolonihavehus - hvad kan man gøre ?
Fra : cpeter

Dato : 16-01-08 13:42

Huset er med et fladt tag, belagt med sort tjæret tagpap. Om sommeren
bliver det ulideligt varmt derinde.

Hvem har et godt trick ? Klistre taget til med sølvpapir (astro-
tæppe) eller hur ?

Fra : Lars

Dato : 16-01-08 22:16

cpeter skrev:
> Huset er med et fladt tag, belagt med sort tjæret tagpap. Om sommeren
> bliver det ulideligt varmt derinde.
>
> Hvem har et godt trick ? Klistre taget til med sølvpapir (astro-
> tæppe) eller hur ?

Isolering

Fra : Max

Dato : 16-01-08 22:33

Hej

> Hvem har et godt trick ? Klistre taget til med sølvpapir (astro-
> tæppe) eller hur ?

Det eneste der virkelig vil hjælpe vil være et nyt tag
med masser af isolering.

--
Mvh Max

Fra : Armand

Dato : 16-01-08 22:48

Max skrev:
> Hej

> Det eneste der virkelig vil hjælpe vil være et nyt tag
> med masser af isolering.

- - - - - Hvilket kan udføres udvendigt á dertil beregnede bats med et
lag pap over. En tagdækker vil sikkert kunne give dig et overslag på
arbejdet!

--
Armand.

Fra : Max

Dato : 16-01-08 22:53

Hej Armand

> - - - - - Hvilket kan udføres udvendigt á dertil beregnede bats med et
> lag pap over. En tagdækker vil sikkert kunne give dig et overslag på
> arbejdet!

Jeg kunne ikke drømme om at lave den på den måde, skulle det laves
udvendigt, ja så skulle det være med styroporkiler så man fik fald på
taget.

--
Mvh Max

Fra : Armand

Dato : 16-01-08 23:35

Max skrev:
> Hej Armand

> Jeg kunne ikke drømme om at lave den på den måde, skulle det laves
> udvendigt, ja så skulle det være med styroporkiler så man fik fald på
> taget.

Undskyld jeg overså detaljen omkring tagets (manglende) hældning!
Jeg vedgiver dig at netop at udnytte efterisolering til at få fald på
taget er der ganske meget fornuft i, dog er det ikke ensidigt styropor
der fåes i kile-design - Også mineraluld-bat's leveres i kileform!

--
Armand.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 16-01-08 23:53

Armand wrote:

> [...]
> taget er der ganske meget fornuft i, dog er det ikke ensidigt styropor
> der fåes i kile-design - Også mineraluld-bat's leveres i kileform!

jeg har de seneste uger fulgt et lign. arbejde på tætteste hold... sådan
gøres på et stort tag på bygningen overfor vores lejlighed...
altså "hårde" Rockwool bats med tagpap over... først noget tagpap?? der er
blåt på overfladen og derpå det "rigtige" tagpap som afslutning...

Rasmus

Fra : Max

Dato : 17-01-08 08:06

Hej Armand

> taget er der ganske meget fornuft i, dog er det ikke ensidigt styropor
> der fåes i kile-design - Også mineraluld-bat's leveres i kileform!

Ok, tak for info, jeg har bare aldrig mødt andet endstyropor kiler.

--
Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-01-08 22:58

"cpeter" <cphpeter@gmail.com> skrev
>Huset er med et fladt tag, belagt med sort tjæret tagpap. Om sommeren
bliver det ulideligt varmt derinde.

>Hvem har et godt trick ? Klistre taget til med sølvpapir (astro-
tæppe) eller hur ?

Et køleskab fyldt med øl.
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : cpeter

Dato : 17-01-08 02:12

On Jan 16, 9:42 pm, cpeter <cphpe...@gmail.com> wrote:
> Huset er med et fladt tag, belagt med sort tjæret tagpap. Om sommeren
> bliver det ulideligt varmt derinde.
>
> Hvem har et godt trick ? Klistre taget til med sølvpapir (astro-
> tæppe) eller hur ?

Tak for ale bidragene - jeg havde helt overset muligheden for
isolering, så vel som muligheden for at drikke problemet væk (jf.
Preben Riis Sørensens udmærkede forslag) :)