Vinduesfag
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 16-01-08 16:07

Hvordan er det nu med vinduesfag? Hvad består et fag vinduer af - og
hvor mange fag er der på hhv. første, andet og tredje billede på denne
midlertidige webside:
http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm

Hæ! Jeg ved aldrig hvad jeg skal svare, når vinduespudsere spørger,
inden de giver tilbud. Kan ikke huske om et fag er ét over- plus
undervindue, eller om det er et helt 'sæt' fra den ene kant af murværket
til den anden.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.nyrnberggaarden.dk

Fra : Trine Lund

Dato : 16-01-08 16:51

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> inden de giver tilbud. Kan ikke huske om et fag er ét over- plus
> undervindue, eller om det er et helt 'sæt' fra den ene kant af murværket

Hejsa.
Der er henholdsvis 2, 3 og 4 fag på de tre billeder.
se evt dette link som jeg lige fandt på en hurtig google-søgning
http://www.obbekjaer-vinduer.dk/Brochure-Obbekjaer.pdf på side 3 er der fin
illustration af de forskellige vinduer og deres antal af fag.

Mange hilsner, Trine

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-08 16:46

Jørgen Grandt wrote:
> [...]
> inden de giver tilbud. Kan ikke huske om et fag er ét over- plus
> undervindue, eller om det er et helt 'sæt' fra den ene kant af

På de tre billeder er der forskelligt antal små og store rammer. Et fag er
en størrelsesangivelse på (oprindeligt) bindingsværk. Hvis der er fem fag er
væggen delt i fem firkanter. Hvis du holder dig til at angive antallet af
vinduesrammer går du ikke forkert.

Du kan starte med at spørge om vinduespudserens definition på "et fag". Jeg
tror s´gu ikke at de er enige selv.

Stig Bang-Mortensen