Det drypper ind af vindueskarmen - vand i ~
Fra : Thomas Keller

Dato : 16-01-08 12:45

Da min bedre halvdel skulle op i nat, trådte hun i en våd pøl. Først
troede vi det var hundens skyld, men det skulle vise sig at der kom
nogle dryp fra midten af vindueskarmen (der er flækket).

Det skal siges at soveværelset ligger på 1. sal med vinduet ud mod gavlen.

Jeg har været en tur oppe på loften og lyse, og det ser ud til, at der
er tørt under de tagplader der ligger over hulmuren (der er lige 5-10 cm
ned til murstenene. Der hvor sternbrættene samles i toppen, er de dog
rådne, og jeg tror der er nogle fugle der har været i gang, for helt i
toppen er der et hul på ca. 5 cm i diameter. Mit gæt lyder på, at regnen
pisker ind af det hul, og det løber så ned igennem hulmuren de ca 1,5-2
meter ned til soveværelsesvinduet hvor det drypper. Lyder det plausibelt?

Da tagpladerne er meget gamle, har vi tænkt os at få nyt tag på til
sommer. Derfor bliver tagrender, sternbræt osv altsammen skiftet til
sommer. Jeg leder derfor efter en lappeløsning til at få stoppet det
hul. Nogle forslag? Skum er jo nok ikke at anbefale da det suger væske,
og det virker som et voldsomt hul at fylde med silikone (eller hvad?)
Nogle tips?

På forhånd tak.

Mvh. Thomas.

Fra : Leonard

Dato : 16-01-08 13:10

On Wed, 16 Jan 2008 12:45:17 +0100, Thomas Keller wrote:

> eg leder derfor efter en lappeløsning til at få stoppet det
> hul. Nogle forslag?

Bank et brædt henover hullet. Når det alligevel snart skal skiftes er
det jo ikke så vigtigt hvordan det ser ud.
Og det er sandsynligvis kun imens det blæser som det gør i disse dage at
problemet er der.

--
Leonard
King Hauler sælges: http://leonard.dk/tilsalg/kh.php