Firma til skrivning af skøde
Fra : TC

Dato : 15-01-08 13:46

Hej
Jeg skal udarbejde et skøde da jeg har købt hus.
Firmaet som jeg valg til at foretage skrivning har bedt mig komme og
skrive under på skødet, og medbringe tinglysnings beløbet kontant.
Er det normalt procedure at man betale pengene kontant, bør der ikke
være en form for en lukket klient tinglysningskonto hvor pengene
overføres.
Kan man på nogen måde checke at det ikke er et fup-firma eller er der
nogen steder hvor der kan søges om det er moms-registreret eller at de
har den nødvendig kompetance til at skrive skøde.
Firmaet enkeltmands virksomhed.
Tak.

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 15-01-08 22:16

Der findes så mange advokatfirmaer der giver billig boligrådgivning
incl skøde der er du sikret bla Vilsøe advokater

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-01-08 00:06

> [...]
>Er det normalt procedure at man betale pengene kontant, bør der ikke
>være en form for en lukket klient tinglysningskonto hvor pengene

Det er kun advokater, der må have klientkonti. Skødeskrivere må ikke. Jeg
ville vælge en advokat - mest for at være sikker på at tingene er i orden og
for at have en at klandre, hvis noget senere går galt.

Jeg var løbet langt væk.

Mvh Maria

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 16-01-08 00:22

Maria Frederiksen wrote:

> Jeg var løbet langt væk.

men det var ok hvis der havde været to ansatte i firmaet eller??
det var da en underlig "fordom" at have...

Rasmus

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-01-08 19:57

> men det var ok hvis der havde været to ansatte i firmaet eller??

Nej. Jeg ville bare aldrig betro noget så dyrt og vigtigt til et tilfældigt
firma

Mvh Maria

Fra : Armand

Dato : 16-01-08 00:15

TC skrev:

> [...]
> nogen steder hvor der kan søges om det er moms-registreret eller at de
> har den nødvendig kompetance til at skrive skøde.

Havde du ikke selv valgt hvilket firma du ville bruge?
Hvilket kriterie har du gjort dét valg ud fra??
Når du nu alligevel kommer i tvivl, hvorfor så ikke skifte mening og
bruge en advokat eller bedre kendt samarbejdspartner, så du kan sove
bedre om natten??

--
Armand.

Fra : Jørgen E.

Dato : 16-01-08 00:17

"TC" <thomascoldingdk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Kan du ikke bare få skødet, få det underskrevet og så selv få det tinglyst.
Jeg mener da, at alle selv må lave det som reglerne er i dag. At nogen
har skrevet skødet er vel ikke det samme som, at de behøver at tinglyse det.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-08 08:45

Jeg vil give dig et råd.:
Gå til en advokat, de skal godt nok have nogle penge for arbejdet - men det
er givet godt ud og det er småpenge når du kikker på hvad en ejerbolig
koster.

Ved at bruge en advokat er du sikret bedre mod snyd og bedrag end ved andre
typer firmaer.
Din bank har vel også en mening og ved at bede dem lave overførsel til
advokaten, er du retsligt sikret bedre.

Det med at du skal medbringe udbetalingen i kontater lugter langt væk af
snyd og bedrag - intet firma vil normalt ligge inde med så store beløb, de
gør sig til mål for røveri.
Jeg har aldrig hørt om den procedure og kunne ikke finde på at spille
hassard med så store beløb.
--
Venlig hilsen
Ole "Toggal" Juhl (Storefut)

Fra : Carsten

Dato : 16-01-08 10:56

> [...]
>Er det normalt procedure at man betale pengene kontant, bør der ikke
>være en form for en lukket klient tinglysningskonto hvor pengene

Lad os nu ikke gå helt amok over de 1.400,- kr. som en tinglysning vist
koster anno 2008. Om det er "normalt" eller ej at han vil have pengene
kontant kan man godt diskutere lidt, men hvis du blot sikrer dig ved
betaling, at få en dags-dato kvittering på beløbet (og måske kigger lidt i
det udfyldte skøde) så er du ikke helt galt stillet. Det værste der kan ske
er at han stikker af (til Horsens, for længere når han vist ikke for 1400
kr) med dine penge og så må du til den igen med en ny skødeskriver (f.eks.
dig selv: http://www.skoede-online.dk/medtast/ssskoede.html)

Hvad der er mere "farligt" i din situation er at det tyder på, at du ikke
har haft en advokat inde over selve huskøbet. En adv. i den forbindelse
rådgiver omkring "farlige" servitutter, at du skal have en
ejerskifteforsikring etc etc. Hvis du ikke har en advokat (det skriver du
ikke direkte at du ikke har), så var det nok værd at overveje. Hvis både du
og sælger har skrevet under så har du travlt

Carsten