Nyt udhus / værksted!
Fra : Torben

Dato : 14-01-08 11:07

Hej gruppe,

jeg har for ca. et år siden bedt om gruppens hjælp til at lave et budget
ifbm. opførsel af udhus i haven.

Det startede med at være et projekt der "blot" omhandlede et fuldt isoleret
træskur på ca. 20m2. Men som planlægningen skred frem, ja så blev det altså
til et fullblown hus på 30 m2

Her kan i se resultatet af 7 måneders hårdt slid (alt er lavet selv):
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=2192333644&size=o
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=2192333692&size=o
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=2192333880&size=o
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=2192333846&size=o
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=2192333816&size=o
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=2192333776&size=o

Huset er som nævnt 30m2
Gulv isoleret med 200 mm. styrolit
Vægge er dobbeltmuret og isoleret med 125 mm. rockwool. Efterfølgende
vandskurede indvendigt.
Loft er isoleret med 200 mm. rockwool
Tagpander er beton (med undertag)
Tagrender i Zink
Rationel vinduer og dør
Udendørs lys med sensor
9 stikkontakter (man kan ikke få for mange og kraftstik
Varme - ikke endnu, men påregner at sætte en solarventi op

Som det fremgår af billederne, så mangler værktøjsvæggen og filebænken
endnu.

Det er blevet godt, og jeg er faktisk skide stolt over det hus

mvh
Torben

Fra : HBB

Dato : 14-01-08 12:08

Fandme pænt arbejde

(pris??)

VH
Henrik

Fra : Torben

Dato : 14-01-08 12:31

"HBB" <hbbFJERN@sport.dk> wrote in message
> Fandme pænt arbejde

Takker

> (pris??)

Se mit svar til Carsten.

mvh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 14-01-08 20:40

> Fandme pænt arbejde

Kan kun være enig - det ser godt ud

Fra : Carsten

Dato : 14-01-08 12:06

"Torben" <real_anonymous@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det startede med at være et projekt der "blot" omhandlede et fuldt
> isoleret træskur på ca. 20m2. Men som planlægningen skred frem, ja så blev

...og det kan du godt være meget stolt over. Det er meget flot ... og måske
også
lidt dyrere end du først lagde ud med ?!

Hilsen
Carsten

Fra : Torben

Dato : 14-01-08 12:30

"Carsten" <carsten@noexists.dk> wrote in message

> ..og det kan du godt være meget stolt over. Det er meget flot ... og måske
> også
> lidt dyrere end du først lagde ud med ?!

Ja det blev dyrt - 85.000 kroner i materialer, og jeg valgte ikke at spare
på noget som helst. Jeg har dog ikke ødslet med pengene idét jeg har været
heldig med at forhandle priser og har kendt "de rette" - har fået store
rabatter. Faktisk så store at jeg var forundret over hvor mange penge jeg
sparede

mvh
Torben

Fra : Torben

Dato : 14-01-08 12:45

"Torben" <real_anonymous@hotmail.com> wrote in message

> Ja det blev dyrt - 85.000 kroner i materialer,

Med "materieler" mener jeg også udgifter til rendegraver, udgifter til
kommunen ifbm. anmeldelse samt udarbejdelse af komplette tegninger.

mvh
Torben

Fra : Gainsbourg

Dato : 14-01-08 13:51

Det er godt nok det flotteste "udhus" jeg nogensinde har set! Og jeg ville
ikke have troet, at det kunne gøres for 85.000 kr selvom man lavede det hele
selv.

....Det er ligesom jeg pludseligt ikke er rigtig tilfreds med mit eget
værksted mere, efter at have set de billeder

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : sidse

Dato : 14-01-08 20:39

> [...]

> endnu.
>
> Det er blevet godt, og jeg er faktisk skide stolt over det hus

Det kan jeg godt forstå. Flot arbejde. Og med den isolering burde en
solarventi også være effektiv.
Regner med at du skriver i gruppen når du har fået lidt erfaring med din
solarventi.

Henrik

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-01-08 09:25

Hej!

Torben wrote:
> Her kan i se resultatet af 7 måneders hårdt slid (alt er lavet selv):

Det ser godt ud Torben! Du kunne jo overveje at bygge et nyt hus næste gang - du
har åbenbart evnerne til det :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Henning Lund

Dato : 15-01-08 19:40

Hmmm jeg fik sendt beskeden forkert i byen, så jeg prøver igen.
Jeg kan godt lide det sidste billede
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=2192333776&size=o i
Torbens besked, det er jo lige hvad enhver mand skal bruge i sit
udhus

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Torben

Dato : 15-01-08 20:27

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote in message

> Jeg kan godt lide det sidste billede
> http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=2192333776&size=o i Torbens
> besked, det er jo lige hvad enhver mand skal bruge i sit udhus

Hehe - jeps det er mit lille fristed

mvh
Torben

Fra : Torben

Dato : 15-01-08 20:24

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message

> Det ser godt ud Torben! Du kunne jo overveje at bygge et nyt hus næste
> gang - du har åbenbart evnerne til det :)

Tak for roserne. Faktisk er udhuset en generalprøve på en tilbygning vi
påregner at lave næste år - og jo, jeg har skam lært en del. Mest af alt
kræver det planlægning, men også en god kone der kommer med kolde øller og
håndmadder til hjælpende naboer, er at foretrække

mvh
Torben

Fra : Ivan

Dato : 19-01-08 11:24

"Torben" <real_anonymous@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,
>
> jeg har for ca. et år siden bedt om gruppens hjælp til at lave et budget
> ifbm. opførsel af udhus i haven.

Tak skal du have, kald lige det der et udhus igen.
Mega flot

Fra : Michael

Dato : 22-01-08 09:06

> [...]
> endnu.
>
> Det er blevet godt, og jeg er faktisk skide stolt over det hus

Superflot Torben - jeg er fuld af imponade