genisolering af loft
Fra : SB

Dato : 13-01-08 22:28

Hvis man piller tegl og undertag af sit hus, skal man så isolere op til hvad
der kræves idag?

hvad der er fornuftig eller ej, lader vi lige ligge, det er en
forsikringssag, mere om de er forpligtet til at smide mere på end de 100 mm
der ligger der nu

Søren

Fra : Martin Bak

Dato : 13-01-08 22:54

"SB" <sobo@SLETTESofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvad der er fornuftig eller ej, lader vi lige ligge, det er en
> forsikringssag, mere om de er forpligtet til at smide mere på end de 100

Det er i virkeligheden et spørgsmål for juragruppen. (dk.videnskab.jura)
Hvis man kan regne med hvad der for nylig er blevet fremført i denne gruppe,
så vil en udskiftning af taget eller væsentlige dele heraf også fordre en
opgradering til nugældende minimumskrav. Men spørg i juragruppen, og fortæl
lidt nøjere om hvordan problemet er opstået.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Anders Majland

Dato : 15-01-08 10:27

> Hvis man piller tegl og undertag af sit hus, skal man så isolere op til
> hvad
> der kræves idag?

Ja - hvis man ændrer på mere end X % af klimaskærmen så skal gældende krav
opfyldes

> hvad der er fornuftig eller ej, lader vi lige ligge, det er en
> forsikringssag, mere om de er forpligtet til at smide mere på end de 100
> mm
> der ligger der nu

Til gengæld skal du selv betale for sådan en forbedring. Det nemmeste vil
nok være enten selv at efterisolere når taget er pillet af og/eller få
håndværkerne til at dele regningen....Ellers vil forsikringsselskabet nok
skønne værdien af forbedringen og sende dig den regning ....

Fra : SB

Dato : 15-01-08 16:35

> [...]
> håndværkerne til at dele regningen....Ellers vil forsikringsselskabet nok
> skønne værdien af forbedringen og sende dig den regning ....

Ikke min forsikring der skal dække det, det er ham der har lavet
tilstandsrapporten, hans forsikring, ikke sådan når man lige overser minimum
23 huller i et undertag.

Søren

Fra : Anders Majland

Dato : 15-01-08 20:06

> Ikke min forsikring der skal dække det, det er ham der har lavet
> tilstandsrapporten, hans forsikring, ikke sådan når man lige overser
> minimum 23 huller i et undertag.

Tag kontakt til kommunens tekniske forvaltning og hør dem ad - Jeg vil tro
de vil give mig ret. Atlså at der skal efterisoleres medmindre der søges om
dispensation ...

Men jeg er også temmelig sikker på at du ikke kan kræve at
ejerskifteforsikringen betaler for en forbedring af dit hus
(efterisoleringen)

Fra : SB

Dato : 15-01-08 21:17

> [...]
>
> Men jeg er også temmelig sikker på at du ikke kan kræve at
> ejerskifteforsikringen betaler for en forbedring af dit hus

Prøver at snakke med kommunen
Dem vi har vores ejerskifteforsikring ved kræver at det firma der har lavet
tilstandsrapporten, deres forsikring skal betale.
selvf. får vi pengene af vores forsikring, men går ikke ud over selvrisiko
eller andet, da de sender regningen vidre

Søren