Vådrum igen
Fra : Mulli

Dato : 13-01-08 14:02

Hej

Er der krav til dobbelt lag vådrumsgipplader på vægge i et lille
gæstetoilet ? Jeg har læst på kryds og tværs, mange forskellige steder
men kan ikke finde noget om det. Dog mener jeg at have hørt om det.

Mvh

Jan

Fra : Henning

Dato : 13-01-08 22:24

On Sun, 13 Jan 2008 13:02:00 -0800 (PST), Mulli <mulli1@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>gæstetoilet ? Jeg har læst på kryds og tværs, mange forskellige steder
>men kan ikke finde noget om det. Dog mener jeg at have hørt om det.

Toilet eller bad? Hvis der kun er tale om toilet-rum er det ikke et
vådrum?

Fra : Erik Andersen

Dato : 14-01-08 15:40

"Henning" <nej@tak.invalid> skrev i en meddelelse

> Toilet eller bad? Hvis der kun er tale om toilet-rum er det ikke et
> vådrum?
Det afhænger da om der er gulvafløb i rummet. Hvis, så er det et vådrum. Jeg
mener ikke det er nødvendigt med 2 lag gips.
/Erik

Fra : SB

Dato : 14-01-08 18:47

"Erik Andersen" <erik-andersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Henning" <nej@tak.invalid> skrev i en meddelelse

> Det afhænger da om der er gulvafløb i rummet. Hvis, så er det et vådrum.
> Jeg mener ikke det er nødvendigt med 2 lag gips.
> /Erik

har da også et gulvafløb i mit bryggers, det bliver det nu ikke et vådrum af
:)

Søren

Fra : Martin Bak

Dato : 14-01-08 21:01

"SB" <sobo@SLETTESofir.dk> skrev i en meddelelse

> har da også et gulvafløb i mit bryggers, det bliver det nu ikke et vådrum
> af :)

Tjoh.. i et vist omfang. Dit gulv skal vådrumssikres hvis du har gulvafløb.
At vandbelastningen i sidste ende kan vise sig at være mindre, netop på
grund af afløbet, skeles der ikke til.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : SB

Dato : 13-01-08 22:08

"Mulli" <mulli1@get2net.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Det er jo ikke mere et vådrum end dit køkken er, hvis der da ikke sidder en
bruser i rummet.
som jeg har tolket det er det ikke nådvendig fordi man skal vaske fingere at
vådrumssikre det, men på den anden side skader det vel heller ikke

Søren

Fra : Mulli

Dato : 14-01-08 10:55

> Det afhænger da om der er gulvafløb i rummet. Hvis, så er det et vådrum. Jeg
> mener ikke det er nødvendigt med 2 lag gips.
> /Erik

Hej igen

Mange tak for de svar der er kommet.
Der er tale om et gæstetoilet, (toilet + håndvask) men med et
gulafløb. Altså et vådrum !
Det er ret lille 1.1 X1.25 m Her er der specielle regler (små vådrum)
Men spørgsmålet går udelukkende på om der er krav om 2 lag
vådrumsgips.

Mvh

Jan

Fra : Stig Johansen

Dato : 15-01-08 06:33

Mulli wrote:

> Det er ret lille 1.1 X1.25 m Her er der specielle regler (små vådrum)
> Men spørgsmålet går udelukkende på om der er krav om 2 lag
> vådrumsgips.

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg kunne forestille mig, at 1 eller 2 lag -
mere har med brandtilsynet at gøre.

Stig Johansen

Fra : Anders Majland

Dato : 15-01-08 10:16

> Jeg er ikke 100% sikker, men jeg kunne forestille mig, at 1 eller 2 lag -
> mere har med brandtilsynet at gøre.

Nej det er ahs til styrken.

Prøv at tage på biblioteket efter "by og byg anvisning 200 - vådrum". Deri
står alt hvad du har behov for at vide

Dernæst findes der en pdf fra gipspladeproducenterne om gips i vådrum. Jeg
har vist downloadet den fra
gyproc eller danogips

/A

Fra : Den Længste

Dato : 01-02-08 13:18

[...]

Hej Jan. I de badeværelser hvor vi sætter fliser på gips er der altid 2 lag.
Jeg er næsten sikker på at det er et lovkrav. Husk vådrumsspartel!

Hilsen Brian