Hvordan fjernes grøn belægning på betonfli~
Fra : KimH

Dato : 12-01-08 12:39

Vi har fået lagt ny indkørsel i foråret ca. 100 m2 , men der er kommet sådan
en grønlig belægning på
Hvordan kan man fjerne dette ?

Mvh. KimH

Fra : Mads

Dato : 12-01-08 13:17

On Sat, 12 Jan 2008 12:39:28 +0100, "KimH" <kimho@c.dk> wrote:

>Vi har fået lagt ny indkørsel i foråret ca. 100 m2 , men der er kommet sådan
>en grønlig belægning på
>Hvordan kan man fjerne dette ?
>
>Mvh. KimH

Hvor meget belægning er der tale om ?

Har fliserne bare et grønligt skær af et tyndt lag alger,
så er det nemmeste at oversprøjte dem med en
10% opløsning af Rodalon eller et tilsvarende middel.
Efter et par dage er det grønne væk.

mvh Mads

Fra : KimH

Dato : 12-01-08 14:48

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> så er det nemmeste at oversprøjte dem med en
> 10% opløsning af Rodalon eller et tilsvarende middel.

Ger er tale om ca. 100 m2. belægning Hvor meget Rodalon skal man bruge
og hvor længe virker det ?
Mvh. KimH

Fra : Mads

Dato : 12-01-08 17:18

On Sat, 12 Jan 2008 14:48:02 +0100, "KimH" <kimho@c.dk> wrote:

>Ger er tale om ca. 100 m2. belægning Hvor meget Rodalon skal man bruge
>og hvor længe virker det ?
>Mvh. KimH

Jeg bruger en havesprøjte og plejer at bruge et par liter på en tur
rundt om villaen og i indkørslen. Jeg aner desværre ikke hvor
mange m2 det er, men det er betydeligt mere end 100 m2

Fliserne skal bare lige fugtes med Rodalon opløsningen. Det er
nok. Jeg plejer at være nødt til at gentage behandlingen ca
2 gange om året, så en 1 liters flaske Rodalon til ca 40 kr
rækker til et par år. Det er da til at overkomme.

Kan du ikke finde Rodalon, så er "Premin (inde og ude)" det
samme og til ca samme pris. Jeg har købt det i Bilka, i deres
byggemarked, men det fås sikkert også andre steder.

mvh Mads