Gulvvarme forskel på temperatur trægulv/fl~
Fra : Steen

Dato : 11-01-08 15:12

Hej

Jeg er igang med en større ombygning af huset.

Vi laver gulvvarme i det hele.
Mit spørgsmål er:

Hvor varmt skal gulvet være i badeværelserne?
Jeg har forstået at fremløbstemperaturen til de rum hvor der er
trægulv maks må være 30 grader.
Men er det en fordel at have en højere fremløbstemperatur til gulvet
i badeværelserne eller er det nok med de 30 grader?

Samme problem har jeg med håndklædetørreren er det nok med 30 grader?

Hilsen

Steen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 12-01-08 03:14

Steen wrote:

> Hvor varmt skal gulvet være i badeværelserne?
det bestemmer du vel selv med en thermostat i badeværelset??

> Jeg har forstået at fremløbstemperaturen til de rum hvor der er
> trægulv maks må være 30 grader.
samtlige steder jeg har kigget / læst / spurgt er svaret maks. 27-28
grader...
og jeg vil absolut ikke gå højere... det er jo slet slet ikke nødvendigt
heller...

> Men er det en fordel at have en højere fremløbstemperatur til gulvet
> i badeværelserne eller er det nok med de 30 grader?

jeg tror ikke det skal være varmere i hvert fald...

> Samme problem har jeg med håndklædetørreren er det nok med 30 grader?

ja hvorfor ikke??

Rasmus

Fra : Jacob Andersen

Dato : 12-01-08 09:02

>Men er det en fordel at have en højere fremløbstemperatur til gulvet
>i badeværelserne eller er det nok med de 30 grader?

Fungerer fint her, dejligt lunt, jeg har en sensor i gulvet som tænder for
varmen når gulvet er under 20 grader + alm rumtermostat.

>Samme problem har jeg med håndklædetørreren er det nok med 30 grader?

Også fint...

Mvh
Jacob

Fra : Steen

Dato : 12-01-08 06:32

Hej Rasmus og Jacob.

Mange tak for jeres svar.

Hilsen

Steen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 12-01-08 14:43

Steen wrote:
> Hej Rasmus og Jacob.
>
> Mange tak for jeres svar.

det var så lidt... det er ret vigtigt at du overholder de temperaturer for
trægulve samt at betonen er HELT tør inden du lægger gulvet og at træet har
ligget i rummet og aklimatiseret sig i en uges tid... jeg vil ikke anbefale
dig at lægge trægulv før tidligst 3 uger efter betonen er hærdet...

Rasmus

Fra : Torben

Dato : 01-02-08 14:07

"Steen" <steen@joergensen.tdcadsl.dk> wrote in message
[...]

Hej Steen,

Beklager det sene svar, men du får inkorrekte oplysninger, det der er
vigtigt at at overflade temperaturen på dit trægulv er max. 27 grader, så
det er meget afhængigt af hvor godt det er isoleret, hvor lange kredsene er,
hvor tykke brædderne på plankegulvet er mvd. Så din maks. fremløbstemperatur
kan mange gange godt skulle op på 40 grader, sålænge overfladen på gulvet
ikke overstiger 27 grader, målt med et infrarødt termometer. Håndklædetørren
er der typisk en flowrestrikter på, og ikke en termostat, den kan justeres
meget fint, men vil altid give varme. Jeg ved ikke noget om badeværelset.

-Torben

Fra : Steen

Dato : 03-02-08 14:20

On 1 Feb., 14:06, "Torben" <t...@fjerneshajq.dk> wrote:
> [...]
> meget fint, men vil altid give varme. Jeg ved ikke noget om badeværelset..

Hej Torben.

Tak for svaret.
Det lyder til at det vil være en rigtig god investering med et
infrarødt termometer

Hilsen

Steen