Isolering af skur
Fra : acm

Dato : 11-01-08 22:38

Hej!

Jeg har et skur i forbindelse med min carport, som jeg overvejer at isolere.
Vil derfor lige høre om følgende fremgangsmåde er fornuftig/hensigtsmæssig.

Skuret er i forvejen med støbt gulv og træbeklædning udvendig.

Gulv (ovenpå det støbte): tagpapstrimler, strøer+isolering, dampspærre og
gulvspånplader
Vægge: lægter, isolering, dampspærre, gipsplader og profilbrædder.
Loft: isolering mellem nuværende spær, dampspærre, forskalinger og
profilbrædder.

Er det ok, eller bør jeg tænke på andet?

Jeg er bl.a. i tvivl om jeg kan droppe gipspladerne i væggene, og så bare
have profilbrædder uden på isoleringen? Eller kan jeg med fordel anvende
andet end profilbrædder?

Der vil kunne være varme i rummet, som udgangspunkt 12-15 grader, mere når
jeg opholder mig der.

På forhånd tak for jeres svar.

Hilsen Jacob

Fra : Klaus-E. Jensen

Dato : 12-01-08 11:32

Hej.

Din fremgangsmåde er helt OK, men du behøver ikke at sætte gipsplader op,
hvad nytte skulle de dog gøre?

Hilsen

Isolatøren

K-E. Jensen

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 12-01-08 16:30

Klaus-E. Jensen wrote:
> Hej.
>
> Din fremgangsmåde er helt OK, men du behøver ikke at sætte gipsplader op,
> hvad nytte skulle de dog gøre?

Jeg læser spændt med.
På et tidspunkt inden alt for længe vil jeg også have bygget et haveskur
i forbindelse med at jeg laver indkørsel og carport. Jeg er ikke i tvivl
om at der skal indhentes en eller flere tilladelser til projektet men
den ting til den tid.

Jeg har dog tænkt mig at lægge 20 cm styrolit under gulvet inden jeg
støber eller lægger fliser ud oven på (for at undgå et støbe). Går det an?
Skuret skal selvfølgelig isoleres før eller siden da jeg lige så meget
har brug for et værksted som et lagerrum til haveredskaber og evt afgrøder.

Jeg spekulerer også på at lave en mulighed for gulvvarme, altlå lægge en
varmeslange så opvarmning ved solvarme kan laves på et senere tidspunkt.
Er det en ide det er praktisk muligt at realisere. Ikke så meget at
lægge varmeslangen mens jeg lægger gulv men om det kan give lovmæssige
problemer eller komme i konflikt med et bygningsreglement? JEg er ikke
sikker på at jeg kan holde skuret under 10 kvadratmeter og sletikke hvis
carporten skal overdækkes mere eller mindre.

/Lars