Grusskærver / granitskærver - hvor fast bl~
Fra : Jesper F

Dato : 11-01-08 20:11

Vi har netop fået lagt grusskærver på vores gårdsplads bag en
lejlighedsejendom.
Vi synes ikke det ligger ret fast, men firmaet forsikrer os om, at det er
som det skal være.
Problemet er at vores skraldemænd nu ikke vil hente skraldeposerne nu, da de
ikke kan rulle i gruset med sækkevogne.
Hvor fast kan det blive? Bliver det fastere med tiden?
Jeg tror måske der er lagt for meget grus ud.
Har I den slags problemer?

/ Jesper

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-01-08 20:38

On Fri, 11 Jan 2008 20:10:35 +0100, "Jesper F"
<jesperfjoelner@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ikke kan rulle i gruset med sækkevogne.
>Hvor fast kan det blive? Bliver det fastere med tiden?
>Jeg tror måske der er lagt for meget grus ud.

Hvilken type grusskærver er det?
Er de runde eller kantede? Granitskærver, de er kantede og vil pakke
sammen så de bliver relativt nemme at køre/gå på. Er de runde, så vil de
virke bløde og irriterende, især hvis der er for tykt et lag. Nogle af
dem vil selvfølgelig blive trykket ned i underlaget med tiden, men
stadig, er der for tykt et lag af runde sten, så vil det være svært at
gå på - længe.

>Har I den slags problemer?

Nøh - har godt nok runde sten i indkørslen, men de råber nærmest til
hinanden efterhånden. De bliver skiftet ud med granitskærver når engang
økonomien bliver til det. Der er lige en masse andre ting som skal laves
først.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 11-01-08 21:04

> Problemet er at vores skraldemænd nu ikke vil hente skraldeposerne nu, da
> de
> ikke kan rulle i gruset med sækkevogne.

Skraldemænd skal have fast underlag, dvs fliser. Ellers får i det ikke
hentet. Fastkørt grus er ikke godt nok

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-01-08 21:36

On Fri, 11 Jan 2008 21:04:13 +0100, "Fidolinux.dk"
<fidolinux@FJERNMIGfidolinux.dk> wrote:

>Skraldemænd skal have fast underlag, dvs fliser. Ellers får i det ikke
>hentet. Fastkørt grus er ikke godt nok

Min skraldemand kan da fint finde ud af at smide bagenden af
skraldebilen i retning mod min container og trille den hen til bilen for
at tømme den. Trods grus på gårdspladsen.
Hos min hr. fader triller de gladeligt gennem indkørslen som er belagt
med granitskærver.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 11-01-08 21:45

> [...]
> at tømme den. Trods grus på gårdspladsen.
> Hos min hr. fader triller de gladeligt gennem indkørslen som er belagt

Heldige asner ;) Her har vi fået en fin skrivelse om at det mås de ikke.
Heller ikke åbne en låge eller noget

Fra : OK

Dato : 12-01-08 19:34

"Jesper F" <jesperfjoelner@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> de ikke kan rulle i gruset med sækkevogne.
> Hvor fast kan det blive? Bliver det fastere med tiden?
> Jeg tror måske der er lagt for meget grus ud.

Jeg har selv hældt granitskærver i indkørslen i forventning om at de pakker
samen.
Jeg må have lagt for tykt et lag (3-6 cm), for det pakker ikke.
Årsagen er måske at der er stabilgrus underneden, som er meget hårdet.
Jeg har vibreret det, stampet det, kørt på det o.s.v. så det ser fast ud,
men lige så snart cyklen kommer igennem, er det slut.
Jeg har flyttet affaldsspandene helt ud til fortovskanten......
mvh Ole