Støbning af gulv
Fra : Jesper Vium Kalms

Dato : 08-01-08 06:59

Hej,
Jeg skal have lavet gulvvarme i et rum på ca 14 kvm, hvor der skal lægges
klinker efterfølgende. Jeg vil gerne have en murer til at støbe gulvet +
lægge fliserne, når VVS manden er færdig med gulvvarmen. Har I et bud på
hvad jeg skal regne med, at det koster at få en murer til at støbe gulv +
lægge fliser? Rummet er firkantet, men der er et afløb i gulvet, som der
skal tages højde for ved fliselægning (korrekt hældning etc).

/Jesper

Fra : HBB

Dato : 08-01-08 12:47

"Jesper Vium Kalms" <Jesper@kalms.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> lægge fliser? Rummet er firkantet, men der er et afløb i gulvet, som der
> skal tages højde for ved fliselægning (korrekt hældning etc).

Det var nemmere at indhente et par skriftlige tilbud fra en murer....
VH
Henrik

Fra : Jesper Vium Kalms

Dato : 08-01-08 18:52

Hej,
Det er også min plan, men tænkte at der nok var nogen der havde en ide om
hvad det bør koste.

/Jesper

Fra : Erik Andersen

Dato : 08-01-08 20:27

Min murer og jeg brugte 1 dag inkl. snak og kaffepauser på 6 m2 i
badeværelse med fald.
Det var så mig der blandede i blandemaskine og slæbte ind.
Derefter kommer fliserne. De skal vel nok tage en dag at lægge afhængig af
størrelse og hvor mange snit der ksla laves i dem.
Vær opmærksom på at der skal gå ca. en måned fra gulvet er lagt til du kan
sætte varme på af hensyn til betonens styrke og for at det ikke skal revne.
Han tager 400 kr. + moms + forbrug (Nordsjælland).
/Erik

Fra : SB

Dato : 08-01-08 21:10

"Erik Andersen" <erik-andersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> revne.
> Han tager 400 kr. + moms + forbrug (Nordsjælland).

Tror prisen er meget afhængig af hvor i landet man er
og om betaler man i sjællandske kroner eller jyske dollars

Søren
Som gav 4600 kr. for 42m2 gulvbeton lagt ud i 10 cm tykkelse, ink, beton

Fra : Jesper Vium Kalms

Dato : 08-01-08 23:03

Tak for svarene - det var lige sådanne indiaktioner, som jeg ledte efter -
tak!
Jeg ringer til en murer i morgen, så får vi at se ;)

/Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-08 14:03

"SB" <sobo@SLETTESofir.dk> wrote in message

> Søren
> Som gav 4600 kr. for 42m2 gulvbeton lagt ud i 10 cm tykkelse, ink, beton

Så ved vi da i det mindste at det var sort....Eller også havde stakkelen
svært ved at regne..

Fra : SB

Dato : 13-01-08 21:53

"DrPepper" <davidb(a)FJERNindutek.com> skrev i en meddelelse
> "SB" <sobo@SLETTESofir.dk> wrote in message

> Så ved vi da i det mindste at det var sort....Eller også havde stakkelen
> svært ved at regne..

ved ikke hvad beton kostede, men det tog 2 mænd en lille time at smide det
ud og vibrere luften ud af det

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-08 14:12

"Jesper Vium Kalms" <Jesper@kalms.dk> wrote in message
> [...]
> lægge fliser? Rummet er firkantet, men der er et afløb i gulvet, som der
> skal tages højde for ved fliselægning (korrekt hældning etc).

Du skal regne med at 1 m2 koster ca 500,- eks moms for at lægge fliserne
inkl lim og fliser. Dertil kommer støbning af gulv.

Der er har du ca 100L sand pr m2 hvis du skal op i 10cm beton over hele
gulvet, det er 1400 L hvoraf 466L er Cement.
Tingene skal blandes, køres/slæbes ind, lægges ud med fald til afløb. Tager
typisk 1 dags tid for 1 arb. mand og en murer som vel koster 300 for arb
mand og 400 for murer pr. time, eks moms.

Så har du lidt at regne på¨

David