Strømforsyning til LED lamper
Fra : .Kody

Dato : 06-01-08 21:56

Hej

Jeg overvejer at udskifte mine halogenspots med LED spots. Men flere
steder har jeg set at man ikke bør genbruge den "gamle" strømforsyning
fra halogen spotsene. Har det noget på sig.?

..Kody

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 07-01-08 08:28

Jeg har i forbindelse med renovering sat LED op i et enkelt rum for at
afprøve det..

MEN lyset er meget hvidt og slet ikke behageligt, vi skifter tilbage igen og
må konstatere at det ikke er egnet til alm belysning..

Samtidig skulle jeg bruge dobbelt så mange LED lamper for at få bare
nogenlunde samme lysstyrke i rummet, og det gør jo altså projektet ret
dyrt..

thomas

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 07-01-08 17:07

Thomas Duus Jürgensen wrote:
> [...]
>
> Samtidig skulle jeg bruge dobbelt så mange LED lamper for at få bare
> nogenlunde samme lysstyrke i rummet, og det gør jo altså projektet ret

du har bare valgt de forkerte LED's... man kan sagtens få nogle i varm
hvid...

Rasmus

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 07-01-08 20:19

Hej

Rasmus M. Jensen skrev:
> du har bare valgt de forkerte LED's... man kan sagtens få nogle i varm
> hvid...

Ja, men de har stadig ikke de temperaturer som vi er vant til fra
halogen/xenon. Jeg har købt et hav af forskellige typer og ingen har
ramt plet endnu. Styrken er dog ikke det store problem. Der findes nogle
3 og 4 watts "power-LED" som giver ok med lys, men igen er det for
hvidt. Går dog fint til udendørs belysning.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

Fra : Morten Jacobsen

Dato : 11-01-08 14:50

> [...]
> watts "power-LED" som giver ok med lys, men igen er det for hvidt. Går dog

Jeg er faktisk selv på udkik efter nogle LED spots som erstating for mine
halogen spots (udendørsbelysning). Jeg vil gerne have nogle spots der kan
sættes i samme holder/fatning som mine halogenspots bruger. (12V)

Hvor finder jeg noget i fornuftig kvalitet til rimlige penge, gerne de der
power LEDS.

Venlig hilsen

Morten Jacobsen

Fra : Preben Andersen

Dato : 11-01-08 14:53

"Morten Jacobsen" <rys_slet_@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (12V)
>
> Hvor finder jeg noget i fornuftig kvalitet til rimlige penge, gerne de

Jeg plejer at handle hos www.dioder.dk og det har fungeret uden
problemer.

mvh/Preben

Fra : tp

Dato : 11-01-08 16:21

> Hvor finder jeg noget i fornuftig kvalitet til rimlige penge, gerne de der
> power LEDS.

jeg har købt ved www.conrad.de

billig porto, god service og fornuftige priser...

Fra : www.trenden.dk

Dato : 13-01-08 20:33

On Jan 11, 4:20 pm, "tp" <skods...@yahoo.com> wrote:

> jeg har købt vedwww.conrad.de
>
> billig porto, god service og fornuftige priser...

Du kan også finde nogle highpower LED pærer til 12V med et varmt lys
på 2700K her:
http://www.diodelyskilder.dk/pl/LED_MR11_16_Pærer_2.aspx

Fra : ProLED

Dato : 20-01-08 09:06

On 11 Jan., 14:52, "Preben Andersen" <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:

> Jeg plejer at handle hoswww.dioder.dkog det har fungeret uden
> problemer.
>
> mvh/Preben

Hos ProLED.dk kan du finde mange forskellige High Power LED's:
http://www.proled.dk