Kan fuger ml. fliser behandles....
Fra : uh

Dato : 06-01-08 00:33

......for at modstå snavs og overskudsfarve fra sorte skosåler?

Vort helt nye badeværelse har fået lyse klinker og lyse fuger. Kan det
beskyttes ved _inden_ ibrugtagning at smøre/vaske/pensle med et eller andet
produkt?

Jeg har i andre rum i huset observeret at vore indendørs-sandaler smitter
af, så fugerne bliver mørke på gangarealerne og det er næsten umuligt at få
væk. Vi har prøvet med klorin, sprayet på og ladet det virke nogen tid, men
det bliver ikke jævnt pænt, nogle steder kan det endda spores på klinken,
altså at den også er blevet lysere.

Gode råd inden det er for sent modtages gerne....

mvh uh

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 06-01-08 05:11

prøv med flydende silicone

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-01-08 12:57

> [...]
>
> Vort helt nye badeværelse har fået lyse klinker og lyse fuger. Kan det
> beskyttes ved _inden_ ibrugtagning at smøre/vaske/pensle med et eller

Poler gulvet i autovoks. Forny behandlingen i ny og næ.

Evt. kan et af Nanocovers produkter nok bruges.

- Martin

Fra : uh

Dato : 06-01-08 19:42

> Poler gulvet i autovoks. Forny behandlingen i ny og næ.
>
> Evt. kan et af Nanocovers produkter nok bruges.
>
> - Martin

Mener du hele gulvet, altså også klinkerne - bliver det så ikke glat at
færdes på? Har du selv prøvet det?
mvh uh

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-01-08 20:51

> Mener du hele gulvet, altså også klinkerne - bliver det så ikke glat at
> færdes på? Har du selv prøvet det?

Jeg bruger voks i brusekabinen, for at kalken ikke skal sætte sig. Synes
ikke det er glat.

Tror jeg forsøger med noget Nanocover næste gang.

- Martin

Fra : uh

Dato : 13-01-08 23:07

"Martin Petersen" skrev i en meddelelse

> Jeg bruger voks i brusekabinen, for at kalken ikke skal sætte sig. Synes
> ikke det er glat.
>
> Tror jeg forsøger med noget Nanocover næste gang.
>
> - Martin

Tak for tips til Martin og Stig. Har dog nu fundet frem til et produkt som
er beregnet til at forsegle fuger med, det bliver nok det vi bruger.
Mvh uh

Fra : Mads

Dato : 14-01-08 00:02

On Sun, 13 Jan 2008 23:06:34 +0100, "uh" <uh@forum.dk> wrote:

>Tak for tips til Martin og Stig. Har dog nu fundet frem til et produkt som
>er beregnet til at forsegle fuger med, det bliver nok det vi bruger.
>Mvh uh

Kan du så ikke lige skrive hvad det er for et produkt ?

Så er vi jo mange der blir klogere og ikke kun en.

mvh Mads

Fra : uh

Dato : 25-01-08 18:00

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> On Sun, 13 Jan 2008 23:06:34 +0100, "uh" <uh@forum.dk> wrote:

> Kan du så ikke lige skrive hvad det er for et produkt ?
>
> Så er vi jo mange der blir klogere og ikke kun en.
>
> mvh Mads

Hej igen NG. Kloge ord Mads.....lige hvad jeg havde tænkt mig, men først nu
er der behandlet færdigt.

Jeg havde egentlig tænkt mig at anvende LIP's Fugeforsegler, men ved nærmere
eftertanke og snak med forhandleren, besluttede jeg mig for LIP's
Klinkeolie. Det påføres med klud eller pensel på fuge og klinke, det
overflødige tørres af. Jeg kunne nøjes med at pensle fugerne og derpå
fordele det overskydende på klinkerne. Man kan så vedligeholde med LIP's
Klinkervask.

Det ser flot ud og jeg tror det var det rigtige jeg valgte. Havde jeg bare
vidst det for længe siden :( :)

Tak for jeres dialog.

mvh uh