Laminat omkring vandhane beskadigt (pynte ~
Fra : Peter Jensen

Dato : 03-01-08 18:56

Hej,

Vandhanen har dryppet, så laminat omkring vandhane er beskadigt (revnet).
Der er tale om en mindre skade. Pakningerne i vandhanen er skiftet så den
ikke drypper mere. Men hvordan reparere jeg det defekte laminat? Findes der
en pynte ring som kan side omkring vandhanen og dermed dække skaden? Eller
kan jeg "bygge" det defekte op igen?

Fra : Max

Dato : 03-01-08 19:08

Hej Peter

> vandhanen og dermed dække skaden? Eller kan jeg "bygge" det defekte
> op igen?

Jeg har lidt det samme i bøgetræsbordplade, der går jeg og pønser
på at sætte en ny vask i hvor kanten går op og dækker stedet og hanen
sidder i denne kant.

Noget der ligner denne

http://www.lavprisvvs.dk/shop/ifoe-comet-koekkenvask-222184p.html

--
Mvh Max

Fra : Optimus Prime

Dato : 04-01-08 08:50

Max skrev:
> Jeg har lidt det samme i bøgetræsbordplade, der går jeg og pønser
> på at sætte en ny vask i hvor kanten går op og dækker stedet og hanen
> sidder i denne kant.

Jeg vil gerne bakke denne løsning op - det løser problemet en gang for
alle (eller erstatter det med et mindre problem i form af kalk omkring
hanen på den flotte vask).

Og da den nye vask skal kunne huse vandhanen, så må den nødvendigvis
værre større og dermed kunne dække den skade der er kommet i laminatet...

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-08 20:48

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> der en pynte ring som kan side omkring vandhanen og dermed dække skaden?
> Eller kan jeg "bygge" det defekte op igen?

Hvis det er lige omkring vandhanen kan man få en "fod" til vandhanen... Jeg
er bare ikke sikker på om de sælges i løshandel eller sælges med til
blandingsbatteriet.
Til vores vandhane i køkkenet er der en fod som ca måler bredde: 6,5cm -
længde: 25 cm
Vores vandhane er denne dog uden "foden":
http://www.damixa.dk/default.aspx?Page=products&groupid=1&series=8654

Prøv at kig dig omkring i div byggemarkeder.

--
/HB

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-08 18:52

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> længde: 25 cm
> Vores vandhane er denne dog uden "foden":

Fandt lige foden.

http://www.damixa.dk/default.aspx?Page=products&groupid=7&series=8450&product=8478

--
/HB