Fossende vand fra vaskemaskine
Fra : fidel

Dato : 02-01-08 15:32

Vaskemaskinen tager vand ind og det løber tilsyneladende ud igen med
det samme. Det når ikke op i dørhøjde før det begynder at sive, så det
er ikke døren. Så vidt jeg kan se og mærke kommer det heller ikke fra
sæbeskuffen. Og området omkring vand-indtaget er også helt tørt.

Filtret har for nylig været godt stoppet - kan være at afløbsslangen
også er det, men så vidt jeg forstår vil det først skabe problemer når
maskinen forsøger at pumpe vand ud. Er det korrekt?

Forslag til hvor fejlen kan ligge modtages meget gerne og det haster,
for jeg er ved at løbe tør for rene underpermisioner.

Fra : Armand

Dato : 03-01-08 00:06

fidel skrev:
> [...]
>
> Forslag til hvor fejlen kan ligge modtages meget gerne og det haster,
> for jeg er ved at løbe tør for rene underpermisioner.

Fra fronten af ser man intet, mens vaskemaskine er fuldt åben på
bagsiden, så du bør prøve at få drejet den tilstrækkeligt meget rundt
til at kunne få et overblik gennem bagsiden. og da må det være muligt at
få sig en ide om hvorfra vandet fosser ud hvis man kommer ned på knæ
inden der åbnes for vandet første gang :-/

Ellers kan man fylde vand på v.h.a. slange/kande gennem lugen indtil det
begynder at strømme under-ud - Evt. kombineret med at lade så meget vand
løbe af som muligt og derefter vurdere på højden af det tilbageværende,
i hvilken højde at utætheden befinder sig.

Udover tilslutningerne i bunden til pumpe/filter og "nødtappe-slangen"
er der egentlig kun pakningen rundt imellem tromlen (den løse del) og
(yder-)karret der kan være utæt, medmindre at der er en decideret revne
i karrets metal - Hvilket min svoger oplevede to måneder efter at hans
eller nykøbte (til nybygget hus) mærkevare-vaskemaskines garanti løb ud

--
Armand.

Fra : Kåre

Dato : 03-01-08 08:01

"fidel" <fideldonson@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

--------------------------

Det lyder ikke som om den er utæt, men at vandet løber ud af afløbsslangen?

Så gætter jeg på at din afløbsslange ikke er hævet højt nok. Det er sket for
mig selv et par gange, hvor slangen er hoppet ud af clips som holder den i
korrekt "vandlås" position.

mvh
Kåre

Fra : fidel

Dato : 03-01-08 03:40

Jamen ville det så ikke kun løbe ud når maskinen forsøger at pumpe
vandet ud. Det her sker jo mens maskinen henter vand ind?

pft - fidel

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-01-08 04:30

On Jan 3, 11:40 am, fidel <fideldon...@gmail.com> wrote:
> Jamen ville det så ikke kun løbe ud når maskinen forsøger at pumpe
> vandet ud. Det her sker jo mens maskinen henter vand ind?

Det startede jo da den pumpede ud, men da mange maskiner begynder
indpumpningen så snart de lukker for udpumpningen så kan det vand som
er på vej ud pga. hævertvirkningen godt suge vandet med ud og derved
holde den i gang "for evigt".
Slangen skal hæves op over indgangen.
Vi har vores sat ned i et lodret faldstammeaftigt rør som sidder på i
gulvet der hvor vand pumpes ud.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og