Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Den der dims ....
Fra : Peter C:

Dato : 05-01-08 19:52

Hej Gruppe

Kort og godt: Hvad hedder den dims man skruer på kameraet, så det kan sidde
i holderen på et stativ ?

Jeg har fået et gammelt stativ (et Cullmann 2501) og det er komplet og
virker efter hensigten, på nær denne "dims" mangler.

Er der forskellige størrelser fra fabrikant til fabrikant, eller er der
standaristerede mål for sådan nogle ?
Hvor købes de billigst ?

MVH Peter C:

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-01-08 20:13

Peter C: wrote:
> [...]
>
> Jeg har fået et gammelt stativ (et Cullmann 2501) og det er komplet og
> virker efter hensigten, på nær denne "dims" mangler.

er det et stativhode ?
er det en quick release plate ?
er det en gevindskrumper ?

ligemeget, hvad den hedder, så tag ned til den lokale fotohandler med
kamera og stativ og forklar hvad problemet er...

Bo //

Fra : thl

Dato : 05-01-08 14:09

On 5 Jan., 19:52, "Peter C:" <pede...@hotmail.com> wrote:
> Hej Gruppe
>
> Kort og godt: Hvad hedder den dims man skruer på kameraet, så det kan sidde
> i holderen på et stativ ?

Gå ned til fotohandleren og sig: Kameraplade.
Så vil han forstå dig-

med venlig hilsen
Thorbjørn

Fra : Peter C:

Dato : 08-01-08 08:02

>Gå ned til fotohandleren og sig: Kameraplade.
>Så vil han forstå dig-

Ja, det gjorde han faktisk. Jeg ville være sikker i min sag, så jeg havde
taget stativet med.
Ingen problem. Sådan en plade havde de skam ... TIL 149 KRONER !!!

Nå, men skidtet passede jo, så jeg måtte til lommerne.

Tak for hjælp til begge svarere

MVH Peter C:

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 08-01-08 11:00

Peter C: wrote:

> Ingen problem. Sådan en plade havde de skam ... TIL 149 KRONER !!!

Det er et fund for pengene.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen