benchmarks på imac ??
Fra : Jakob

Dato : 13-01-08 14:22

Hey

Er der nogen af jer der kender til benchmarks af de nye imacs. Jeg skal
have fat i en 24 tommer og går og overvejer om den hurtigste er prisen
værd, da jeg egentlig godt kan bruge prisforskellen til et par eksterne
diske, wacom, skærmkalibrering og så videre :0)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 13-01-08 14:50

Jakob <nonsense@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> værd, da jeg egentlig godt kan bruge prisforskellen til et par eksterne
> diske, wacom, skærmkalibrering og så videre :0)

Nye og nye... Det er da ikke utænkeligt at de er forældede om 3 dage.

Fra : Jakob

Dato : 13-01-08 18:01

In article <1iant5k.1gkfubmf5kzz9N%nospam@ab-katrinedal.dk>, nospam@ab-
katrinedal.dk says...

> Nye og nye... Det er da ikke utænkeligt at de er forældede om 3 dage.

Ahhh ok det er noget med mac præsentationer. Det har jeg da helt helt
glemt, godt at høre så venter jeg lige et par dage.

Men hvor lang tid plejer der at gå før produkter der bliver lanceret til
mac messen der ryger i forretninger. Jeg kan nok ikke vente meget
længere end et par uger.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-01-08 22:15

> [...]

> Men hvor lang tid plejer der at gå før produkter der bliver lanceret til
> mac messen der ryger i forretninger. Jeg kan nok ikke vente meget

Som regel annonceres det, at de kan bestilles straks. Man kan så i hvert
fald bestille dem på Apple Store og få dem med de sædvanlige relativt få
dages leveringstid. Hvornår de i praksis står på hylden hos f.eks. Fona
i Aalborg er knap så let at sige.
Der er desværre undtagelser, men det er meget sjældent, Steve
Jobs annoncerer noget, før det kan leveres. Hvis han nu fortalte, at der
kan købes en bedre iMac om en måned, så bliver der nok ikke rigtig solgt
nogle iMac den næste måneds tid, så det ville jo være dumt. Der kan dog
opstå uforudsete forsinkelser og leveringsproblemer. Nogle gange rammer
det modeller med en bestemt skærmstørrelse eller processor. Det kan ikke
forudses, men forsinkelsen er sjældent enorm.
Hvad der egentlig bekymrer mig mere på dine vegne er, at man
ikke altid kan regne med, at nye produkter kommer til MacWorld Expo. Det
er et spørgsmål om markedsføring, så der skal være et vist antal
nyheder, men heller ikke for mange. Du kan bare se, hvordan der lige er
kommet nye Mac Pro få dage før MacWorld Expo.
Det er også sket før, at der er kommet nye computere 14 dage
efter MacWorld Expo. Naturligvis er der en stor chance for, at en evt.
opgradering af iMac bliver annonceret til Expo, men bliver den ikke
annonceret til Expo, er det ikke nogen garanti for, at der ikke kommer
en opgradering et par uger senere. Måske er det markedsføringsstrategi,
når det sker. Måske skyldes det, at computeren ikke blev klar til tiden,
selv om det egentlig var meningen, den skulle have været annonceret til
Expo. Det er jo ikke til at vide.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jakob

Dato : 13-01-08 23:19

In article <1iaoanr.1rv5aol1cy2rhrN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk says...
> [...]
> nyheder, men heller ikke for mange. Du kan bare se, hvordan der lige er
> kommet nye Mac Pro få dage før MacWorld Expo.

Ahh ok tak for den info Henrik. Jeg holder ørene åbne. Skal da lige
checke hvornår den macworld expo er :0)

Venlighilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-01-08 23:23

On 2008-01-13 23:19:00 +0100, Jakob <nonsense@invalid.invalid> said:

> In article <1iaoanr.1rv5aol1cy2rhrN%henrik@muenster.dk>,
> henrik@muenster.dk says...
>
> Ahh ok tak for den info Henrik. Jeg holder ørene åbne. Skal da lige
> checke hvornår den macworld expo er :0)

Der er keynote på tirsdag:

<http://macworldexpo.com/>

Hvis der kommer nye dimser så bliver de presenteret der ..

/thomas