TIP: Aldi BT-DNP2901 virker også sammen me~
Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 10-01-08 20:02

hejsa
tænkte bare ville informere om (hvis der var nogen andre som havde
lignende problematik!), at man kan få MacOSX til at spille sammen
med Aldi's DVD-spille ved hjælp af myiHome til MacOSX som findes på:
http://www.networkedmediatank.com/download/myihome.html

(der er vist også "noget" på http://www.lundman.net/wiki/index.php/Llink
som jeg ikke har fået testet endnu.....)

PS: BlueIWorld som softwaren hedder på BT-DNP2901 er det samme som
myiHome (bare en ældre version....)

hilsen
niels

Fra : Jesper F Christensen

Dato : 11-01-08 11:59

Niels S. Eliasen wrote:
> [...]
> lignende problematik!), at man kan få MacOSX til at spille sammen
> med Aldi's DVD-spille ved hjælp af myiHome til MacOSX som findes på:

Da jeg er ejer af sådan en, blev jeg glad for linket MEN, der kommer kun
en masse, og jeg mener en masse, tal og bogtaver frem når jeg klikker på
det link til osx :(

Er det mig der mangler noget SW til at hente det eller et plug-in?

Hilsen Jesper

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 11-01-08 12:04

Jesper F Christensen wrote:

> [...]
> det link til osx :(
>
> Er det mig der mangler noget SW til at hente det eller et plug-in?

Næh, men højreklik på linket og vælg 'Gem link som' - eller hvad det nu
hedder i din browser.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Jesper F Christensen

Dato : 11-01-08 15:03

> Næh, men højreklik på linket og vælg 'Gem link som' - eller hvad det nu
> hedder i din browser.

Eh, må prøve mig frem, da der kun er en knap på min mus :(

Hilsen Jesper

PS. tak for hjælpe

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-01-08 15:26

Jesper F Christensen <askme@andyouget.it> wrote:

> Eh, må prøve mig frem, da der kun er en knap på min mus :(

Højreklik svarer til at holde ctrl-tasten nede, mens man klikker. Jeg
har faktisk svært ved at vænne mig fra at gøre sådan, selv om vi nu har
fået mus med to knapper. Måske skyldes det også, at jeg ofte bruger en
bærbar (gad vide hvornår de egentlig får to knapper?), og at
højreknappen på Mighty Mouse ikke er videre stabil.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper F Christensen

Dato : 11-01-08 15:34

> [...]
> bærbar (gad vide hvornår de egentlig får to knapper?), og at
> højreknappen på Mighty Mouse ikke er videre stabil.

HA, du har selvfølgelig ret, nu henter den :)

Ang. Mighty Mouse, er der ikke lidt Windows over den's kvalitet, jeg
syntes at have hørt fra mange at den har problemmer, og div funktioner
går i udu?

Hilsen Jesper

PS. tak for hjælpen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-01-08 16:21

> [...]

> Ang. Mighty Mouse, er der ikke lidt Windows over den's kvalitet, jeg
> syntes at have hørt fra mange at den har problemmer, og div funktioner

Jeg vil sige, at den er lidt følsom. Dels mærker den ikke højreklikket
traditionelt, da der ikke er to egentlige knapper. Det er noget med, at
der er en føler på den venstre flade, der kan mærke, om der er en
finger. Hvis musen bliver trykket ned, og der er en finger, regnes det
for et venstreklik. Hvis musen bliver trykket ned, og der ikke er en
finger, regnes det for et højreklik. Hvis man vil højreklikke, skal man
altså løfte venstre finger fra musen. Den kan ikke bare hvile blødt som
på andre mus. Jeg synes alligevel ikke, højreklikket er helt pålideligt.
Hvis jeg vil højreklikke på et link på en hjemmeside for f.eks. at
kopiere det, bliver det ofte opfattet som et venstreklik, og siden
åbner.
Det andet problem er, at scroll-kuglen er meget lille og derfor
følsom for snavs. Der kommer let støvkorn i den, så den pludselig ikke
virker i den ene retning. Man kan som regel rense den ved at vende
bunden i vejret (på musen) og motionere kuglen. Apple anbefaler, at man
bruger en blød klud, men jeg ved ikke, om det gør nogen forskel. Jeg har
nogle gange fugtet den med lidt skærmrens, men om det hjælper, er svært
at sige. I store træk fungerer musen, og jeg er da godt tilfreds med
den.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper F Christensen

Dato : 11-01-08 16:40

Henrik Münster wrote:

> [...]
> nogle gange fugtet den med lidt skærmrens, men om det hjælper, er svært
> at sige. I store træk fungerer musen, og jeg er da godt tilfreds med

OK, det lyder lidt som en der skal være på et lab. her tænker jeg på
kliniske omgivelser :)
Havde nemlig overvejet den en del, men efter de problemmer jeg havde
hørt, vidste jeg ikke rigtigt om jeg turde købe den, og indtil vidre
funker min 1-knaps mus perfekt, den er dog optisk. Kugle-musen røg i
skammekrogen samtidig med min Power Mac 8600/250....

Hilsen Jesper som også takker for en detaljeret beskrivelse af MM

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-01-08 19:33

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Det andet problem er, at scroll-kuglen er meget lille og derfor
> følsom for snavs. Der kommer let støvkorn i den, så den pludselig ikke

Efter jeg har opdaget optiske mus, er kuglemus bare yt. Lidt som
fladskærm versus katoderørsskærme...

Eneste problem er at Ikeas hvidlakerede børneborde ikke duer med optiske
mus, så der skal et museunderlag til...
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-01-08 20:35

> Efter jeg har opdaget optiske mus, er kuglemus bare yt. Lidt som
> fladskærm versus katoderørsskærme...

Jeg tænker på den kugle, men bruger til at scrolle med eller rulle på
dansk. Det er bare et hjul på mange mus, men på flere nye mus kan man
også rulle til siden. Apple har vist ikke haft kuglemus siden den runde
hockey-puk, der var med de første iMac. Mighty Mouse med ledning er en
klassisk optisk mus med rødt lys, mens den trådløse Wireless Mighty
Mouse bruger laser, hvis lys man ikke kan se.

> Eneste problem er at Ikeas hvidlakerede børneborde ikke duer med optiske
> mus, så der skal et museunderlag til...

Jeg har været ude for det samme med en dyr, lysegrå musemåtte fra Georg
Jensen. Jeg ved dog ikke, om den kan bruges med de nyere laser-mus.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-01-08 21:16

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Jeg tænker på den kugle, men bruger til at scrolle med eller rulle på

Nåh, sårn en truckerball.

> klassisk optisk mus med rødt lys, mens den trådløse Wireless Mighty
> Mouse bruger laser, hvis lys man ikke kan se.

Først læste jeg det som om det var en af de der "KIG IKKE IND I DENNE
LASER" laser, men der behøves vel ikke så kraftig en laser til det.

> Jeg har været ude for det samme med en dyr, lysegrå musemåtte fra
> Georg Jensen. Jeg ved dog ikke, om den kan bruges med de nyere
> laser-mus.

De rige har mange problemer hva?

Pyt, pt var en diodemus med en sej blå diode i rullehjulet et absolut
tophit.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"