Mac keyboard og windows xp
Fra : Kristian

Dato : 09-01-08 18:05

Hej

Hvis jeg anskaffer mig en iMac til både at køre MacOS og windows, vil det så
give problemer med Mac tastaturet? Synes jeg læste noget om på apples
hjemmeside at tasterne ikke umiddelbart stemte overens men fik ikke helt fat
i hvad man kunne gøre!

Nogen som kan forklare dette?

Kristian

Fra : Axel Ærboe Hansen

Dato : 10-01-08 13:16

Jeg har Vista Ultimate på min 24" iMac med leopard. Har bedt Windows
om dansk tastatur, og har
nu fået æ, ø og å på de rigtige taster.

Men jeg har her efterlyst hvor @ befinder sig. Har endnu ikke fået et
brugbart svar.
jeg må gå over Word og kopiere et @ fra symboler.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 10-01-08 14:11

Axel Ærboe Hansen wrote:

> Men jeg har her efterlyst hvor @ befinder sig. Har endnu ikke fået et
> brugbart svar.

ctrl+alt+2

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 10-01-08 14:27

Peter Farsinsen wrote:

> ctrl+alt+2

Højre æbletast (den til højre for space)+2 skulle vist også virke, men
det er måske Fusion eller Parallels jeg tænker på der.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 10-01-08 17:21

> Højre æbletast (den til højre for space)+2 skulle vist også virke, men
> det er måske Fusion eller Parallels jeg tænker på der.

Nej, det er højre /alt/-tast, fundstændig lige som på en Windåse.
Command-tasterne svarer til specialtasterne på et Windows-tastatur;
venstre cmd-tast til start-tasten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 10-01-08 17:59

Per Rønne wrote:

> Nej, det er højre /alt/-tast, fundstændig lige som på en Windåse.
> Command-tasterne svarer til specialtasterne på et Windows-tastatur;
> venstre cmd-tast til start-tasten.

Hvad så med den højre cmd-tast? Jeg spørger af nysgerrighed - jeg har
ikke prøvet BootCamp og har heller ikke i sinde at gøre det ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 10-01-08 18:50

> Hvad så med den højre cmd-tast? Jeg spørger af nysgerrighed - jeg har
> ikke prøvet BootCamp og har heller ikke i sinde at gøre det ;)

Ja, på min Windows-desktop er der til højre for space fire taster.
AltGraph, Start, Windows og Control.

Den knap jeg kalder Windows fungerer som højreklik [kontekstuel menu],
og Start fungerer som den startknap der sidder til venstre.

Højre com-tast fungerer i Parallels som Windows-tasten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 10-01-08 17:21

Axel Ærboe Hansen <aerboe@mail.dk> wrote:

> Men jeg har her efterlyst hvor @ befinder sig. Har endnu ikke fået et
> brugbart svar.

Den befinder sig samme sted på tastaturet som den gør på en Windåse.
altGraph-2.

altGraph er den højre alt-tast, men du får samme funktionalitet med
venstre alt-tast, hvis du samtidig holder control-tasten nede.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk