Mailprogram med "confirm reception"
Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-01-08 23:34

Hej;

Jeg bruger pt Mail, og kan egentlig godt lide det. Problemet er bare
at jeg også bruger det "forretningsmæssigt" (udlejning af feriehus),
og det er lidt for ofte sket at modtageren ikke har fået mailen - den
bliver formentligt fanget af et spam-filter.

Jeg har derfor brug for en "confirm reception" funktion, men jeg har
ikke lyst til at lave et hack så det kommer på all mine mails.

Nogle anbefalinger? Jeg er ikke til Entourage!

mvh

Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-01-08 12:37

Martin Sørensen wrote:
> [...]
>
> Jeg har derfor brug for en "confirm reception" funktion, men jeg har
> ikke lyst til at lave et hack så det kommer på all mine mails.

Det kan bl.a. disse:
PowerMail 5.6.1 (shareware)
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/3532
QuickMail Client 3.5.3 (shareware)
e-mail client
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/842
QuickMail Office 3.5.2 (shareware)
email client/server solution
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13202
Thunderbird 2.0.0.9 (freeware)
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20359
Eudora 8.0.0b2 (freeware, beta)
opensource klon af Thunderbird og den gamle veltjente Eudora 6.x og 7.x.
Ver. 8.x kan dog ikke direkte importere mailarkiver fra tidl. ver. af
eudora - desværre.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10225

mvh. Erik Richard

Fra : iSteen

Dato : 07-01-08 14:22

> Det kan bl.a. disse:

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men er det en garanti for, at modtageren
vitterligt har modtaget/læst mailen?

Betyder en konfirmation ikke bare, at mailen er leveret til pågældender
postserver....og muligvis siden er røget i en spamfælde?

Fra : Martin Schultz

Dato : 07-01-08 14:26

iSteen <isteen@gmail.com> skrev 2008-01-07:

> [...]
>
> Betyder en konfirmation ikke bare, at mailen er leveret til pågældender
> postserver....og muligvis siden er røget i en spamfælde?
DEt er modtagerens mailprogram ders svare, når brugeren markere
meddelelsen som læst (hvis brugeren ikke har slået det fra, eller
anvender et program hvor det ikke er understøttet).

MArtin
--
Besøg http://www.crunzh.com/crunzhmailmac.htm hvor du kan hente
mit opensource email program til mac.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-01-08 15:32

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Nu spørger jeg måske lidt dumt, men er det en garanti for, at modtageren
> vitterligt har modtaget/læst mailen?

nej

> Betyder en konfirmation ikke bare, at mailen er leveret til pågældender
> postserver....og muligvis siden er røget i en spamfælde?

Det betyder det end ikke. Modtagers mialprogram skal også understøtte
funktionen og normalt skal man aktivt slå det til. Dernæst er skal
modtager og afsenders mailserver ikke blokere kvitteringen ( som blot
er en mail)

Hvis man vi se om en mail er afleveret i modtagers mailbox skal man
sidde på samme mailserver. For at se om modtagers mailserver har
modtaget mailen skal man kunne kigge i egen mailservers logfiler.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-01-08 16:31

<snip>

> Hvis man vi se om en mail er afleveret i modtagers mailbox skal man
> sidde på samme mailserver. For at se om modtagers mailserver har
> modtaget mailen skal man kunne kigge i egen mailservers logfiler.

OP kunne vel osse bruge samme metode som spammer gør; et indlejret
billede som hentes fra en server hos afsender når mailen åbnes - når
modtager ikke har den funktion slået fra.

--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-01-08 18:24

> <snip>

> OP kunne vel osse bruge samme metode som spammer gør; et indlejret
> billede som hentes fra en server hos afsender når mailen åbnes - når
> modtager ikke har den funktion slået fra.

Mange mailprogrammer vil blokere for denne trafik som default.

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 07-01-08 13:50

Martin Sørensen wrote:
> [...]
> ikke lyst til at lave et hack så det kommer på all mine mails.
>
> Nogle anbefalinger? Jeg er ikke til Entourage!

Hej Martin

Det kan Eudora - også i free light mode (knappen RR overst på mail
vinduet - står for Return Recipient el. lign.):

http://en.wikipedia.org/wiki/Eudora_%28e-mail_client%29

http://eudora.com/download/

Som iøvrigt er blevet open-source som Penelope:

http://wiki.mozilla.org/Penelope

hilsen

Glenn

Fra : Palle Jensen

Dato : 07-01-08 20:27

On 2008-01-07 13:49:40 +0100, Glenn Møller-Holst <nomail@xx.dk> said:

> [...]
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Eudora_%28e-mail_client%29
>
> http://eudora.com/download/
>
> Som iøvrigt er blevet open-source som Penelope:

Eudora er nævnt et par gange. En klient jeg savner

Kan tilføje at der arbejdes på en efterfølger der skulle henvende sig
mere til "rigtige" Eudora brugere end Penelope har vist sig at gøre.
Penelope er rigtignok blot et skin på Thunderbird.

http://www.infinitydatasystems.com/products/odysseus/

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-01-08 07:27

On Jan 7, 12:37 pm, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
>   NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
>   ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tak - jeg så på Thunderbird's site, men det var ikke umiddelbart
indlysende. Jeg tor i øvrigt jeg skriver til Apple - det burde da være
nemt at putte ind.

mvh

Martin

Fra : Jens

Dato : 07-01-08 19:11

Martin Sørensen <santana.sorensen@get2net.dk> wrote:

> [...]
> ikke lyst til at lave et hack så det kommer på all mine mails.
>
> Nogle anbefalinger? Jeg er ikke til Entourage!

Bed modtageren bekræfte modtagelsen - og evt. acceptere (det er jo to
forskellige ting)