Adgang til idisk
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 06-01-08 21:43

Jeg vil gerne kunne arbejde direkte på nogle dokumenter både hjemmefra
og fra min arbejdsplads (skolen).
Jeg tænkte mig, at det mest indlysende var at bruge idisk. Men den
adresse, som min idisk har iflg. "Vis info", er en http-adresse, som
åbner et vindue i browseren.
Jeg prøvede at gemme et Worddokument i idiskens dokumentmappe. Så åbnede
jeg idisken på webadressen og klikkede på dokumentet.Der skete intet.
Hvis jeg trækker dokumentet ud på skrivebordet, kommer der et
gif-billede af ikonet.
I Finder > Gå Opret forbindelse til Server... står der også en
http-adresse. Men denne kommando åbner et vindue på skrivebordet.

Hvordan kan jeg andetsteds fra på samme måde mounte idisken og arbejde
med dens indhold i et vindue - svarende til det vindue, den har på min
computer? - Vel at mærke på et Windowsbaseret netværk! Altså hvor kan
jeg se den serveradresse, der skal bruges til formålet?

Jeg kunne også bruge skolens intranet. Men så skal dokumenterne
downloades og uploades og erstattes hele tiden. Det må man kunne spare
sig for. - Jeg taler naturligvis om dokumenttyper, som uden videre kan
bruges på begge platforme.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt