Vedr. Unison
Fra : Palle Jensen

Dato : 06-01-08 00:10

Jeg gir op!

Kan se der er andre herinde der bruger Unison som newsreader, så:

Hvordan fan*** crosspposter man med Unison?

Har ledt alle vegne i verden undtagen det sted hvor det står.

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : iSteen

Dato : 06-01-08 10:04

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Kan se der er andre herinde der bruger Unison som newsreader, så:

> Hvordan fan*** crosspposter man med Unison?

Er det ikke en dårlig vane, at krydsposte?

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-01-08 11:46

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Er det ikke en dårlig vane, at krydsposte?

Det er der mange, der siger, og det kan da også misbruges. Jeg synes nu
godt, det kan være anvendeligt. Det er f.eks. mit indtryk, at mange
følge med i både den danske og den norske Mac-gruppe. Vi er vel også
mange, der kun følger med i den ene. Det kan derfor være meget smart at
sende til begge. Det generer i hvert fald ikke mig, at et indlæg også er
sendt til en gruppe, jeg ikke læser.
Hvad det aktuelle problem angår, kan man så ikke bare skrive
flere nyhedsgrupper i det dertil indrettede felt? Jeg kan forestille
mig, at de skal adskilles af kommaer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Palle Jensen

Dato : 06-01-08 12:43

On 2008-01-06 11:46:22 +0100, news@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Hvad det aktuelle problem angår, kan man så ikke bare skrive
> flere nyhedsgrupper i det dertil indrettede felt? Jeg kan forestille
> mig, at de skal adskilles af kommaer.

Jo jo. Man kan skrive til flere forskellige nyhedsgrupper. Men det er
noget møj. For et par uger siden skulle jeg spørge: "Ingen adgang til
hjemmeside" emnet, som nogle herinde også deltog i.

Jeg vidste vitterligt ikke om det var et browser problem, Mac problem,
netværksrelateret problem eller noget tredje.

Jeg endte med (fordi jeg ikke kunne X-poste) at stille spørgsmålet
alene i 4 grupper, hvilket var fint nok. Men der gik ikke længe førend
at jeg måtte svare på de samme spørgsmål i alle grupperne og henvise på
kryds og tværs, hvilket var 4 gange så meget arbejde.

Når man krydsposter så deltager alle grupperne i samme emne og svarer
person A i gruppe B så ser person C det også i gruppe D. Smart! (Men
kan som der antydes også misbruges. Derfor har jeg f.eks. et filter der
dræber tråde X-postet i 5 eller flere grupper).

Og nej. Adskillelse af komma, semikolon eller + virker ikke

Fra : Palle Jensen

Dato : 06-01-08 13:36

On 2008-01-06 12:42:31 +0100, Palle Jensen
<laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> Og nej. Adskillelse af komma, semikolon eller + virker ikke

Arhhh Christ!

Forkert: sunsite.test, dk.test

Rigtigt: sunsite.test,dk.test

Et mellemrum efter kommaet gav fejl. Nå men så er den i vinkel. Tak Palle.

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-01-08 13:45

> [...]

> noget møj. For et par uger siden skulle jeg spørge: "Ingen adgang til
> hjemmeside" emnet, som nogle herinde også deltog i.

Når jeg foreslår, at du skriver til flere nyhedsgrupper ved at skrive
nyhedsgruppernes navne i feltet "Newsgroups" (bemærk flertalsformen),
var det en fordanskning af at krydsposte. Du sender jo kun ét indlæg
afsted på den måde, og dermed krydsposter du.

> Og nej. Adskillelse af komma, semikolon eller + virker ikke

Nu har jeg taget mig den ulejlighed at afprøve det. Det virker fint hvis
du gør ligesom i e-mail og adskiller nyhedsgruppernes navne med et komma
UDEN NOGEN FORM FOR MELLEMRUM. Held og lykke
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Palle Jensen

Dato : 06-01-08 16:12

On 2008-01-06 13:45:09 +0100, news@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> [...]
> var det en fordanskning af at krydsposte. Du sender jo kun ét indlæg
> afsted på den måde, og dermed krydsposter du.

Nemlig. Men det var lige det jeg ikke kunne

> Nu har jeg taget mig den ulejlighed at afprøve det. Det virker fint hvis
> du gør ligesom i e-mail og adskiller nyhedsgruppernes navne med et komma
> UDEN NOGEN FORM FOR MELLEMRUM. Held og lykke

Præcis. UDEN mellemrum (Som jeg ellers var vant til fra OE, TB, XNEWS o.l.)

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 06-01-08 20:33

Palle Jensen wrote:

> Præcis. UDEN mellemrum (Som jeg ellers var vant til fra OE, TB, XNEWS o.l.)

Det lyder da som en relevant feature request til Unisions forfatter ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk