Det der med regionsfri afspiller/drev
Fra : Mich Ottosen

Dato : 05-01-08 21:10

Min MB skal vist snart til USA. Derovre har de vel et kæmpeudbud af film
på dvd, så det kunne være rart at se nogle stykker af dem. Men der er så
lige det der med drevet og bindingen til regioner 0g noget skrækkeligt
noget med, at man kun kan ændre region _fem_ gange på det interne drev.

Eller er det bare noget der hører fortiden til? Min tiBook skulle have
noget installeret for at gøre drevet regionsfrit, men jeg husker ikke,
hvad det var. Ej heller om det kunne give nogle problemer med maskinen
iøvrigt. Fik aldrig rigtig testet det, for tiBooken har aldrig spillet
region 1 film

--
v.h.,
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-01-08 22:20

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:
> [...]
> hvad det var. Ej heller om det kunne give nogle problemer med maskinen
> iøvrigt. Fik aldrig rigtig testet det, for tiBooken har aldrig spillet

Hvis ikke du ved hvordan du gåør dit drev regionsfrit bør du bruge
"VLC" til at afspille film fra andre regioner.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 06-01-08 16:28

> Hvis ikke du ved hvordan du gåør dit drev regionsfrit

Det er jo netop dét, jeg ikke kan huske. Kan huske svagt, at der var en
diskussion om, at der var en vis risiko (?). Kan du komme det lidt
nærmere?

>bør du bruge
> "VLC" til at afspille film fra andre regioner.

Betyder det, at jeg bare kan kast en hvilken som helst region(skive) i
drevet og så bare spille det i VLC? Når blot jeg åbner dvd _inde_ fra
VLC?
hvis man dobbeltklikker i en filmikon, åbner den vel i QT - og det er
måske dér regionsspærringen er?

--
v.h.,
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-01-08 17:37

> [...]
>
> Betyder det, at jeg bare kan kast en hvilken som helst region(skive) i
> drevet og så bare spille det i VLC? Når blot jeg åbner dvd _inde_ fra

jeps.

> hvis man dobbeltklikker i en filmikon, åbner den vel i QT - og det er
> måske dér regionsspærringen er?

mig ikke forstå.

Fra : Mich Ottosen

Dato : 06-01-08 19:50

> jeps.

tak.

> mig ikke forstå.

mig godt forstå, at dig ikke forstå. Det er selvfølgelig noget sludder.
Der skulle have stået dvd-afspiller-whatever på en Mac. DVD Player med
andre ord.

Er spærringen med regioner i DVDPlayer?

--
v.h.,
Mich.

Fra : Lyrik

Dato : 06-01-08 22:01

Den 06.01.2008 kl. 19:50 skrev Mich Ottosen <Mich@noget.invalid>:

> [...]
>
> mig godt forstå, at dig ikke forstå. Det er selvfølgelig noget sludder.
> Der skulle have stået dvd-afspiller-whatever på en Mac. DVD Player med

Jeg starter en ny tråd med brugsvejledning. Den med VLC virkede ikke for
mig. Jeg kalder tråden for:"Regionskoder og DVD"

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-01-08 00:31

> [...]
>
> mig godt forstå, at dig ikke forstå. Det er selvfølgelig noget sludder.
> Der skulle have stået dvd-afspiller-whatever på en Mac. DVD Player med

Jeps. Den læser og skriver til CSS beskytelsen på dit drev (du kan
skifte region på et drev 5 gange).

Selv hvis du flasher firmwaren med en regionsfri version vil DVD
player softwareen kun lade dig skifte 5 gange (der skrives blot ikke
til drevet). Den slags skal software og hardware gøre for at
producenten kan få lov til at licensere CSS og dermed kunne afspille
DVD film på legal vis.

VLC er ligeglad med CSS.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 05-01-08 23:56

On 2008-01-05 21:09:36 +0100, Mich@noget.invalid (Mich Ottosen) said:

> [...]
> hvad det var. Ej heller om det kunne give nogle problemer med maskinen
> iøvrigt. Fik aldrig rigtig testet det, for tiBooken har aldrig spillet

Min sorte MacBook fra 2007 havde en regionslås på dvd drevet

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-01-08 00:59

Thomas Schreiber <nej@tak.dk> wrote:

> Min sorte MacBook fra 2007 havde en regionslås på dvd drevet

Apple har ikke solgt et eneste DVD drev uden regionslås.