Erfaringer med direct mail...!
Fra : Birger Reinwald

Dato : 14-07-01 12:45

Vi er ved at skabe kontakt til webdesignere, for at de mod provision placere
deres kunder hos Dataweb og prøver i øjeblikket med direct mail..

Er der nogle der har prøvet noget ligende ???

Venlig hilsen

Birger Engell Reinwald
www.dataweb.dk

Fra : Michael Harboe

Dato : 14-07-01 14:07

"Birger Reinwald" <birger@reinwald.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> deres kunder hos Dataweb og prøver i øjeblikket med direct mail..
>
> Er der nogle der har prøvet noget ligende ???

Det er der mange der har prøvet; men det er i direkte strid med
markedsføringslovens § 6 A, hvis jeg altså har forstået dit indlæg korrekt.

De bedste hilsener

Michael

Fra : elvis

Dato : 14-07-01 17:48

Michael Harboe skrev i meddelelsen
<3b5043ab$0$69596$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
>>
>Det er der mange der har prøvet; men det er i direkte strid med
>markedsføringslovens § 6 A, hvis jeg altså har forstået dit indlæg

Og...hvad siger § 6 A...?

Fra : Birger Reinwald

Dato : 14-07-01 19:15

Rettelse til mit indlæg.

Det er et brev med frimærke på vi sender ud og det er ikke ulovligt at gøre
så til firmaer samt selvstændige erhvervsdrivende.[SLUT]

Det jeg gerne høre jeres erfaringer om er resultater på sådanne breve samt
ideer til hvad man ellers kan gøre for at "indfange" resælgere.

Venlig hilsen

Birger Engell Reinwald

www.dataweb.dk

Fra : Michael Harboe

Dato : 14-07-01 22:22

> [...]
>
> Det jeg gerne høre jeres erfaringer om er resultater på sådanne breve samt
> ideer til hvad man ellers kan gøre for at "indfange" resælgere.

Hvis det bare er et brev, så er der som udgangspunkt ingen hindringer, hvis
modtageren dog ikke ligefrem har meddelt uønske om sådanne via
CPR-registeret.

I øvrigt kan loven findes i sit hele på www.retsinfo.dk

De bedste hilsener og held og lykke med det !

Michael

Fra : Knud Berggreen

Dato : 15-07-01 10:20

In <3b50b7b1$0$308$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, on 07/14/2001
at 11:21 PM, "Michael Harboe" <michael-harboe@mail.dk> said:

> [...]
>>
> Hvis det bare er et brev, så er der som udgangspunkt ingen hindringer,
>hvis modtageren dog ikke ligefrem har meddelt uønske om sådanne via

Hvis det er webdesignwirksomheder så kan de jo ikke være registreret i
CPR-registeret, så bare skriv.

Mht. direct mail, så regner man med et responseresultat på omkring 5% -
selvfølgelig afhængig af produkt og målgruppe. Sørg for at budskabet er
udformet så interessen fanges i løbet af de første 3 sekunder. Forsøg også
så vidt muligt at stile brevet til en person i virksomheden:

Firmanavn
Att: personnavn
Adresse
By

/Knud

Fra : Michael Harboe

Dato : 15-07-01 12:53

"Knud Berggreen" <kub@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udformet så interessen fanges i løbet af de første 3 sekunder. Forsøg også
> så vidt muligt at stile brevet til en person i virksomheden:

Blot en lille detajle: Jo firmaer ka´ godt lade sige registrere; blot med
CVR-nr.

M.v.h.

Michael

Fra : Michael Harboe

Dato : 17-07-01 06:38

Jo lige præcis....; men de udleverer selvfølgelig ikke h.h.v. CPR- eller
SE-numre.

Prøv at læse i markedsføringsloven.

De venligste hilsener

Michael

Fra : Rene Byrholt

Dato : 26-07-01 13:49

Nej da - ikke i CPR registsret (Centrale Person Register) der som det
fremgår af navnet er et register for personer.

Det du tænker på er CVR registsret (Centrale Virksomheds Register).

Her kan som virksomhed bede om "Reklamebeskyttelse"

Uddrag fra www.cpr.dk
"Reklamebeskyttelsesmarkeringen indebærer at oplysninger om virksomheden
ikke vil kunne indgå i masseudtræk til reklameformål, samt at data om
virksomheden ikke vil være tilgængelige via internet med mindre den
pågældende forespørger har afgivet erklæring på, at oplysningerne ikke
bruges til reklameformål. Herudover vil der ikke være restriktioner m.h.t.
adgang til data om virksomhednen i CVR. Det skal dog bemærkes, at CPR-numre
ikke videregives til private. Reglerne om videregivelse af oplysninger fra
CVR er fastlagt i CVR-lovens §18. Reglerne om begrænsninger i videregivelse
af oplysninger fra CVR er fastlagt i CVR-lovens §19."

mvh
Rene Byrholt

Fra : Knud Berggreen

Dato : 16-07-01 18:35

In <3b5183f2$0$266$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, on 07/15/2001
at 01:53 PM, "Michael Harboe" <michael-harboe@mail.dk> said:

>Blot en lille detajle: Jo firmaer ka´ godt lade sige registrere; blot med
>CVR-nr.

I CPR-registeret? Det har jeg da ikke hørt om.

/Knud