Cocktail is
Fra : Max

Dato : 01-01-08 21:33

Hej

Jeg er blevet pålagt at lave en is der smager som Cocktail
is fra Premier smagte.

Cocktail is blevet lavet af Premier is op gennem 50-60-70erne,
forsvandt fra istavlen omkring 1980, kom igen for en kort
bemærkning i starten af halvfemserne og røg så ud igen.

Den blev kaldt en romflødeis med coktailbær, var lyserød
og smagte som en blanding mellem jordbær og kirsebær.

Er der nogen der kan give mig lidt hjælp med at sammen-
sætte noget der vil smage som denne is ?

--
Mvh Max

Fra : Ralph

Dato : 01-01-08 22:37

> Den blev kaldt en romflødeis med coktailbær, var lyserød
> og smagte som en blanding mellem jordbær og kirsebær.

Jeg ville prøve mig frem, det ville vel ikke være så ubehageligt, lav en
flødeis, med rom, cocktailbær og jordbær, forholdet skal du så forsøge dig
med.

Hvis du bor tæt på Mors vil jeg da gerne være forsøgskanin.

--
Ralph

Fra : Max

Dato : 01-01-08 22:49

Hej Ralph

> Jeg ville prøve mig frem, det ville vel ikke være så ubehageligt, lav
> en flødeis, med rom, cocktailbær og jordbær, forholdet skal du så
> forsøge dig med.

Det er naturligvis også den måde jeg vil prøve på. Det er bare min
erfaring at is kræver meget smag for at smagen kommer igennem.
Jeg har noget jordbærmilkshake pulver liggende, det har jeg også
tænkt mig at prøve, ligeledes noget jordbærsirup, måske lidt kirse-
bær vin og måske grenadine og så vidre.

> Hvis du bor tæt på Mors vil jeg da gerne være forsøgskanin.

Jeg har 150 km. derop, så der er nok spist på vejen :)

--
Mvh Max