Fraflytning af lejlighed
Fra : Henrik

Dato : 30-12-07 14:26

Hej
Jeg er fraflyttet en lejlighed for ganske nyligt, hvor der mens jeg
boede der hver måned blev opkrævet aconto varme på 300 kr. over huslejen.
Jeg har alle år fået penge tilbage i varme, når det blev gjort op. Her
ved fraflytning får jeg ikke hele depositum'et udbetalt idet der er
blevet trukket 1000 i aconto varme for 2007.

Må udlejer godt trække aconto varme på 1000 kr. ved fraflytning selvom
aconto varme kun skal opkræves gennem huslejen eller skal han udbetale
hele depositum til mig?

Han skriver i øvrigt at varme først kan opgøres i september 2008....Er
det i orden?

mvh Henrik

Fra : QBIC [6400]

Dato : 30-12-07 15:23

Hej Henrik

Jeg vil tage forbi dette websted og evt tage en snak med din lokale afdeling
http://www.lejerneslo.dk/

Jeg kan kun sige at vi fik den hjælp vi havde behov for.

/ Niels

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-12-07 22:07

> [...]
>
> Må udlejer godt trække aconto varme på 1000 kr. ved fraflytning selvom
> aconto varme kun skal opkræves gennem huslejen eller skal han udbetale

Han må tilbageholde op til 2.000 kr. Nogle tilbageholder ingenting og andre
lander midt i mellem.

> Han skriver i øvrigt at varme først kan opgøres i september 2008....Er det
> i orden?

Tja, hvis det passer med jeres normale varmeår + et par måneder, så lyder
det fint nok.

Mvh Maria

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-12-07 22:41

Maria Frederiksen wrote:

> Han må tilbageholde op til 2.000 kr. Nogle tilbageholder ingenting og
> andre lander midt i mellem.

Hvor fremgår det beløb?

--
Jesper Lund