Lås på mobiltelefon
Fra : QBIC [6400]

Dato : 29-12-07 16:20

Jeg har købt mig en mobiltelefon som er låst til 3 mobil ( N73 )

Telefonen er tjekket på politistationen og er ikke meldt savnet, men
3 mobil vil ikke udlevere koden til telefonen som er over 6 mdr gammel.

De siger det skal være den dser har købt telefonen frea ny af, har oplyst
det ikke var
muligt, men havde telefonnummeret på telefonen hos 3

Hvad siger loven til at de tilbageholder koden på den bekostning at den kun
kan oplyses til
den som har købt telefonen, fra ny af.

/ Niels

Fra : Ralph

Dato : 29-12-07 17:02

"QBIC [6400]" <niels.henrik@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har købt mig en mobiltelefon som er låst til 3 mobil ( N73 )
> Hvad siger loven til at de tilbageholder koden på den bekostning at den
> kun kan oplyses til
> den som har købt telefonen, fra ny af.

Ikke juridisk svar, men mon ikke en fuldmagt fra sælger kunne gøre det?
Spørg 3 om de vil acceptere det? De stiller nogle betingelser som køber
accepterer.
At DU så ikke har set disse betingelse ændrer vel ikke på 3's rettigheder

--
Ralph

Fra : Rea721

Dato : 29-12-07 19:08

> Destiller nogle betingelser som køber accepterer.
> At DU så ikke har set disse betingelse ændrer vel ikke på
> 3's rettigheder

Hvor har du det fra?? Det lyder som rent gætteværk. Jeg har _aldrig_ hørt om
nogen mobilselskaber skulle ha nogle betingelser desangående...at det kun er
den _oprindelige_ køber osv.

3's vilkår

Operatørkoder

19.5 Hvis din 3Mobil er låst til det SIM-kort, du har fået fra os, kan vi på
din begæring give dig operatørlåsekoden, så du kan låse 3Mobilen op. Dette
forudsætter, at du er ejer af 3Mobilen, og at der ikke er noget udestående
på abonnementet, samt at du i øvrigt har opfyldt aftalen.

Dvs han skal _kun_ dokumentere at han er den retmæssige ejer, og det kan han
jo gøre ved en købskvitering.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : joke

Dato : 29-12-07 20:29

> [...]
> muligt, men havde telefonnummeret på telefonen hos 3
>
> Hvad siger loven til at de tilbageholder koden på den bekostning at den

Ikke juridsk men lidt forklaring på problemstillingen vedr. mobil telefonen

Problemet er af 3 faktisk kan ligge inde med oplysninger om at telefonen er
stjålet selvom politiet ikke har registreret det faktisk er politiet nogle
hatte til at registrere imei-nummer samt evt. tjekke det i deres system

Min svoger fik faktisk ståjlet sin mobil på skive beach party, 3let men det
var umuligt at få politiet til at registrere andet end at han havde fået
stjålet den og de ville ikke have hans imeinummer prøvede at snakke med dem
om spærring af dette så telefonen ikke kunne bruges men det kunne de ikke
klare for det kunne man ikke et sådant register fandtes ikke var svaret.

I den forbindelse fik han faktisk af vide af 3 at politiet skulle gøre det,
men at 3 tilgengæld ikke udleverede koder til telefoner der var registreret
som stjålet hos dem.

Så svaret må være at du skal forbi en unlocker, men måske er din telefon
stjålet siden 3 ikke udlevere koden

hilsen

Johnny

Fra : Rea721

Dato : 29-12-07 20:59

"joke" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så svaret må være at du skal forbi en unlocker, men måske
> er din telefon stjålet siden 3 ikke udlevere koden

Nok meget tvivlsomt..... isåfald er det jo ingen sag at sige det til den der
ringer, istedet for den anden søforklaring.

Fra : joke

Dato : 29-12-07 21:10

"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
> "joke" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nok meget tvivlsomt..... isåfald er det jo ingen sag at sige det til den
> der ringer, istedet for den anden søforklaring.

måske men ved ikke at sige det vedr. den er stjålet, kan 3 såfremt der
kommer et 3 kort i den sporeadressen og dermed give politiet adressen på
tyven/hæleren.

Hilsen

Johnny

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 29-12-07 21:13

On Sat, 29 Dec 2007 21:09:44 +0100, joke wrote:

> måske men ved ikke at sige det vedr. den er stjålet, kan 3 såfremt der
> kommer et 3 kort i den sporeadressen og dermed give politiet adressen på
> tyven/hæleren.

Det fik de jo da han ringede for at få den låst op, ved de telefonen er
stjålet lukker de den ned.

--
mvh.

Fra : QBIC [6400]

Dato : 29-12-07 21:44

Telefonen er ikke lukket ned eller på anden vis låst ud over at
den ikke godtager andre simkort end 3s egen

de godtager ikke en salgskvittering fra den oprindlig ejer
end ikke en kopi af den orginale kvittering fra 3

Syntes bare det lyder lidt underligt at jeg ikke kan få den låst op
da den er over 6 mdr gammel og det kort den blev solgt med fortsat er i
funktion.

/ Niels

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 29-12-07 21:49

On Sat, 29 Dec 2007 21:43:51 +0100, QBIC [6400] wrote:

> [...]
> end ikke en kopi af den orginale kvittering fra 3
>
> Syntes bare det lyder lidt underligt at jeg ikke kan få den låst op

Gør det også, er der ingen af de kendte unlock services der kan hjælpe dig.

> da den er over 6 mdr gammel og det kort den blev solgt med fortsat er i
> funktion.

Det er vildt træls, håber du får den låst op.

--
mvh.

Fra : Rea721

Dato : 29-12-07 23:22

"QBIC [6400]" <niels.henrik@pedersen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:4776b186$0$90265$14726298@news.sunsite.dk

> de godtager ikke en salgskvittering fra den oprindlig ejer
> end ikke en kopi af den orginale kvittering fra 3

Det skal de. Bed om at tale med en anden end supporteren. Send din
request/klage med post vedlagt en kopi af dine papire og forklar tydeligt
sagsgangen og fortøæl at du vil gå til pressen / forbrugerombudsmanden hvis
de ikke omgående overholder deres egne betingelser. Send evt en mail til de
forskellige forbrugerprogrammer på DR tv og TV2.

> Syntes bare det lyder lidt underligt at jeg ikke kan få
> den låst op da den er over 6 mdr gammel og det kort den blev solgt med
> fortsat er i funktion.

Den sag skal du forfølge..... det ville jeg gøre 100%

Fra : Henning

Dato : 29-12-07 21:52

On Sat, 29 Dec 2007 16:20:06 +0100, "QBIC [6400]"
<niels.henrik@pedersen.mail.dk> wrote:

>Jeg har købt mig en mobiltelefon som er låst til 3 mobil ( N73 )
>
>Telefonen er tjekket på politistationen og er ikke meldt savnet, men
>3 mobil vil ikke udlevere koden til telefonen som er over 6 mdr gammel.

Klippet fra www.online-unlock.dk vedr. N73 og 3:

"Da 3 benytter speciel software, er det nødvendigt med en
softwareopdatering, for at kunne bruge alle netværksfunktionerne (MMS,
GPRS osv.) ved en anden udbyder."

Kunne det være derfor de ikke vil låse den op og forsøger at snige
udenom? At en oplåsning alene ikke kan gøre det?

Fra : Henning Wangerin

Dato : 29-12-07 22:32

On Sat, 29 Dec 2007 21:51:34 +0100, Henning wrote:

> Klippet fra www.online-unlock.dk vedr. N73 og 3:
>
> "Da 3 benytter speciel software, er det nødvendigt med en
> softwareopdatering, for at kunne bruge alle netværksfunktionerne (MMS,
> GPRS osv.) ved en anden udbyder."

Vrøvl.

At 3 har deres egen software på telefonen udelukker ikke at kunne få låst
telefonen op, og bruge den med andre udbydere

> Kunne det være derfor de ikke vil låse den op og forsøger at snige
> udenom? At en oplåsning alene ikke kan gøre det?

En unlock er nok, men det kan let være det nemmeste at få den flashed
om til en standard Nokia-software.

Kig på find-unlocker.dk for at finde en unlocker nær dig.

/Henning

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 29-12-07 22:36

On Sat, 29 Dec 2007 22:31:56 +0100, Henning Wangerin wrote:

> Kig på find-unlocker.dk for at finde en unlocker nær dig.

Rigtig god side, tak.

--
mvh.

Fra : Wilstrup

Dato : 30-12-07 13:35

"Henning Wangerin" <news_via_pan+041124@hpc.dk> skrev i
meddelelsen news:pan.2007.12.29.21.31.56.22519@hpc.dk...

> En unlock er nok, men det kan let være det nemmeste at få
> den flashed
> om til en standard Nokia-software.
>
> Kig på find-unlocker.dk for at finde en unlocker nær dig.

En unlocker-forretning kan foretages for et beskedent beløb -
fx 50 kr. Priserne varierer hos de forskellige. Der er fx
ingen grund til at betale de 500 kr. et selskab ofte forlanger
for at låse deres egne telefoner op før tiden.

Lockning af telefoner er en uskik og bestemt ikke
kundevenligt. De har ret til det, men kunden har også ret til
at få den lukket op uden om firmaet.

Man kan så overveje om det er besværet værd at kontakte
firmaet for at få telefonen lukket op iht. egne regler eller
om det nemmeste er at gå til en un-locker eller få det lukket
op via nettet.

Det afhænger af hvor principielt man vil forfølge sagen og
hvor hurtigt man vil have den lukket op.