3 dages besøg/observation af kommunen i hj~
Fra : Spang

Dato : 21-12-07 18:40

3-dages besøget sker, vistnok, i forbindelse med at kommunen undersøger
om barnet i hjemmet skal fjernes derfra.

Men når sådan et besøg sker, hvor langt er de så i proceduren, og ligeså
vigtigt, hvad er det egentlig de observerer i de dage?

Er det en en del af en §38 undersøgelse (det eneste jeg kunne finde ud
af på nettet)?

Spang

Fra : Ann

Dato : 22-12-07 05:11

On 21 Dec., 18:40, "Spang" <øøøæøø@øæøå.dk> wrote:
> [...]
> vigtigt, hvad er det egentlig de observerer i de dage?
>
> Er det en en del af en §38 undersøgelse (det eneste jeg kunne finde ud

Du finder serviceloven her:

http://www.social.dk/lovgivning/reglerogafgoerelser/allegaeldende/Serviceydelser/index.aspx?id=a8f441d4-f9f9-4700-aafb-5c8457cc0ddb

Du skal læse fra § 46 og frem.

Der bør ikke være truffet afgørelse når man observerer barn og
forældre. Man vil observere om forældrene er i stand til at imødekomme
barnets behov og tage vare på det.

hilsen

Ann

Fra : Spang

Dato : 22-12-07 16:37

"Ann" <ecj@ofir.dk> skrev

"Du finder serviceloven her:
"
[...]

Tak Ann!

Spang

Fra : Brian K

Dato : 26-12-07 00:47

"Spang" <øøøæøø@øæøå.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vigtigt, hvad er det egentlig de observerer i de dage?
>
> Er det en en del af en §38 undersøgelse (det eneste jeg kunne finde ud

Hej

Mit bedste råd er at alliere dig med en advokat med speciale på området.

Lars Borring (lyngby)
Anders lindholdt (kbh)
Claus Haahn (gedser)
Svend Danielsen (amager)

Uanset hvem du vælger - så SPØRG dem hvor mange sager om tvangsfjernelser de
har kørt... tag IKKE en som ikke har det som speciale!

Det er det kommunale du er oppe imod - pas på de ikke kører om hjørner med
dig (hvilket de meget nemt gør - hvis du ikke har en advokat)

mvh
Brian (som ikke har prøvet det selv, men kender en del der har)