Creatin!!!!!!! Protein!!!! Eller???
Fra : Jan Andreasen

Dato : 14-07-01 10:40

I forbindelse med et enormt vægttab på 66 kilo, forsøger jeg nu atfinde mere
styrke til min træning (boksning! (4 x 2 timer pr. uge!)), dette har jeg
tænkt på at gøre ved at indtage letigen, med proteinpulver og muligvis
creatin, men jeg er i tvivl om coffeinen i letigenerne vil reducere
creatinen, for så kan jeg jo ligeså godt lade det produkt være, men jeg er
dog indstillet på at tabe mig de sidste 25 kilo, ved bl.a. at spise korrekt
osv, men jeg er jo også til store muskler osv, derfor indtagelse af
ovennævnte "festivitas".

Men er her en proffessionel, der kan hjælpe, jeg træner, og træner, men
føler kroppen er kørt død, og min træner, vel nok europas bedste, siger at
jeg skal blive ved, ved, ved, men jeg behøver at se lidt resultater nu, for
det her, har været gået i stå, lidt for længe.

Well, helseprofeterne der vil herbalife m.m. fuck jer, i gjorde mig fed
dengang, og deet svineri i fodrer folk op med, burde ved Gud forbydes, og
her mener jeg lige fra Nupo over til....................

Disciplin, træning, motion, kostændring og tilskud, IKKE erstatning.

Fra : Katjastrofen

Dato : 15-07-01 14:07

"Jan Andreasen" <jan_andreasen@beskedboks.dk> skrev i en meddelelse
> I forbindelse med et enormt vægttab på 66 kilo,
Tillykke

> Well, helseprofeterne der vil herbalife m.m. fuck jer, i gjorde mig fed
> dengang, og deet svineri i fodrer folk op med, burde ved Gud forbydes, og
> her mener jeg lige fra Nupo over til....................
Er det noget du vil uddybe.. det ovenstående!! - Jeg kender ikke herbalife,
andet end af rygte.. og Nupo - kender jeg så godt.. Men jeg mener, du kan jo
aldrig komme og sige, at Nupo har gjort dig fed! [Vi taler et produkt, med
minium af alt i, især kalorier] - Så forstår altså ikke helt hvad du mener!

> Disciplin, træning, motion, kostændring og tilskud, IKKE erstatning.
Det er den bedste vej :) jeps

katja

Fra : Jan Andreasen

Dato : 18-07-01 09:56

"Katjastrofen" <katja.bk@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> aldrig komme og sige, at Nupo har gjort dig fed! [Vi taler et produkt, med
> minium af alt i, især kalorier] - Så forstår altså ikke helt hvad du

Takker for dit positive svar, men vil ikke indgå i en diskussion om hvorvidt
Nupo gør folk fede eller ej, men jeg søger stadig svar på mit spørgsmål,
hvilket du tilsyneladende ikke har.....

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 18-07-01 11:53

> <snip> men vil ikke indgå i en diskussion om hvorvidt
> Nupo gør folk fede eller ej <snip>
Så vil jeg anbefale dig ikke at komme med så bastante meningsytringer - det
forventer folk (og med rette) en fornuftig forklaring på...
Lars Klingenberg
stud.scient. i idræt
[lklingenberg@ifi.ku.dk]

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 21-07-01 13:37

"Jan Andreasen" <jan_andreasen@beskedboks.dk> wrote in message
> [...]
korrekt
> osv, men jeg er jo også til store muskler osv, derfor indtagelse af

Der er mange meninger om hvorvidt kreatin som kosttilskud virker, og på
hvad. Hvis vi antager at det virker, skulle det kunne gøre en forskel ved
eksplosiv træning, fx. ved 100 meter løb. Kreatinet i dine muskler bliver
opbrugt i løbet af få sekunder, så hvis det er vægttab du leder efter, tror
jeg ikke du vil kunne mærke den store forskel, så jeg mener du ville spilde
dine penge. Med hensyn til opbygning af muskelmasse, tror jeg heller ikke du
kan se den store effekt ved brug af kreatin. Om proteinpulver er en ide, når
du i forvejen har 25 kg at "tære" af, kan jeg ikke helt overskue om du vil
få nogen effekt ud af det.

> [...]
for
> det her, har været gået i stå, lidt for længe.

Det lyder som om du måske overtræner lidt. Det er vigtigt at kroppen får tid
til at restituere, dvs. at. musklerne får ro til at opbygge sig. Samtidig
kan du godt føle at du er kørt ned, hvis du træner meget max træning, hvor
du producerer meget mælkesyre. Så mit råd er at gå lidt ned i træning,
og/eller at variere din træning med noget andet fx. løb/svømning etc i et
lidt roligere tempo. Mht. styrketræning kan du variere de muskelgruppe du
træner, og derved opnå at musklerne får lidt ro, selvom du ikke går ned i
træning. Jeg er enig med det du skriver om disciplin og træning, men det er
også vigtigt at lytte til sin krop.

mvh,
Henrik Schmidt

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 21-07-01 19:06

"Henrik Schmidt" <smurf@rrk.kollegienet.dk> wrote in message

> dine penge. Med hensyn til opbygning af muskelmasse, tror jeg heller
ikke du
> kan se den store effekt ved brug af kreatin.

Hvis man tilhører den halvdel, som kan få glæde af et kreatintilskud,
så mener jeg så afgjort at det vil kunne give øget muskeltilvækst. Det
er korrekt, at det diskuteres, hvorvidt kreatin i sig selv giver
hypertrofi - men blot det faktum, at man med kreatin kan løfte mere
vægt burde være en indikation på, at man vil få mere muskel.

> Om proteinpulver er en ide, når
> du i forvejen har 25 kg at "tære" af, kan jeg ikke helt overskue om
du vil
> få nogen effekt ud af det.

Proteinpulver kan være en idé, selv foretrækker jeg dog almindelig mad
i den mere proteinrige ende, såsom tun, kylling, mælk, ost, hytteost.
Generelt skal man træne meget hårdt før proteinbehovet bliver så
stort, at det ikke kan dækkes ind med almindelig mad.

Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 22-07-01 00:55

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> hypertrofi - men blot det faktum, at man med kreatin kan løfte mere
> vægt burde være en indikation på, at man vil få mere muskel.

Du skulle vel aldrig ha en reference eller to? Det burde jo være en del,
hvis det er et faktum.

Mvh,
Henrik Schmidt

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 22-07-01 08:41

> Du skulle vel aldrig ha en reference eller to? Det burde jo være en
del,
> hvis det er et faktum.

Det kunne jeg såmænd nok grave frem, hvis du lige giver mig et par
dage. Vores styrketræningsguru på arbejdet er i Bolivia for tiden for
at lave forsøg i bjergene, så jeg må lave arbejdet på egen hånd

Mikkel

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 26-07-01 09:11

> [...]
> dage. Vores styrketræningsguru på arbejdet er i Bolivia for tiden for
> at lave forsøg i bjergene, så jeg må lave arbejdet på egen hånd

Nej, det er ligemeget. Ham der startede tråden lader alligevel ikke til at
være interesseret, og jeg kan sagtens leve med ikke at være helt up-to-date
på kreatin lige nu. Jeg vil dog stadig mene, at hvis det primære er at tabe
sig, og det er sekundært at opbygge muskler, så vil kreatin ikke hjælpe på
ens strabadser...

Mvh,
Henrik Schmidt

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 27-07-01 17:38

> [...]
at tabe
> sig, og det er sekundært at opbygge muskler, så vil kreatin ikke

Det har du nok ret i... men generelt er det ret vigtigt i forbindelse
med vægttab, at man bygger muskelmasse på - men, er man overvægtig, og
dermed ofte relativt inaktiv, så er det formodentlig heller ikke noget
problem, at få bygget muskler på udelukkende ved træning.

Mikkel

Fra : Anders Sewerin Johan~

Dato : 28-07-01 14:09

> [...]
> dermed ofte relativt inaktiv, så er det formodentlig heller ikke noget
> problem, at få bygget muskler på udelukkende ved træning.

Som jeg forstår fra gamle meddelelser her i gruppen og motion-online.dk,
anses creatin "kun" for at være effektivt på sprint-distancer og til
muskelopbygning gennem få gentagelser med høj belastning. Holder den stadig,
eller er der nyt i den anledning?

Ja, er i gang med at indsamle info om kosttilskud til OSS'en...

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 28-07-01 15:53

"Anders Sewerin Johansen" <home@dduck.dk> wrote in message

> Som jeg forstår fra gamle meddelelser her i gruppen og
motion-online.dk,
> anses creatin "kun" for at være effektivt på sprint-distancer og til
> muskelopbygning gennem få gentagelser med høj belastning.

Det er nok at skære den lidt skarpt...

Jeg vil tro, at enhver form for vægttræning vil mærke forbedring med
kreatin (vel at mærke, decideret vægttræning), ligesom eksempelvis
løbere på distancer op til 1500 meter formodentlig også gør brug af
det. Diverse boldspillere kan muigvis også have gavn af det...

> Ja, er i gang med at indsamle info om kosttilskud til OSS'en...

Prisværdigt stykke arbejde. Hvis der skal skrives konkrete "svar" vil
jeg gerne bidrage, men jeg har desværre ikke tid til at gå ind i et
større udredningsarbejde.

Mikkel