La Gomera
Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 30-12-07 19:13

Forslag til gode (vandre)ture på la Gomera de to sidste uger i februar?
På forhånd tak!

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 30-12-07 19:43

Jørgen Knudsen skrev:

> Forslag til gode (vandre)ture på la Gomera de to
> sidste uger i februar? På forhånd tak!

Prøv at få fat på denne bog på biblioteket:
"Landscapes Of Southern Tenerife And La Gomera"
af Noel Rochford:
http://www.saxo.com/item/503615

Jeg har selv den tilsvarende vandretursguide, af
samme forfatter, om det nordlige Tenerife. Den er
rigtig god.

--
Herluf :·)

Fra : MaG

Dato : 01-01-08 13:53

Hejsa!

Det er super smuk ø i har valgt at tage til, vi var der i november 1999. Den
gang var den ikke så udbredt et rejse område, mest en dages ture fra
Tennerife, og der var kun et hotel man kunne bo på!!!

Der er flere ture som er værd at tage med på, bla. en sejl tur hvor man
sejler rundt og ser nogle klippe formationer der ligner et orgel (kan ikke
helt huske hvad turen hed men mener det er noget med Los Organos), så er der
"fløjte sprog" på øen og det kan også opleves på en restauration, der er
også en Regnskov som er meget smuk: Man kører nede fra den varme dal i ca.
20 graders varme og så op på toppen af bjerget hvor der nemt kan være
regn/sne og omkring 0-5 grader så husk også noget varmt tøj og ikke kun
sommertøj.

Der er massere af muligheder dernede, vi købte en bog og et rigtigt godt
kort over øen og så lejede vi en bil og kørte så rundt på egen hånd, der fik
vi set rigtigt mange flotte steder og nogle lækre strande blandt andet en
sort lava strand som var meget speciel og meget meget flot. Så jeg ville nok
købe et kort dernede og så finde ud af det hen af vejen, det gør jo ikke
noget at det hele ikke er planlagt på forhånd....

Men ønsker jer en god tur, det er et rigtigt flot sted i skal hen...

Med venlig hilsen
Maria