Bedste tid på året til rejse USA-vest
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-12-07 00:56

Hvis man skulle finde på at tage turen til LA og derfra den kendte rundtur
via Grand Canyon, Las Vegas, San Francisco og sluttelig tilbage til LA og
hjem igen, hvilken årstid er så bedst?
Hvad anbefales iøvrigt: Kørsel i lejet bil med forudbestilte hoteller,
kørsel med autocamper eller??

Kurt

Fra : Lars Ehlers

Dato : 31-12-07 22:37

On Sun, 30 Dec 2007 00:55:36 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk> wrote:

> [...]
>hjem igen, hvilken årstid er så bedst?
>Hvad anbefales iøvrigt: Kørsel i lejet bil med forudbestilte hoteller,

Bedste tidspunkt er ubetinget september og tidlig oktober. Ikke
supervarmt, lav risiko to tåge ved kysten, og knap så mange turister.
Men det vestlige USA kan selvfølgelig besøges på alle tider af året,
dog ville jeg nok undgå november til april, som er "vinter", dvs. regn
(og sne i bjergene).

Bil/hotel eller autocamper er nok en smagssag. Ulempen ved en
autocamper er, at det kan være svært at parkere sådan et skrummel og
den er generelt ikke særlig velegnet i byerne. Når man har fået
parkeret på campingpladsen, så har man ikke noget transportmiddel....

Personligt ville jeg foretrække at leje en bil. Jeg ville kun
reservere de mest nødvendige hoteller, f.eks. den første nat, de
større byer og Las Vegas, hvis I er der i weekenden. Resten ville jeg
finde undervejs.
--
Lars Ehlers

Fra : Jan Boegh

Dato : 01-01-08 15:18

Kurt B. Andersen skrev i 4776de7a$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
dette:
> Hvis man skulle finde på at tage turen til LA og derfra den kendte
> rundtur via Grand Canyon, Las Vegas, San Francisco og sluttelig
> tilbage til LA og hjem igen, hvilken årstid er så bedst?

Vi har taget nogenlunde den nævnte tur i sept/okt. og der er vejret fint.
Man skal dog være klar over at det kan være koldt oppe i højderne.

> Hvad anbefales iøvrigt: Kørsel i lejet bil med forudbestilte hoteller,
> kørsel med autocamper eller??

Det afhænger nok lidt af temperementet. Vi tog den i RV (amerikansk for
autocamper) og villle helt afgjort gøre det samme igen. Men det står og
falder nok lidt med om man er til by eller til natur. Men at bo i en camper
på en campground placeret helt ud til Merced River i Yosemite NP er en
fremragende oplevelse. Men OK, vi synes også at det er federe at side ved et
lejrbål med en flaske rødvin end på et hotelværelse. Vi havde selvfølgeligt
også store betænkeligheder ved at skulle køre rundt i et sådan stort
skrummel. Det viste sig dog, at landet faktisk bortset fra LA og San
Francisco er "bygget" til autocampere. Alle musæer, indkøbscentre mv. er
udstyret med P-pladser til autocamperne. Og det giver nogle store
frihedsgrader når man kører rundt i det enorme land uden videre at kunne slå
sig ned midt i al herligheden. Amerikanske campgrounds er indrettet til
RV'ere - de 'rigtige' campingpladser har det, man kalder full hookup, dvs.
at man kobler sig direkte på el, vand og kloak hvorefter man benytter bad og
toilet som var man hjemme. Meget komfortabelt og meget fleksibelt.
Men har du lyst, kan du her:
http://jan.boegh.net/Rejser/USAtur1-2004/RVtur.htm
se en rimeligt grundig beskrivelse af hvordan man kan foretage en sådan tur
med en autocamper. Hvis du vil se de enkelte etaper er det bedst, hvis du
bruger MS Internet Explorer, da det (desværre) er lavet i noget powerpoint,
der ikke fungerer særlig godt i andet en IE.

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-01-08 00:00

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i meddelelsen
> [...]
> du bruger MS Internet Explorer, da det (desværre) er lavet i noget
> powerpoint, der ikke fungerer særlig godt i andet en IE.

Jeg takker for begge indlæg. Jan´s hjemmeside har jeg set før og er blevet
inspireret af, da jeg jo også følger med i campinggruppen. Så nu ser det ud
til, at et evt. rejsetidspunkt ligger nogenlunde fast, så skal der bare
tænkes videre på, om det skal være den ene eller anden form for rejse. Der
skal selvfølgelig også regnes lidt. Jeg har bl.a. bemærket, at 15
hotelovernatninger ved booking via rejseselskab kan fåes for ca. 3700 kr.,
hvilket forekommer rimeligt. Leje af bil ca. 3000 kr. og flybilletter for
5-6000 kr. stykket.
Så skal jeg have nogle priser på autocamper, plus at den jo vil være
væsentligt dyrere at køre i. Men til gengæld er der så en masse andre
fordele ved den.
Der er noget at tænke over.
Godt nytår.

Kurt