Erfaringer med flytning eller afbestilling~
Fra : Magnus

Dato : 28-12-07 23:08

Hår fået et lille problem med et par flybilletter København - Manchester og
retur som jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre ved.

I november købte jeg flybillet til Manchester en fredag og med hjemrejse
mandag til ca. 1700,-

Men nu har jeg det jeg skulle i Manchester blevet flyttet til ikke at være
lørdag-søndag men nu søndag-mandag hvilket betyder jeg skal skal hjem
tirsdag.

Så ville det jo være let lige at flytte flyrejsen til at hedde lørdag og
tirsdag som jeg gjorde med mit hotel. Men som jeg kan læse det kræver SAS
400,- for at flytte rejsen pr. vej dvs. 800,- og oveni ca. 200,- i gebyr.

Så kan det næsten svare ikke at gøre noget og istedet købe en ny
enkelterejse hjem tirsdag og en ekstra hotelovernatning for de penge. En
enkelt fly billet hjem tirdag koster 573,- og en overnatning kan jeg klare
for 350,- dvs. billigere end at flytte rejsen.

Kan det virkelig være rigtigt det er sådan eller kan jeg afbestille den helt
og købe en ny? Det virker helt åndsvagt på mig?

/Magnus

Fra : Holst

Dato : 28-12-07 23:22

Magnus wrote:

> Kan det virkelig være rigtigt det er sådan eller kan jeg afbestille den helt
> og købe en ny? Det virker helt åndsvagt på mig?

Det er den ufleksibilitet, du får, når du vælger at købe din billet i
kategorien Economy. Ønsker du en større fleksibilitet, så må du også
betale ekstra for det, og i så fald vælger du kategorien Economy Extra
eller Business.

Man kunne jo undre sig over, at du ikke har sat dig ind i betingelserne,
inden du købte rejsen.

Fra : joke

Dato : 29-12-07 00:46

> [...]
> eller Business.
>
> Man kunne jo undre sig over, at du ikke har sat dig ind i betingelserne,

Ja og det er vel den sædvanlige, man får hvad man betaler for.

Har selv satset 768 kroner på hotels.com på et værelse til cebitmessen08 på
et hotel overfor, det koster det meste af beløbet hvis vi siger fra, men
tilgengæld har vi sparet ca. 3000,- i forhold til at købe direkte på
hotellet. Så kommer noget i vejen ja så er det bare ærgeligt

Hilsen

Johnny

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-12-07 16:25

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> wrote in

> Kan det virkelig være rigtigt det er sådan eller kan jeg afbestille
> den helt og købe en ny? Det virker helt åndsvagt på mig?

Det afhænger af de vilkår der gælder for billetten. Jo dyrere billet, jo
mere fleksibilitet er der som regel knyttet til den.