Miljømærkat i Tyskland
Fra : Bo

Dato : 28-12-07 04:53

Køretøjer uden en miljømærkat må ikke passere miljøzonen. Ved
overtrædelse af dette lyder bøden på 40 EURO og et "strafpoint" i
Flensborg,

Betyder det "klip" i kørekortet, læs mere her.

http://tiniuri.com/f/mKc

Fra : Elmer Fjort

Dato : 28-12-07 13:44

"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det undrer mig lidt at Flensburg er nævnt, da der intet andet sted står så
meget som et enkelt ord om
byen. Og på kortet er Flensburg heller ikke vist med grøn.
Men der er måske noget jeg er uvidende om.

En ting har jeg ikke kunnet finde noget om nogen steder, det er forskellen
mellem de forskellige mærkater.
Hvad må en med grøn frem for en med gul?

Elmer

Fra : Mogens

Dato : 29-12-07 08:22

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> En ting har jeg ikke kunnet finde noget om nogen steder, det er forskellen
> mellem de forskellige mærkater.
> Hvad må en med grøn frem for en med gul?

Farverne modsvarer din bils forureningsklasse
http://climate-company.de/einstufung_autovignette.php
Ihr Fahrzeug wird gemäß seinem CO2-Ausstoß in drei Farb-Schadstoffklassen
eingestuft. Dies sind die Farben: Grün bis 130g, Gelb bis 182g und Rot bis
257g CO2 pro Kilometer

Der genaueste CO2-Wert ergibt sich durch Ihren Treibstoffverbrauch in Litern
auf 100 km (weil er auch Ihre Fahrweise berücksichtigt).
Bei Benzinern gilt: bis 5,4 l = grün, bis 7,6 l = gelb, bis 10,7 l = rot.
Bei Diesel gilt: bis 5,0 l = grün, bis 7,0 l = gelb, bis 9,9 l = rot.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 29-12-07 10:06

"Mogens" <forget@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bei Benzinern gilt: bis 5,4 l = grün, bis 7,6 l = gelb, bis 10,7 l = rot.
> Bei Diesel gilt: bis 5,0 l = grün, bis 7,0 l = gelb, bis 9,9 l = rot.

Hvorfor 3 farver, når der ikke er nogen forskel hvor de forskellige biler
må køre.
Er det blot for at give folk en dårlig samvittighed?

Elmer

Fra : Mogens

Dato : 29-12-07 12:51

> Hvorfor 3 farver, når der ikke er nogen forskel hvor de forskellige biler
> må køre.

Ligesom med den grønne afgift i DK - jo mere svineri jo højere afgift. Surf
lidt på de link, siden indeholder...

Fra : Elmer Fjort

Dato : 29-12-07 14:28

> "Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> Ligesom med den grønne afgift i DK - jo mere svineri jo højere afgift.
> Surf lidt på de link, siden indeholder...

Det er jo i princippet ganske ligegyldigt om markaten sidder i vinduet.
Når det er noget som fremgår af registerings afgiften.

Og det antal biler der i virkeligheden, ikke burde køre fordi de forurener
formeget
er så lille idag. De burde jo bare ikke kunne kommer gennem TÜV mere.

Elmer