redwood i californien
Fra : B. Jensen

Dato : 26-12-07 10:45

Hej
Til foråret skal vi køre ad highway one fra San Francisco til Los Angeles,
og vil gerne opleve de flotte høje redwood træer også . Findes de i
rimelige størrelser på denne rute, uden at vi skal køre ret langt væk fra
kysten.

Fam. Jensen

Fra : Flimmer

Dato : 26-12-07 10:47

"B. Jensen" <bodegaardnospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de i rimelige størrelser på denne rute, uden at vi skal køre ret langt væk

Du vil kunne finde nogle hist og her.

Men skal jeg anbefale en skov hvor de står, så lige nord for San Francisco,
ovre på den anden side af Golden Gate ligger John Muir Woods, der vil du
kunne få styret din lyst til Redwoods, i en lille men intens skov.

Der er ca. 30 kms kørsel dertil.

Stig

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 26-12-07 16:34

> [...]
> de i rimelige størrelser på denne rute, uden at vi skal køre ret langt væk

Som allerede nævnt, så ligger Redwood National Park nord for S.F., men hvis
I f.eks skal ind og se Yosemite Nat.Park ca. 3 timers kørsel øst for S.F.,
så ligger der lidt sydligere en perlerække af nationalparker med de store
sequoia-træer, der bl.a. tæller verdens største træ "General Sherman" der er
11 m i diameter ved foden, og 80 meter højt (efter at det brækkede i en
storm) og ca. 2000 år gammelt.
Men det hele handler jo om, hvorledes I forvalter jeres tid derovre, for der
er så meget at se netop i denne del af USA.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Hafnia

Dato : 25-12-07 21:09

"Niels Hejnfelt" <niels@VIPhejnfelt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men det hele handler jo om, hvorledes I forvalter jeres tid derovre, for
> der er så meget at se netop i denne del af USA.

nu er der forskel på redwoods og de store 'sequoia', redwoods er 'mindre' og
højere, mens de andre er mere massive, begge er en stor oplevelse at se, ved
General Sherman er der en campingplads som jeg kan anbefale, da der er mange
store træer samt bjørne der kommer luskende ned til teltene..